Iemand die ik ken heeft een Excel bestand (.xlsx) versleuteld met een wachtwoord en is vervolgens het wachtwoord vergeten. Het betreft de laatste versie van Excel (365) Ik zag dat het hierbij niet meer mogelijk is om de beveiliging te omzeilen door het bestand om te zetten in een .zip. Is er een andere manier om dit bestand toch te openen of om het wachtwoord te kraken?
Zag je dit alleen of heb je het ook geprobeerd:Ik zag dat het hierbij niet meer mogelijk is om de beveiliging te omzeilen door het bestand om te zetten in een .zip.
Cloud ☁️
Zelf geprobeerd, werkte niet.HKLM_ schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:35:
[...]
Zag je dit alleen of heb je het ook geprobeerd:
Enige bestanden die je dan krijgt zijn versleuteld:

[ Voor 20% gewijzigd door Killsko op 01-02-2018 19:49 ]
Zie het net als ransomware, leg het 10 jaar in de kast en iemand kan het dan kraken.Killsko schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:32:
Is er een andere manier om dit bestand toch te openen of om het wachtwoord te kraken?
Ik neem aan dat die persoon zijn lesje wel heeft geleerd en al zijn wachtwoorden opslaat in een beveiligde spreadsheet/manager/word/whateffa waar hij dagelijk het wachtwoord van moet gebruiken?
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Brute Force, maar hoe kom je aan rekenkracht?
d:)b
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.