Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Mijn vriendin heeft momenteel de Huawei p8 , de batterij hiervan begint een beetje te stuntelen en begint op circa 30% uit te vallen.

Omdat Valentijnsdag eraan komt ben ik voor haar opzoek naar een nieuwe telefoon, omdat ze altijd tevreden is geweest met Huawei heb ik me hier dus een beetje in verdiept.

Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat het of de p10 wordt of de p10 lite.

Echter als ik deze twee telefoons met elkaar ga vergelijken zit er bijna 200,- verschil in.
Na een korte vergelijking op coolbue.nl heb ik de volgende informatie gekregen m.b.t verschillen:

Huawei P10 Lite
Camera achterkant: 12 megapixels
Optische beeldstabilisatie: nee
4K filmen: nee
Vingerafdrukscanner: achterkant toestel
Opslagcapaciteit: 32 GB
Werkgeheugen: 4 GB

Bekijk de Huawei P10 Lite en P10
Huawei P10
Camera's achterkant: 12 en 20 megapixels
Optische beeldstabilisatie: ja
4K filmen: ja
Vingerafdrukscanner: voorkant toestel
Opslagcapaciteit: 64 GB
Werkgeheugen: 4 GB

In mijn simpele leek ogen is het enige verschil 1. de megapixels in de camera ( en het filmen )
En in het opslag geheugen ( Huawei biedt de optie om losse kaartjes t/m 256 GB erin te duwen)

Mijn vraag is dus, zit het enige verschil hem dan echt in de opslag die simpel uitbreidbaar is? en zit het 2e verschil zich alleen in de camera? ( zolang het geen aardappel kwaliteit is lijkt dit me geen 200~euro verschil waard toch?)

Ik zelf ben vooral bang ervoor dat de Huawei P10 Lite langzamer is/ minder lang mee gaat / batterij problemen sneller krijgt / problemen met internet ontvangst, echter zijn dit aannames die ik niet kan onderbouwen / wat is jullie advies?

Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand halen , het zou top zijn en erg gewaardeerd worden !

Ps. als aanvullende info, ze heeft momenteel nog een lopend abbonement dus ik ben van plan om het toestel los te kopen en het kaartje over te zetten van de huidige telefoon naar de telefoon die ik aan wil/ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ps, de goedkoopste Huawei p10 Lite heb ik gevonden op belsimpel.nl voor 273,- , mocht iemand een goedkopere vinden dan is dat heel erg welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://tweakers.net/pricewatch/compare/736893;738829/ ?

- andere SoC (dus benchmarks Googlen)
- 2x zoom-functie
- dual-led flash
- IR
- USB-C
- accucapaciteit

Sorry dat ik het bot breng maar als je vriendin 24/7 op Facebook zit, wil je een grotere accu. Fotografeert ze veel, is de zoom & dual-led handig(er). En de benchmarks, zoals gezegd, mag je even zelf Googlen icm het woordje Geekbench :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:03
Camerakwaliteit van de P10 lite is prima, niet meer dan dat.
Heb hem zelf ook, gebruik hem intensief en de accu gaat makkelijk een dag mee.

Qua snelheid is hij ook meer dan prima, ik heb dan wel ingesteld staan dat apps (behalve whattsapp) vanzelf afsluiten bij het vergrendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazeykazeman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-09 14:41
kleine tip: kijk eens naar de Huawei P Smart. P10 Lite is een leuk ding maar zeker niet zo goede deal als dat zijn Lite-voorgangers waren. Daarnaast is ie inmiddels ook al een jaartje oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt de grote wat uit? Eventueel zou je ook naar de mate 10 lite kunnen kijken
Pagina: 1