Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036595

Topicstarter
Mijn vraag

...Om te koppelen met nikon D3400 is Android 6.0 te min voor de p8 lite. Dit is alleen te verhelpen door de p8 op te waarderen, maar hoe kan dat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WouterB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-06 16:33
Ja dat kan, maar wel op eigen risico (uiteraard)
vb: https://forum.xda-develop.../development/rom-t3649258

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kan dit toestel van 4-2015 niet op android 7 van 8-2016, dus 1jaar later ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Hackus schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:14:
Kan dit toestel van 4-2015 niet op android 7 van 8-2016, dus 1jaar later ?
Blijkbaar niet, apart inderdaad.
Er komt waarschijnlijk geen Huawei P8 Android Nougat-update, zo bericht de Duitse fansite HuaweiBlog. Volgens de site beschikt het toestel over hardware die niet compatibel is met de nieuwe software. Android 7.0 introduceert de Vulkan-api, grafische software die ervoor moet zorgen dat games soepeler lopen. Die api werkt echter niet goed met elke chip en zou onder andere op de Huawei P8 voor problemen zorgen.

Ook de Huawei P8 Lite, de Ascend Mate 7 en Mate S zouden om deze reden geen update naar Android Nougat krijgen. Deze smartphones beschikken allemaal over oudere, incompatibele chipsets van Huawei zelf. Eerder werd de Nexus 5 al getroffen door dat probleem: hoewel het toestel relatief nieuw is, gaat de Snapdragon 800-chip van dit toestel niet goed om met de Vulkan-api.
Zijn natuurlijk wel workarounds te vinden voor de echte tweakers.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 01-02-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1036595 welkom op Tweakers!

Je openingspost is momenteel aan de karige kant. Het is op Tweakers namelijk de bedoeling om eerst zelf het eea. te proberen. Wat heb je dus zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?

Daarnaast is er wel erg weinig informatie gegeven. Welke app probeer je te installeren?

Mocht je alleen op zoek zijn naar iemand die Android 7 of 8 kan installeren op je toestel staat je vraag op de verkeerde plek. Je dient dan een advertentie aan te maken in de vraag en aanbod sectie.

Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 01-02-2018 19:42 ]