Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HDMI van PS4 hapert bij Philips 50PUS6262

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb recent een Philips 50PUS6262 4K TV gekocht. Nou wil ik daar met mijn playstation FIFA op spelen maar het beeld hapert continu.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik maak gebruik van de eerste PS4 met de daarbij geleverde HDMI KABEL

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb veel op internet gezocht maar ben nog niet tot een antwoord gekomen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Alvast bedankt
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-02-2018 23:21)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:32:
In de handleiding staat geen kopje met HDMI inputs 2&3 -> game mode.
Heb bijna alle beeldverbeteraars op minimaal of uit staan.
Ook heb ik de HMDI op UHD uit staan.
Verder ben ik totaal niet bekent in deze wereld en heb dus geen idee waar het aan kan liggen. Maar het is frustrerend want hij blijft haperen.
"Gebruik voor de beste signaaloverdracht een snelle HDMI-kabel die niet langer is dan 5 meter. Sluit apparaten die HDR ondersteunen aan op HDMI 2 of HDMI 3."
Een stijl selecteren
U kunt het beeld op eenvoudige wijze aanpassen
door een vooraf geprogrammeerde beeldstijl te
selecteren.
 (hoofdmenu) > Instellingen > Beeld > Beeldstijl

De beschikbare beeldstijlen zijn...
Game - Ideaal voor gaming met een spelconsole*

De stijlen voor HDR-inhoud zijn...
• HDR Persoonlijk
• HDR Intens
• HDR Natuurlijk
• HDR Films
• HDR Game
Zit de tv al op de laatste firmware? Deze tv had een input lag van 125ms ongeacht welke Beeldstijl, wat waarschijnlijk een bug was. De laatste update zou verbetering gebracht hebben ...

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 01-02-2018 20:47 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wel op internet gezocht maar dan niet posten welke suggesties niet werken.

Handleiding TV -> HDMI inputs 2&3 opzoeken -> game mode opzoeken en/of alle beeldverbeteraars uitzetten

Grote kans dat je TV aan het upscalen is want de PS4 kan toch geen 4K eruit gooien?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Verder ben ik totaal niet bekent in deze wereld en heb dus geen idee waar het aan kan liggen. Maar het is frustrerend want hij blijft haperen.

Acties:
  • Beste antwoord

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:32:
"Gebruik voor de beste signaaloverdracht een snelle HDMI-kabel die niet langer is dan 5 meter. Sluit apparaten die HDR ondersteunen aan op HDMI 2 of HDMI 3."
Een stijl selecteren
U kunt het beeld op eenvoudige wijze aanpassen
door een vooraf geprogrammeerde beeldstijl te
selecteren.
 (hoofdmenu) > Instellingen > Beeld > Beeldstijl

De beschikbare beeldstijlen zijn...
Game - Ideaal voor gaming met een spelconsole*

De stijlen voor HDR-inhoud zijn...
• HDR Persoonlijk
• HDR Intens
• HDR Natuurlijk
• HDR Films
• HDR Game
Zit de tv al op de laatste firmware? Deze tv had een input lag van 125ms ongeacht welke Beeldstijl, wat waarschijnlijk een bug was. De laatste update zou verbetering gebracht hebben ...

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 01-02-2018 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Top dankjewel hij doet het!

Verwijderd

Wat was de oplossing? Ik zit met hetzelfde probleem..

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-10 12:56
Zou je nog even willen aangeven wat voor jou de oplossing was?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

fifa4ever schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:13:
[...]

Zou je nog even willen aangeven wat voor jou de oplossing was?
Gezien het groene vinkje, was de oplossing apis29 in "HDMI van PS4 hapert bij Philips 50PUS6262" maar ik lees in jouw vraagstelling niet of je dit al geprobeerd had :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Hoi! Ik heb helaas hetzelfde probleem met mijn Xbox one en Philips 50PUS6262. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar ik kom er niet echt uit. Begrijp ik goed dat ik juist niet hdmi 2 & 3 moet gebruiken en dan de tv op Game mode moet zetten?

• dodvip123
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-11 16:22
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:42:
Hoi! Ik heb helaas hetzelfde probleem met mijn Xbox one en Philips 50PUS6262. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar ik kom er niet echt uit. Begrijp ik goed dat ik juist niet hdmi 2 & 3 moet gebruiken en dan de tv op Game mode moet zetten?
Ik heb deze TV onlangs ook aangeschaft. Had ook een stuttering probleem bij het spelen van FIFA 18 op de PS4 (aansluiting op HDMI 2). Het probleem was dat de beeldstijl op HDR intens stond. Vanaf dat ik de beeldstijl veranderde naar HDR gaming was de stuttering weg en kreeg ik vloeiende beelden. Ik denk dat dit dus de gaming mode is waarover men spreekt.

2x Marstek 5.12 v153 HW P1

• Aerocivic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-11 11:18
Recent ook de Philips50PUS6262 aangeschaft... En ja hoor, problemen (stotteren, geen vloeiend beeld) met FIFA 18 op de PS4. Ook het uitschakelen van HDR, het selecteren van de game mode en dat soort zaken hielp niet. Echter vond ik ergens de optie 'optimaliseren voor gebruik als monitor', of iets dergelijks. Toen ik die had ingeschakeld liep FIFA heerlijk vloeiend. Dus voor degenen die nog steeds hiermee kampen zou dat wellicht een oplossing kunnen zijn.

*ook vandaag nieuwe firmware geïnstalleerd, maar het probleem was daarmee alleen niet opgelost, daar zorgde die optie voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Aerocivic op 07-06-2018 21:15 ]

De omgeving van de mens is de medemens.

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Ik heb deze tv nu ook, maar hoe kan ik nu zien of hdr geactiveerd is? Bij onze lg komt er bovenin duidelijk hdr te staan als er hdr content gespeeld wordt. Dat zie ik bij deze nergens.

Volgens de xbox speelt tv wel alles af, dus ook hdr10 dus instellingen lijken me goed.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Verwijderd

Wel apart, hij verdwijnt zonder te melden wat de oplossing is. Ik ga ervan uit dat de update zijn probleem opgelost heeft!
Pagina: 1