Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC budget: 2200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem eigenlijk voor alles gaan gebruiken. De hoofd gebruiken zullen gamen, films/series streamen en voor (school)werk. Ook wil ik videos kunnen bewerken en zelf livestreamen. Voorbeeld van games die ik speel (wil spelen): Assassin's Creed Origins, Ark: Survival Evolved, Subnautica, Overwatch Deus Ex. Voor (school)werk ga ik natuurlijk microsoft office gebruiken maar ook programma's zoals Autocad en nog enkele software waar ik even niet van op de naam kan komen. ook ga ik software gebruiken zoals python voor een muziekbot in discord.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor het systeem heb ik een budget van 2200 euro. dit is inclusief toetsenbord en beeldscherm (ongeveer 350euro). dit is geen vast bedrag, er is dus wat extra ruimte in het budget mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige randapperatuur wat ik mee wil nemen naar mijn systeem is mijn razer naga hex muis en mijn TV (een wat oudere smart TV van samsung). Echter zie ik het niet gebeuren dat dit invloed heeft op het bouwen van het nieuwe systeem.

Randapparatuur dat ik wil aanschaffen voor het systeem zijn een Razer Ornata Chroma Toetsenbord en waarschijnlijk deze Samsung Curved beeldscherm of een Gaming Beeldscherm van een gelijkwaardige prijs en kwaliteit (ook energie label etc.).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit wordt mijn eerste zelf samengestelde (en gebouwde) systeem worden. Heb er zelf dus niet redelijk veel verstand van maar heb samen met de broer van mijn vriendin zelf al wel rondgekeken voor onderdelen en hier al wat opmerkingen over verkregen in een ander topic (wel off-topic zal onderaan mijn antwoord een spoiler plaatsen met de quotatie van de feedback over mijn toen bedachte systeem)
We zijn begonnen met te kijken naar wat voor specs ik wilde voor de videokaart en CPU. vanuit daar zijn we de PC verder gaan opbouwen. omdat ik binnen ene budget zat heb ik toendertijd gekeken naar goedkope prijsranges.

Ik wil in ieder geval beginnen met een enkele videokaart, een Nvidia 1080. zelf had ik gekozen voor een Nvidia Geforce 1080 van Gigabyte gekozen, echter is deze niet meer leverbaar 8)7 .

Daarbij wil ik een i7 processor, of iets gelijkwaardigs. zelf had ik een intel Xeon gekozen. wat een moederbord met een 2011-3 socket vereist.

om goed aan te sluiten bij de gekozen videokaart en CPU had ik gekozen voor ook een moederbord van Gigabyte.

Ik wil kunnen uitbreiden tot 128gb RAM geheugen, echter wil ik beginnen met 32gb. hiervoor had ik een een setje geheugenkaarten van kingston gekozen. zoals hieronder in de spoiler te zien is, is dit een dual channel terwijl ik voor een quad channel systeem kies. echter begrijp ik niet wat hiermee bedoeld wordt.

voor CPU koeling had ik gekozen voor een model van Scythe.

voor de voeding had ik nog mijn twijfels, voornamelijk doordat ik er een had gekozen die geen EU-certificering had volgens tweakers. hierdoor ben ik een topic begonnen om dit uit te vogelen wat leidde tot dit topic. hierin zijn mij een paar goede aangeraden van BitFenix en Seasonic. het zal waarschijnlijk naar mijn keuze dan de Bitfenix Whisper worden.

qua geheugen wil ik het liefst een SSD, echter vond ik de SSD's van 2TB nogal prijzig. hierdoor had ik besloten om een 2 TB harde schijf te nemen van Seagate.

de kast die ik hiervoor had gekozen is deze schoonheid. Ik vind de kast echt super, alleen twijfel ik omdat ik er graag een DVD drive in zou willen en er niet achter kan komen of dat uberhaupt mogelijk is met deze kast.

