Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stille NUC; kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een pc die geen geluid produceert. Doorgaans betekent dit 'passief gekoeld'.

Nu ben ik een NUC tegengekomen die niet passief gekoeld wordt maar alleen gekoeld wordt dmv vinnen, ofwel grote gleuven waar de lucht doorheen kan ontsnappen.

Het gaat om dit product: https://www.simplynuc.com/nuc7i7bnf/

Ziet er fantastisch uit, maar 2 vragen:
- is dit mogelijk?
- is deze partij legitiem?

Wie kan mij hierbij helderheid geven?

Alvast mijn dank.

Groet,

Simon da Soursa

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Elke NUC is stil zolang hij niet wordt belast. Een fanless NUC kan gedurende korte tijd wat extra rekentijd leveren (bijvoorbeeld om een pagina te renderen als je browst), maar zal te warm worden en terugschakelen in snelheid als de vraag naar rekenkracht te lang aanhoudt. De vraag is wat je liever hebt: terugschakelen in snelheid of het geluid van een fan.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:23

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er zijn voor diverse NUC modellen passief gekoelde oplossingen beschikbaar, en dit is al jaren het geval.

Zoals van deze leverancier; http://www.akasa.com.tw/u...is&type_sub=Fanless%20NUC

Testing, one, two ...

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Je moet eens jezelf vragen, waar gaat de warmte naar toe?
Of de cpu is langzaam,
of de cpu gaat langzamer draaien bij belasting, en zeer zeker bij een warme zomer,
kijk maar naar een laptop, deze blaast hete lucht weg.
En je nuc zou dit niet moeten hebben, lijkt me zeer sterk, en als het wel kan, dan is dit een langzame pc.

Dus zoek goed naar reviews of dit geschikt is voor jouw.
Ik ga er van uit dat dit veel langzamer is dan een normale pc.

Zelf heb ik ook een kleine pc(beetje groter dab een nuc) maar met ventilator, deze gaat alleen aan bij veel warmte, en deze ventilator hoor ik nooit, maar iedereen hoort geluid anders.
Deze klein pc is langzamer dan een gewone, maar toch redelijke snelheid.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:58
Dit is gewoon een NUC getransplanteerd in een Akasa Newton. Dat kun je eventueel ook zelf doen, en een stuk goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Wow, dank je hcQd; ik heb Akasa Newton even opgezocht; dat ziet er goed uit.

M.a.w.; het is dus gewoon mogelijk om met deze Akasa kast een NUC te laten draaien zonder koelende bewegende delen, waarbij het systeem niet oververhit zal raken?

Groet,

Simon

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:58
Ik heb zelf een Gallileo met een core i3-4130T erin. Als je voluit belast wordt de processor zo'n 70°, het lijkt me dat ze bij Akasa wel weten hoe ze dit soort koeling moeten implementeren.

De originele Newton is oud, en de NUCs die daarin passen zijn niet meer leverbaar. Je kunt hier een overzicht vinden van mogelijke behuizingen.

Verwijderd

Topicstarter
hcQd; dank je voor de info! Ik heb contact opgenomen met Akasa en zij hebben me verwezen naar asci.nl ; hun nederlandse distributeur. Zij maken een offerte voor me voor een stille NUC.

Cheers!

Simon

Verwijderd

Topicstarter
@ Dwarlorf; ik lees nu pas jouw bericht; dat is super toevallig:

op 30 januari heb ik met Intel een chat gesprek gehad, onder meer over het feit dat anderen wel al fanless nuc's leveren en zij nog niet. 2 dagen later berichten ze dus dat ze dit gaan lanceren.

Toeval of wellicht dat het met elkaar te maken heeft. In elk geval grappig

Cheers!

Simon

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:36

Tribits

Onkruid vergaat niet

Let trouwens wel even op dat dit soort systemen gebruik maken van U processoren. Het voordeel daarvan is dat ze maar een TDP van 25 watt hebben, maar de originele kaby lake heeft als nadeel dat ze slechts twee cores hebben. De nieuwe Intel NUC's maken gebruik van de kaby lake refresh processoren die wel vier cores hebben. Als je de NUC gebruikt voor typische kantoor toepassingen maakt het niet zo heel veel uit, maar als je ook aan zaken als video editing doet kan een quad core wel nuttig zijn.

Overigens verwacht ik niet dat ze snel oververhit raken. 25 watt is een zeer bescheiden vermogen, en de hele behuizing fungeert als een groot koelelement.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Pagina: 1