Welke PCI-e adapter voor een PCI-kaart?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 14:48
Wat voor adapter moet ik kopen om mijn Club3d Theatron pci geluidskaart in mijn moederbord te gebruiken?

Op mijn Asus Z170 zit niet meer een ouderwets pci-slot. Nu gebruik ik een X-Fi pci-e geluidskaart om DTS Connect en Dolby Digital Live van surround sound via toslink te voorzien maar dit heeft toch een duidelijk waarneembare vertraging die ik met de Theatron niet had. Achteraf gezien had ik een moederbord moeten kopen dat €20 duurder is en Dolby Digital Live ondersteunt maar ja...

Op Ali en Ebay staan diverse adapters maar ik lijk niet de goeie te kunnen vinden. Iemand enig idee?

[ Voor 0% gewijzigd door GodDamage op 01-02-2018 20:54 . Reden: kritieke taalfout ]

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:04
Deze? pricewatch: Startech.com StarTech PCI Express naar PCI Adapter.
Je hebt PCI-e x1 of x16, en je moet naar PCI.

Alleen zul je wel even iets moeten verzinnen voor het monteren in de kast.

Volgens mij kun je net zo goed een andere geluidskaart nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door jeroen3 op 01-02-2018 19:25 ]

• GodDamage
jeroen3 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:23:
Volgens mij kun je net zo goed een andere geluidskaart nemen.
Ja inderdaad, bij zo'n prijs heeft het niet zoveel zin om voor een adapter te kiezen. Aan de hand van het item dat je hebt gelinkt kwam ik toch snel de, veel goedkopere, tegenhanger op Ali tegen:

https://nl.aliexpress.com...C385-XXM/32818077349.html

Door de foto waarop de molex te zien is was het makkelijk om op de plaatjes af te gaan. Die ga ik eens proberen voor die €6,18. Bedankt!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bedenk wel dat je geluidskaart een stuk hoger uit komt met die converter ertussen. Als je dat op wil lossen kan je vanuit de converter een flexibele PCI riser kabel gebruiken. Dan kan je je geluidskaart net iets lager dan je moederbord in de kast schroeven.

Wel een gedoe maar dan heb je ook wat :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• GodDamage
Ja dat is ook weer zo. Eens kijken of ik dit passend krijg en zo nee dan toch een Soundblaster Z koop.

• GodDamage
Nog even een update:

Ik heb dus de PCIe adapter gekocht van Aliexpress. Hij is even onderweg geweest maar kwam dan toch eindelijk binnen met de post afgelopen week. Zojuist in mijn pc gezet en daar de Club3D Agrippa in gezet. De kaart komt inderdaad wat ongelukkig uit in de kast maar de spdif-aansluiting zit mooi voor het gat en kan makkelijk worden aangesloten. Drivers geïnstalleerd voor Windows 8.1 (de laatst beschikbare) en we hebben weer een volledig werkende geluidskaart met Dolby digital Live en DTS Connect onder Windows 10!!! _/-\o_

Het schijnt zelfs dat de adapter werkt met duurdere pci-kaarten zoals de RME HDSP 9652 (die ik ook nog heb) Dat zal ik binnenkort eens uitproberen. Dan kun je dus je oude legacy hardware blijven gebruiken ondanks dat het pci is. Gooi je kaart dus niet meteen weg maar probeer eerst eens (voor €6,25) of je het met een adapter weer werkend krijgt in je nieuwe pc.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mmmh dat is raar, waarom heeft die een extra connector voor 5V en 12V? PCI-E mag max 75W door de bus getrokken worden en PCI maar 25W ofzoiets.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1