spoiler:
[quote]
quote:
BucephalusNL schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:20:
het systeem dat ik in elkaar wil gaan zetten zal bestaan uit de volgende onderdelen:
Videokaart: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Xtreme Edition 8G
Deze kaart is niet leverbaar. Er zijn 2 aanbieders zonder voorraad en 1 met een voorraad van 1.
quote:
CPu: Intel Xeon E5-2620 v4 Boxed
Tot 2 generatie oude octa-core die veel cores heeft op lage snelheid (2.1 Ghz standaard, turbo van 2.3-3.0 Ghz.
quote:
Moederboard: Gigabyte GA-X99-Ultra Gaming-EK
RAM: Kingston HyperX Fury HX424C15FRK2/32
Niet te krijgen en dual channel terwijl je een quad channel systeem kiest.
quote:
Voeding: EVGA 600W BQ
dit topic
quote:
of
Sharkoon WPM600 Bronze
Kwaliteit is om te janken werkelijk, ongeveer de slechtste voeding die je kunt vinden.
quote:
CPU-koeling :Scythe Mugen 5 PCGH Edition
HDD: Seagate Barracuda, 2TB
Kast: Thermaltake Versa C22 RGB Zwart

de videokaart heeft inderdaad maar 500W nodig maar mij werd aangeraden wat hoger vermogen te nemen.
De gpu gebruikt maar zo'n 225 watt max, een goede voeding daarvoor hoeft niet eens 500 te zijn, dat ligt meer aan de rest van de componenten.

Voor zowel de voeding, geheugen als de processor lijkt het dat je op (deel-)specs hebt gezocht (32 GB geheugen, 8 core-cpu van Intel, 600 watt voeding) en toen de goedkoopste genomen.

Ik zou eens een topic openen in Desktop Aankoopadvies over de keuzes voor je nieuwe PC en dan goed aangeven wat je er mee wilt doen. Als je wilt gamen (gezien de 1080), zie ik al gelijk een processor die beter is voor € 150,- minder en een moederbord dat nog eens € 100,- goedkoper is dan nu gekozen.

en dan even volgens DAA beleid de vragen beantwoorden.

[/quote]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken. Mijn vorige systeem was een Alienware m13x laptop dus heb daar geen invloed gehad vanuit verschillende merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst een niet te grote kast en een die er goed uit ziet. ook moet deze wel goed en netjes in te richten zijn. qua geluid heb ik geen vereiste, aangezien ik voornamelijk met headset zal gamen en film/series kijken op mijn tv (weet niet of dit invloed heeft op het systeem?). Ik wil natuurlijk een systeem dat een laag energiegebruik heeft.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil aanbevelingen die aansluiten op mijn systeemwensen. Hopelijk lukt dit aan de hand van de dingen die ik heb verteld en de specs die ik zelf al gekozen heb binnen mijn budget. het bedrag van 2200 euro is ook voor het toetsenbord en beeldscherm dat ik ga kopen bij het systeem, hierdoor kan het budget toch nog wat variëren. het liefst natuurlijk wel binnen het budget. :)

alvast bedankt voor jullie hulp bij de bouw van mijn eerste systeem!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:38:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem eigenlijk voor alles gaan gebruiken. De hoofd gebruiken zullen gamen, films/series streamen en voor (school)werk. Ook wil ik videos kunnen bewerken en zelf livestreamen. Voorbeeld van games die ik speel (wil spelen): Assassin's Creed Origins, Ark: Survival Evolved, Subnautica, Overwatch Deus Ex. Voor (school)werk ga ik natuurlijk microsoft office gebruiken maar ook programma's zoals Autocad en nog enkele software waar ik even niet van op de naam kan komen. ook ga ik software gebruiken zoals python voor een muziekbot in discord.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor het systeem heb ik een budget van 2200 euro. dit is inclusief toetsenbord en beeldscherm (ongeveer 350euro). dit is geen vast bedrag, er is dus wat extra ruimte in het budget mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige randapperatuur wat ik mee wil nemen naar mijn systeem is mijn razer naga hex muis en mijn TV (een wat oudere smart TV van samsung). Echter zie ik het niet gebeuren dat dit invloed heeft op het bouwen van het nieuwe systeem.

Randapparatuur dat ik wil aanschaffen voor het systeem zijn een Razer Ornata Chroma Toetsenbord en waarschijnlijk deze Samsung Curved beeldscherm of een Gaming Beeldscherm van een gelijkwaardige prijs en kwaliteit (ook energie label etc.).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit wordt mijn eerste zelf samengestelde (en gebouwde) systeem worden. Heb er zelf dus niet redelijk veel verstand van maar heb samen met de broer van mijn vriendin zelf al wel rondgekeken voor onderdelen en hier al wat opmerkingen over verkregen in een ander topic (wel off-topic zal onderaan mijn antwoord een spoiler plaatsen met de quotatie van de feedback over mijn toen bedachte systeem)
We zijn begonnen met te kijken naar wat voor specs ik wilde voor de videokaart en CPU. vanuit daar zijn we de PC verder gaan opbouwen. omdat ik binnen ene budget zat heb ik toendertijd gekeken naar goedkope prijsranges.

