Sinds een tijd heb ik regelmatig een BSOD gekregen tijdens het opnieuw opstarten: stopcode: inaccessible boot device.
Een herstel naar een herstelpunt van 30/1 lijkt tot nu toe te helpen. Een herstelpunt van 2/2 leek niet te helpen. Ik start op van een SSD Samsung 960 Pro 512GB M.2/PCI Express 3.0 x4 (boot drive, is insteekkaart)
Verder verdwijnt mijn SSD Samsung 850 EVO 500GB regelmatig (vraagteken door icoon). Opnieuw opstarten helpt niet. Kreeg hem tot nu toe terug na een BSOD en vervolgens een systeemherstel naar een eerdere herstelpunt.
Verder kan ik de externe HD via een ICIDU HDD docking USB3.0 niet vinden. Ik hoor hem wel opspinnen, maar de HD verschijnt niet in verkenner. Verschillende poorten geprobeerd. Mijn Android telefoon wordt meteen herkend.
Geen problemen gehad in het laatste jaar. Het is geen nieuw systeem en ook geen nieuwe installatie.
Drivers en firmware zijn up-to-date.
Vraag: waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik heb het gevoel dat het een software probleem is, omdat:
Een herstel naar een herstelpunt van 30/1 lijkt tot nu toe te helpen. Een herstelpunt van 2/2 leek niet te helpen. Ik start op van een SSD Samsung 960 Pro 512GB M.2/PCI Express 3.0 x4 (boot drive, is insteekkaart)
Verder verdwijnt mijn SSD Samsung 850 EVO 500GB regelmatig (vraagteken door icoon). Opnieuw opstarten helpt niet. Kreeg hem tot nu toe terug na een BSOD en vervolgens een systeemherstel naar een eerdere herstelpunt.
Verder kan ik de externe HD via een ICIDU HDD docking USB3.0 niet vinden. Ik hoor hem wel opspinnen, maar de HD verschijnt niet in verkenner. Verschillende poorten geprobeerd. Mijn Android telefoon wordt meteen herkend.
Geen problemen gehad in het laatste jaar. Het is geen nieuw systeem en ook geen nieuwe installatie.
Drivers en firmware zijn up-to-date.
Vraag: waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik heb het gevoel dat het een software probleem is, omdat:
- Het elke keer te maken lijkt te hebben met opnieuw opstarten.
- Tot nu toe een systeemherstel naar een eerder punt help om wel weer goed op te starten.
- Mijn tweede SSD wel zichtbaar is na een systeemherstel (maar kan later wel weer verdwijnen).
- SSD Samsung 960 Pro 512GB M.2/PCI Express 3.0 x4 (boot drive)
- SSD Samsung 850 EVO 500GB (deze verdwijnt soms)
- SSD Samsung 850 EVO 250GB
- MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
- Intel Core i7-6700K Boxed
- Asus Z170 PRO GAMING
- Kingston HyperX Savage Black HX424C14SBK2/32GB
- Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit

[ Voor 40% gewijzigd door honey op 07-02-2018 22:12 ]