Ervaringen met gemiddelde reistijd regio Alkmaar/Amstelveen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Wij zijn van plan om in de regio tussen Alkmaar/Purmerend in een van de dorpjes daar te gaan wonen.

Mijn werk is in Amstelveen, mijn vrouw vaak in diezelfde regio (zuidas, a'veen, hoofddorp etc).

Zijn er mensen die deze route vaker rijden en een idee hebben van de realistische verkeersdrukte tijdens de spits? Ik kijk nu regelmatig naar de tijd die tomtom voorspelt, maar ja dat is aan het begin en niet tijdens het rijden.

Alle feedback is welkom :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Via Google Maps een datum en tijd invoeren om een verwachte verkeersdrukte in beeld te krijgen. Wellicht kun je daar al iets oriënteren waar de meest drukke punten bevinden.

Bijvoorbeeld maandag 5 februari vertrekken om 7:00 uur.
https://www.google.nl/map...!6e0!7e2!8j1517814000!3e0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:35
Waar ga je wonen? De Rijp? :)

Ik weet het niet precies, maar de N244 kan ‘s ochtends wel druk zijn. De echte file begint waarschijnlijk waar je de A7 op gaat. Tussen Purmerend en Zaandam staat het elke ochtend vast.

Hier is overigens wel redelijk mee te leven. Mijn vader gaat rond een uurtje of 06.30 vanuit Purmerend richting Hoofddorp en is de file dan enigszins voor. Geloof dat hij om 07.00 op zijn werk zit. Vanaf knooppunt Zaandam is het allemaal te doen, mits er niks met de Coentunnel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:32
Er wordt op dit moment in de kop van Noord Holland behoorlijk gewerkt aan de weg. Bij Alkmaar nu met de brug naar Heerhugowaard bijvoorbeeld.

Dit soort werkzaamheden geven wel een behoorlijke vertraging, maar er hangt een hoop af van hoe laat en waar je vandaan gaat komen.

Ikzelf ben nu elke dag onderweg van Heerhugowaard naar Den Haag, en doe er gemiddeld in de ochtend een uur over (even voor 6 in de auto), terugweg is langer, en hangt verschrikkelijk af van welke dag het is.

Varieert van een uur en kwartier tot anderhalf / drie kwartier.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nou ik wens je succes ermee. Iedere dag de file etc. Ik rij vaak Amstelveen richting Hoorn/Alkmaar/Zaanstad dus andersom. Ik woon in Amstelveen en begrijp mij niet verkeerd maar ik weet dat het mooi wonen is buiten de randstad, maar wat is de lol om iedere dag in de file te staan en dat begint vaak vanaf Castricum tot Amstelveen op de A9. Die tijd die je kwijt bent had ik persoonlijk gezegd, koop een duurder huis in Amstelveen of omstreken, scheelt je iedere dag de file, extra tijd als het sneeuwt en de stress, slijtage van de auto door de file, je reistijd (heen en weer, ik had uitgerekend dat het ongeveer € 250 per week extra kan opleveren op basis van mijn uurtarief als ik die reistijd en benzine verbruik die ik dan niet heb) etc. Ik zou er zelf helemaal kanarie van worden, iedere dag die file van en naar huis.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:51
A9 Alkaar richting Amstelveen hoor je elke ochtend op de radio bij de filemeldingen. Mij niet gezien.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bijzijn is meemaken, alles 'van horen zeggen' (filemeldingen op de radio bv) levert nogal een vertekend beeld op. De A9 staat niet elke dag muurvast, maar vooral ongelukken kunnen wel voor enorme uitschieters qua vertragingen zorgen.

Het hangt allemaal af van hoe flexibel je bent: Wil je om half acht 's ochtends in de auto stappen en stipt om vijf uur 's middags weer in je auto naar huis zitten, dan zul je meer last hebben dan wanneer je de flexibiliteit hebt om te kiezen voor en/of na de spits te gaan rijden. Thuiswerken kan ook helpen om de spits te mijden.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 18:31
Via de N246 -> A8 is het over het algemeen goed te doen. Natuurllijk zijn er dagen die heel erg tegenvallen, als er een ongeluk gebeurt is, regen of een te hoge vrachtwagen voor de Coentunnel staat.

Ik woon in de buurt van West-Graftdijk en ga een paar dagen per week naar Den Haag. Vroeg, of juist laat, rijden scheelt enorm. 8:15 is niet het beste moment om te vertrekken. Er gaat binnenkort wel veel gewerkt worden aan de N246, maar dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
naitsoezn schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:51:
Bijzijn is meemaken, alles 'van horen zeggen' (filemeldingen op de radio bv) levert nogal een vertekend beeld op. De A9 staat niet elke dag muurvast, maar vooral ongelukken kunnen wel voor enorme uitschieters qua vertragingen zorgen.

Het hangt allemaal af van hoe flexibel je bent: Wil je om half acht 's ochtends in de auto stappen en stipt om vijf uur 's middags weer in je auto naar huis zitten, dan zul je meer last hebben dan wanneer je de flexibiliteit hebt om te kiezen voor en/of na de spits te gaan rijden. Thuiswerken kan ook helpen om de spits te mijden.
Mijn vriendin woont in Haarlem en soms ging ik haar halen vanuit haar werk en dan naar Haarlem. Ook in de ochtend vanuit Haarlem naar Amstelveen is gewoon simpelweg drama. Je doet er rustig 40 minuten over terwijl je normaal 5 minuten over doet.