Ik wil in ieder geval beginnen met een enkele videokaart, een Nvidia 1080. zelf had ik gekozen voor een Nvidia Geforce 1080 van Gigabyte gekozen, echter is deze niet meer leverbaar 8)7 .

Daarbij wil ik een i7 processor, of iets gelijkwaardigs. zelf had ik een intel Xeon gekozen. wat een moederbord met een 2011-3 socket vereist.

om goed aan te sluiten bij de gekozen videokaart en CPU had ik gekozen voor ook een moederbord van Gigabyte.

Ik wil kunnen uitbreiden tot 128gb RAM geheugen, echter wil ik beginnen met 32gb. hiervoor had ik een een setje geheugenkaarten van kingston gekozen. zoals hieronder in de spoiler te zien is, is dit een dual channel terwijl ik voor een quad channel systeem kies. echter begrijp ik niet wat hiermee bedoeld wordt.

voor CPU koeling had ik gekozen voor een model van Scythe.

voor de voeding had ik nog mijn twijfels, voornamelijk doordat ik er een had gekozen die geen EU-certificering had volgens tweakers. hierdoor ben ik een topic begonnen om dit uit te vogelen wat leidde tot dit topic. hierin zijn mij een paar goede aangeraden van BitFenix en Seasonic. het zal waarschijnlijk naar mijn keuze dan de Bitfenix Whisper worden.

qua geheugen wil ik het liefst een SSD, echter vond ik de SSD's van 2TB nogal prijzig. hierdoor had ik besloten om een 2 TB harde schijf te nemen van Seagate.

de kast die ik hiervoor had gekozen is deze schoonheid. Ik vind de kast echt super, alleen twijfel ik omdat ik er graag een DVD drive in zou willen en er niet achter kan komen of dat uberhaupt mogelijk is met deze kast.

spoiler:
[quote]
quote:
BucephalusNL schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:20:
het systeem dat ik in elkaar wil gaan zetten zal bestaan uit de volgende onderdelen:
Videokaart: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Xtreme Edition 8G
Deze kaart is niet leverbaar. Er zijn 2 aanbieders zonder voorraad en 1 met een voorraad van 1.
quote:
CPu: Intel Xeon E5-2620 v4 Boxed
Tot 2 generatie oude octa-core die veel cores heeft op lage snelheid (2.1 Ghz standaard, turbo van 2.3-3.0 Ghz.
quote:
Moederboard: Gigabyte GA-X99-Ultra Gaming-EK
RAM: Kingston HyperX Fury HX424C15FRK2/32
Niet te krijgen en dual channel terwijl je een quad channel systeem kiest.
quote:
Voeding: EVGA 600W BQ
dit topic
quote:
of
Sharkoon WPM600 Bronze
Kwaliteit is om te janken werkelijk, ongeveer de slechtste voeding die je kunt vinden.
quote:
CPU-koeling :Scythe Mugen 5 PCGH Edition
HDD: Seagate Barracuda, 2TB
Kast: Thermaltake Versa C22 RGB Zwart

de videokaart heeft inderdaad maar 500W nodig maar mij werd aangeraden wat hoger vermogen te nemen.
De gpu gebruikt maar zo'n 225 watt max, een goede voeding daarvoor hoeft niet eens 500 te zijn, dat ligt meer aan de rest van de componenten.

Voor zowel de voeding, geheugen als de processor lijkt het dat je op (deel-)specs hebt gezocht (32 GB geheugen, 8 core-cpu van Intel, 600 watt voeding) en toen de goedkoopste genomen.

Ik zou eens een topic openen in Desktop Aankoopadvies over de keuzes voor je nieuwe PC en dan goed aangeven wat je er mee wilt doen. Als je wilt gamen (gezien de 1080), zie ik al gelijk een processor die beter is voor € 150,- minder en een moederbord dat nog eens € 100,- goedkoper is dan nu gekozen.

en dan even volgens DAA beleid de vragen beantwoorden.

