Ik heb een NAS gebouwd, welke momenteel draait met een pricewatch: Intel Celeron G3900 Boxed. Het originele idee was om hier een pricewatch: Intel Core i3-8100 Boxed in te zetten, maar op de één of andere manier, wil mijn systeem die processor niet.
Ik heb nu twee exemplaren gehad en geen van beide werkt. Op de langzame G3900 werkt het systeem, maar ik vrees dat dat niet genoeg processing power bevat, om ook te transcoden met PLEX (zodra ik dat aan de praat krijg, maar dat is voor een andere dag).
Ik heb het volgende systeem:
Alleen de processor is dus nu een stuk langzamer dan in bovenstaand lijstje.
Ik heb gekeken en beide processoren lijken voor mij, als leek, geheel gelijk, afgezien van het aantal cores en de snelheid natuurlijk. Vorm is hetzelfde, gebruiken beide de FCLGA1151-socket etc.
Hierbij een foto van de onderzijde van de processor, om eventuele schade te laten zien (ik zie niets):

Klik voor groot
Ik post hier, in de hoop dat iemand zegt "Ja, maar duuuude, je hebt DEZE processor nodig, niet DIE!", maar ik vrees dat het anders ligt (ondanks dat ik geen idee heb waar het dan aan ligt...).
De BIOS is up-to-date (feb 2017) en met de dual core werkt het gewoon. Ik zal voor woensdag geen tijd hebben om te troubleshooten (misschien morgen), maar ik wil graag vast wat info inwinnen.
Alvast bedankt!
Ik heb nu twee exemplaren gehad en geen van beide werkt. Op de langzame G3900 werkt het systeem, maar ik vrees dat dat niet genoeg processing power bevat, om ook te transcoden met PLEX (zodra ik dat aan de praat krijg, maar dat is voor een andere dag).
Ik heb het volgende systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-8100 Boxed | € 108,- | € 108,- |
1 | Gigabyte GA-B250N Phoenix-WIFI | € 100,90 | € 100,90 |
2 | Seagate IronWolf, 4TB | € 109,51 | € 219,02 |
1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 76,97 | € 76,97 |
1 | Sandisk Ultra Fit 32GB Zwart | € 13,99 | € 13,99 |
1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 80,95 | € 80,95 |
1 | be quiet! Pure Power 10 CM 400W | € 61,50 | € 61,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 661,33 |
Alleen de processor is dus nu een stuk langzamer dan in bovenstaand lijstje.
Ik heb gekeken en beide processoren lijken voor mij, als leek, geheel gelijk, afgezien van het aantal cores en de snelheid natuurlijk. Vorm is hetzelfde, gebruiken beide de FCLGA1151-socket etc.
Hierbij een foto van de onderzijde van de processor, om eventuele schade te laten zien (ik zie niets):

Klik voor groot
Ik post hier, in de hoop dat iemand zegt "Ja, maar duuuude, je hebt DEZE processor nodig, niet DIE!", maar ik vrees dat het anders ligt (ondanks dat ik geen idee heb waar het dan aan ligt...).
De BIOS is up-to-date (feb 2017) en met de dual core werkt het gewoon. Ik zal voor woensdag geen tijd hebben om te troubleshooten (misschien morgen), maar ik wil graag vast wat info inwinnen.
Alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door RVervuurt op 01-02-2018 20:17 . Reden: Plaatje aangepast naar thumbnail ]