naitsoezn schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:51:
Bijzijn is meemaken, alles 'van horen zeggen' (filemeldingen op de radio bv) levert nogal een vertekend beeld op. De A9 staat niet elke dag muurvast, maar vooral ongelukken kunnen wel voor enorme uitschieters qua vertragingen zorgen.
Het hangt allemaal af van hoe flexibel je bent: Wil je om half acht 's ochtends in de auto stappen en stipt om vijf uur 's middags weer in je auto naar huis zitten, dan zul je meer last hebben dan wanneer je de flexibiliteit hebt om te kiezen voor en/of na de spits te gaan rijden. Thuiswerken kan ook helpen om de spits te mijden.
Mijn vriendin woont in Haarlem en soms ging ik haar halen vanuit haar werk en dan naar Haarlem. Ook in de ochtend vanuit Haarlem naar Amstelveen is gewoon simpelweg drama. Je doet er rustig 40 minuten over terwijl je normaal 5 minuten over doet.
Vroeger reed ik altijd Amstelveen>Lijnden en altijd file vrij en daar deed ik 10 minuten over en terug >30 minuten in de ochtend en v.v. in de avond. Wat een drama.
Ik rij iedere week één dag van de week naar Alkmaar en altijd file.
Ik denk dat ik wel kan meespreken in dit verhaal.
Je moet dan ook nog niet de pech hebben met een ongeluk want dan is het feest (laatst overdag op vrijdagmiddag 2,5 uur overgedaan over een stukje van net een half uur). Vooral Haarlem staat er bekend om en vooral bij Haarlem Centrum afslag of dat die kl8te tunnel weer eens is afgesloten omdat er een of andere randdebiel weer met een te hoge vrachtwagen erdoor moest.
Naar mijn mening zijn dit geen uitschieters maar gewoon standaard werk. Je wilt niet weten hoe blij ik was dat er een derde baan na Haarlem Zuid kwam. De filetijd was verkort van 30 minuten naar 20 minuten. Dat scheelde best wel maar daarna ging het weer mis dus het maakt eigenlijk niets meer uit.