[/quote]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken. Mijn vorige systeem was een Alienware m13x laptop dus heb daar geen invloed gehad vanuit verschillende merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst een niet te grote kast en een die er goed uit ziet. ook moet deze wel goed en netjes in te richten zijn. qua geluid heb ik geen vereiste, aangezien ik voornamelijk met headset zal gamen en film/series kijken op mijn tv (weet niet of dit invloed heeft op het systeem?). Ik wil natuurlijk een systeem dat een laag energiegebruik heeft.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil aanbevelingen die aansluiten op mijn systeemwensen. Hopelijk lukt dit aan de hand van de dingen die ik heb verteld en de specs die ik zelf al gekozen heb binnen mijn budget. het bedrag van 2200 euro is ook voor het toetsenbord en beeldscherm dat ik ga kopen bij het systeem, hierdoor kan het budget toch nog wat variëren. het liefst natuurlijk wel binnen het budget. :)

alvast bedankt voor jullie hulp bij de bouw van mijn eerste systeem!
Ik denk dat een i7-8700k ook wel zou volstaan. Als je persee een extreem krachtige processor wilt kopen, koop dan een Threadripper. Dan kan je je geld overhouden voor een 1080 Ti.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Waarom die Xeon? Are you mad? Dan is je gaming performance meteen naar de (...).
2.1-3.0 GHz is veel te matig voor gamen.
Als je dan toch wil gamen en streamen tegelijk dan houdt de i7 8700K dat echt wel vol. Op twitch zie je ook zat streamers die slechts een i7 4790K gebruiken.
Bovendien is de i7 8700K de snelste gaming CPU van het moment.
Mugen 5 PCGH erop en hij draait mooi.

Corsair RMx voeding zou mijn go to zijn, al is een Whisper ook zat.

Je wil kunnen uitbreiden tot 128GB RAM? Uhhhh, oke? Waarvoor? Ik lees echt exact 0 dingen in je topic die daar wat aan hebben. Meer dan 64 zul jij nooit nodig hebben met dit systeem en 32GB is zeer waarschijnlijk genoeg. Streamen, gamen en video renderen tegelijk verbruikt ~30GB.

Een GTX 1080 klinkt als een goed idee.

Ik zou zo ongeveer hier uitkomen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 356,53€ 356,53
1MSI Z370 SLI PLUS€ 139,90€ 139,90
1Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING€ 735,-€ 735,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 61,72€ 61,72
1Thermaltake Versa C22 RGB Zwart€ 68,91€ 68,91
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair ML120 (2-pack), 120mm€ 23,50€ 23,50
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C16G4D26BFSB€ 317,50€ 317,50
1Corsair RM550x Zwart€ 85,99€ 85,99
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 129,49€ 129,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.968,53

Al ben ik niet zo verkocht mbt die kast... Het is me niet helemaal duidelijk waar de lucht inlaat zit dus ik heb geen idee of de frontfans (ML120's in de lijst) wel zoveel lucht toevoer zullen hebben.

[ Voor 116% gewijzigd door youridv1 op 01-02-2018 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
youridv1 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:51:
Waarom die Xeon? Are you mad? Dan is je gaming performance meteen naar de (...).
Als je dan toch wil gamen en streamen tegelijk dan houdt de i7 8700K dat echt wel vol. Op twitch zie je ook zat streamers die slechts een i7 4790K gebruiken.

Je wil kunnen uitbreiden tot 128GB RAM? Uhhhh, oke? Waarvoor? Ik lees echt exact 0 dingen in je topic die daar wat aan hebben. Meer dan 64 zul jij nooit nodig hebben met dit systeem en 32GB is zeer waarschijnlijk genoeg. Streamen, gamen en video renderen tegelijk verbruikt ~30GB.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.968,53

Al ben ik niet zo verkocht mbt die kast... Het is me niet helemaal duidelijk waar de lucht inlaat zit dus ik heb geen idee of de frontfans (ML120's in de lijst) wel zoveel lucht toevoer zullen hebben.
Bedankt voor je reactie met feedback en aanbeveling! ik zal de producten eens bekijken!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:35
Voor een DVD drive moet je kijken naar 5.25" externe bays, de kast die je hebt gekozen heeft dat niet.
Een Xeon is geloof ik meer een server CPU, die zou ik echt niet nemen.
Single/Dual/Quad channel slaat op het aantal RAM sticks/modules je gebruikt. Hoe meer channels, hoe hoger de bandbreedte kan zijn, maar dat moet je natuurlijk wel genoeg RAM slots op je moederbord hebben.
Als je niet gaat overklokken is een i7-8700 misschien ook genoeg, al draait hij iets langzamer en scheelt het maar 40 euro.

