Ik heb op dit moment een server staan waar ik NFS en SAMBA op wil draaien. Omdat ik nog geen Kabel of ADSL verbinding heb wil ik voorlopig mijn modem gebruiken om mijn netwerk aan internet te koppelen. Ik heb op mijn debian 2.2 systeem al linux 2.2.19 gecompileerd en geinstalleerd. En alle debian security updates geinstalleerd.
Nu heb ik ook het boek linux firewalls gekregen. Daar staat in dat op een firewall systeem. SMB en NFS vermeden moet worden. Is het echt niet verstandig om NFS en SAMBA te draaien? Of valt het in de categorie paranoia? Het is gewoon een thuis netwerk dat ik wil verbinden. Ik wil echter wel graag samba en NFS op die server draaien en hem ook voor het internet gebruiken.
Samba en NFS op een firewall machine draaien vragen om problemen?
Nu heb ik ook het boek linux firewalls gekregen. Daar staat in dat op een firewall systeem. SMB en NFS vermeden moet worden. Is het echt niet verstandig om NFS en SAMBA te draaien? Of valt het in de categorie paranoia? Het is gewoon een thuis netwerk dat ik wil verbinden. Ik wil echter wel graag samba en NFS op die server draaien en hem ook voor het internet gebruiken.
Samba en NFS op een firewall machine draaien vragen om problemen?