Vroeger reed ik altijd Amstelveen>Lijnden en altijd file vrij en daar deed ik 10 minuten over en terug >30 minuten in de ochtend en v.v. in de avond. Wat een drama.

Ik rij iedere week één dag van de week naar Alkmaar en altijd file.

Ik denk dat ik wel kan meespreken in dit verhaal.

Je moet dan ook nog niet de pech hebben met een ongeluk want dan is het feest (laatst overdag op vrijdagmiddag 2,5 uur overgedaan over een stukje van net een half uur). Vooral Haarlem staat er bekend om en vooral bij Haarlem Centrum afslag of dat die kl8te tunnel weer eens is afgesloten omdat er een of andere randdebiel weer met een te hoge vrachtwagen erdoor moest.

Naar mijn mening zijn dit geen uitschieters maar gewoon standaard werk. Je wilt niet weten hoe blij ik was dat er een derde baan na Haarlem Zuid kwam. De filetijd was verkort van 30 minuten naar 20 minuten. Dat scheelde best wel maar daarna ging het weer mis dus het maakt eigenlijk niets meer uit.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

itsalex schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:01:
[...]

Mijn vriendin woont in Haarlem en soms ging ik haar halen vanuit haar werk en dan naar Haarlem. Ook in de ochtend vanuit Haarlem naar Amstelveen is gewoon simpelweg drama. Je doet er rustig 40 minuten over terwijl je normaal 5 minuten over doet.
* naitsoezn doet Haarlem - Amsterdam-Zuid en heeft heel andere ervaringen. Vijf minuten Haarlem - Amstelveen ga je sowieso niet redden trouwens :P Het heeft, zoals ik al zei, vooral met het tijdstip te maken. Een half uur vroeger of later vertrekken kan een wereld van verschil maken. :)

O, en pech kun je altijd hebben natuurlijk. Als er in een storm een vrachtwaggel kantelt waardoor er 3 stroken dicht zijn, dan sta je vast. Muurvast. Maar gelukkig hebben we niet elke dag een storm :P

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 02-02-2018 13:10 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Tijd voor een motor TS :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik rijd elke dag de route Hoofddorp-Alkmaar over de A5/A9 ('s ochtends naar het noorden, 's avonds naar het zuiden). Zelf bijna altijd filevrij, maar nagenoeg iedere dag zie ik flinke rijen auto's aan de andere kant van de weg stil staan. Zeker ter hoogte van Rottepolderplein (Haarlem) is er eigenlijk iedere dag wel een opstopping, en verderop (als ik zo inschat thv Heemskerk-Akersloot) staat het ook erg vaak stil voor grote afstanden.

Ergens heb ik wel medelijden met de mensen die daar iedere dag in moeten/gaan staan ;w

[ Voor 9% gewijzigd door spone op 02-02-2018 13:20 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik woon nu in Haarlem, en dat is inderdaad om gek van te worden. In theorie is het 25 minuten, maar dat is volkomen onrealistisch naar Amstelveen. Ik ben vaak al 20 minuten bezig om bij de N205 te komen - en dan moet je nog naar de snelweg rijden. 45 minuten is echt geen uitzondering. En dan ga ik om 7:30 weg.

Ik snap dat het er enorm van afhangt allemaal, en dat als je pech hebt het allemaal dubbelpech is. Maar dat is het nu ook - met regen is het én 2-3x mis op de A9, én bij de N205 én bij het binnenrijden van Haarlem.

Ik zie reacties dat het om 6 uur-half zeven rustig is. Dat mag ik dan ook wel hopen, maar dat gaat me niet lukken. Realistischer is half acht wegrijden.
We zijn nu naar bv Grootschermer aan het kijken. Daar valt volgens mij nog wel wat tijd te winnen tov de 'google' tijd omdat je daar het eerste stuk aanzienlijk rapper kan zijn als je de weg kent.

Nu ook gaf tomtom aan dat het 44 minuten A'veen>Grootschermer is, en over A'veen>Haarlem heb ik 35 minuten gedaan. Die 10 minuten extra geloof ik dan wel.

Ik hoop dat als de A9 dicht is dat het via bv de A10 nog een beetje te doen is.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:50
oohh schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:42:
Ik weet het niet precies, maar de N244 kan ‘s ochtends wel druk zijn. De echte file begint waarschijnlijk waar je de A7 op gaat. Tussen Purmerend en Zaandam staat het elke ochtend vast.
Ik rij al 5 jaar lang vanaf Heerhugowaard over de N244 richting Purmerend en ik heb nooit, maar dan ook echt nog nooit vastgezeten daar. Tuurlijk, er rijdt wel het een en ander maar je kan gewoon normaal doorrijden daar tenzij er zo'n grote vrachtwagen of een grote kraanwagen voor je rijdt. Dan rijd je 'gewoon' 80. Bij de A7 begint meestal de file inderdaad, vanaf Hoorn tot Zaandam zo'n beetje.
Pagina: 1