Verwijderd

Topicstarter
SpeedQber schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:10:
Voor een DVD drive moet je kijken naar 5.25" externe bays, de kast die je hebt gekozen heeft dat niet.
Een Xeon is geloof ik meer een server CPU, die zou ik echt niet nemen.
Single/Dual/Quad channel slaat op het aantal RAM sticks/modules je gebruikt. Hoe meer channels, hoe hoger de bandbreedte kan zijn, maar dat moet je natuurlijk wel genoeg RAM slots op je moederbord hebben.
Als je niet gaat overklokken is een i7-8700 misschien ook genoeg, al draait hij iets langzamer en scheelt het maar 40 euro.
bedankt voor de uitleg!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:35
@Verwijderd Vergeet niet met uitbreidbaarheid rekening te houden. Als je 4 slots met elk 8 GB hebt, kan je (dacht ik) niet zomaar naar bv 2*8GB + 2*16GB uitbreiden, zoek hier nog even wat meer over op. Je kan natuurlijk wel altijd alle modules vervangen.

• youridv1
Module grootte hoeft niet overeen te komen. Zolang je maar beidr channels (in het geval van de 8700K 2 channels) even groot houdt in hoeveelheid ram dan is er niks aan de hand

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
youridv1 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:51:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.968,53

Dit is een mooi lijstje voor de topicstarter!

• youridv1
@DeArmeStudent Het is in basale specs gewoon mijn PC, maar dan met 32GB RAM en een 2 kernen extra. Ik heb al nooit problemen met multitasking, maar die lijst zoals ie daar staat zal er ongetwijfeld erg goed in zijn.

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
Misschien zou je kunnen wachten aangezien videokaarten nu niet normaal overpriced zijn, en ram ook niet echt aan de goedkoop is.

[ Voor 4% gewijzigd door LucaDeTweaker op 10-02-2018 10:53 ]

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Klinkt een beetje als mijn build.

Ter inspiratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler€ 336,65€ 336,65
1Gigabyte GA-AX370-Gaming 5€ 139,-€ 139,-
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X+ 8G€ 790,-€ 790,-
1Toshiba X300 (retail), 5TB€ 138,50€ 138,50
1Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Zwart€ 152,-€ 152,-
1NZXT Internal USB Hub€ 17,38€ 17,38
1TP-Link USB 3.0 7-Port Hub€ 32,50€ 32,50
3Lenovo P27h Zwart€ 319,-€ 957,-
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM€ 98,49€ 98,49
1Corsair HD120 RGB LED (met PWM-controller), 120mm€ 33,85€ 33,85
6Corsair HD140 RGB LED High Performance 140mm PWM Fan, 140mm€ 24,50€ 147,-
1Cooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Red)€ 113,10€ 113,10
1Logitech G602 Wireless Gaming Mouse€ 69,95€ 69,95
1Logitech G29 Driving Force€ 259,-€ 259,-
1Logitech Gaming Driving Force Shifter€ 42,95€ 42,95
1Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Zwart€ 110,17€ 110,17
1Wheel Stand Pro Logitech G25/G27/G29/G920 Racing Wheel - Deluxe V2€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance RGB CMR64GX4M4C3200C16€ 809,50€ 809,50
1Pioneer BDR-209DBK Zwart€ 59,-€ 59,-
1Corsair RM650x Zwart€ 97,50€ 97,50
1Samsung 960 EVO 500GB€ 219,-€ 219,-
1Raidsonic Icy Box IB-867€ 33,50€ 33,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.706,03

Er zitten wat componenten in die niet voor jou relevant zijn, vandaar de "wat" hogere prijs maar wellicht dat je met de basis wel iets kunt.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de hulp! Helaas heb ik geen tijd gehad om het topic helemaal bij te houden. Ik zal er komende week naar kijken! :)
Pagina: 1