Gamers?: Goed bureau voor PC vinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02 18:00
Computerbureau / tafel gezocht (help me!)

Mijn vraag
Mijn bureau voor mijn PC is een beetje aan het instorten. Ik wist niet in welk topic ik dit moest plaatsen (andere hardware?), maar het leek me ook wonen.
Ik zoek een computermeubel met zo'n uitschuif-blad voor je toetsenbord (dat heb ik nu -> superchill).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een PC (tweakers-build), goed scherm, surround met flinke subwoofer (die ik graag in het meubel plaats), printer (die ik graag in het meubel plaats). De PC zelf (flink ding) zou er ook wel naast mogen staan, hij is nogal hoog.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op de site van Ikea gekeken, marktplaats, algemeen gegoogeled, maar ik kan het gewoon niet vinden. Terwijl ze er toch zouden moeten zijn. Mag simpel dingetje zijn met stalen frame, maar mag ook luxer bureau zijn, als ik maar mijn scherm erop kan zetten en op fijne hoogte zo'n uitschuifbaar muis + toetsenbord ding heb. Liefst ook dat ik dus alle bij-hardware in het ding zelf kan zetten.
Ben ook benieuwd wat mensen zelf hebben (als het nog te koop is). Ik heb een prima budget, dus dat is geen barrière.

Hoor graag van de (woon)-experts _/-\o_

Voor moderator: helemaal prima als je dit in een ander forum zet, ik kon geen eerdere onderwerpen hierover vinden. Wat ik toch overigens apart vindt, want er zijn veel topics over gaming stoelen, terwijl het bureau waar je achter zit toch minstens net zo belangrijk is :/ .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-08 13:59
Ik had een jaartje of iets geleden hetzelfde issue en daarbij ook nog een zeer beperkte ruimte. Probleem is dat er nauwelijks bureau's met een 'keyboard tray' te vinden zijn. Dus als tweaker maar eens gegeken op Ikea hackers, kwam ik dit tegen: https://www.ikeahackers.n...e-desk-keyboard-tray.html
Die heb ik in elkaar geknutseld met een op maat gezaagd (met een gamma pas is dat gratis) 45cm diep (?) meubelpaneel van de gamma. Je kunt denk ik hetzelfde doen met de grote versie van de micke desk of elke ander bureau met een brede lade eronder. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wellicht wat inspiratie voor je: Post je gameroom! - deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02 18:00
Cassissss schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:39:
Ik had een jaartje of iets geleden hetzelfde issue en daarbij ook nog een zeer beperkte ruimte. Probleem is dat er nauwelijks bureau's met een 'keyboard tray' te vinden zijn. Dus als tweaker maar eens gegeken op Ikea hackers, kwam ik dit tegen: https://www.ikeahackers.n...e-desk-keyboard-tray.html
Die heb ik in elkaar geknutseld met een op maat gezaagd (met een gamma pas is dat gratis) 45cm diep (?) meubelpaneel van de gamma. Je kunt denk ik hetzelfde doen met de grote versie van de micke desk of elke ander bureau met een brede lade eronder. Succes!
Ah tnx! Ja, ik heb de vraag natuurlijk in het forum van de knutselaars gepost :P . Ik ben zelf niet zo'n klusser. Maar in ieder geval goed om te horen dat ik niet de enige was die moeite had met het vinden van zo'n meubel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:41
Ik zou het juist afraden om zo'n losse plank voor een keyboard tray te zoeken!

Heb ik vroeger gehad, maar ik had altijd last met of het scherm die te hoog stond, of het toetsenbord te laag.
Ook vind ik dat je weinig ruimte hebt naast je toetsenbord & muis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je lang games speelt, en zeker met een keyboard, ga je je ellebogen en schouders inderdaad verzieken. Misschien ben je ontzettend sportief en heb je enorme spiermassa maar de houding is gewoon niet goed. Exact de reden dat "gewone kantoormensen" die niet altijd intensief typen, een ARBO-verantwoorde werkplek behoren te hebben waarbij de zithouding dusdanig is dat de armen (en andere zaken) niet belast worden.

Persoonlijk, maar dat is dus mijn mening: zorg voor een solide werkblad van tenminste 80 centimeter diep. Probeer (nadruk) geen echt/massief hout te nemen maar liever geperst hout of een goede plastic imitatie. Echt hout kan namelijk zowel kou als warmte vasthouden waardoor de langdurige sessies soms weer oncomfortabel kunnen worden afhankelijk van de omgevingstemperatuur.

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2018 20:06 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artifax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 16:32
Misschien een tweedehands Ahrend 100 bureau goedkoop op de kop tikken?
Pagina: 1