Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-06 21:37
Ik heb een probleem. Heb recent een pc gebouwd en geen error codes gehad. Maar ik krijg geen beeld maar de code zegt wel gewoon AA (dat betekent dat alles ok is en hij heeft gepost) maar krijg geen beeld. Ik heb wat dingen geprobeerd:
Andere kabel (deed niks)
Andere monitor (deed niks)
Beide (deed niks)
Andere videokaart 1, verbinden met dvi (deed niks)
Andere videokaart gtx 750 ti, verbinden met vga (werkte!)
Dus ik heb wel beeld gekregen en heb daardoor geconfirmeerd dat het moederbord het nog doet. Nou de videokaart die ik wil gebruiken doet het ook nog gewoon, heb ik getest. Het enige wat ik hier van kan maken is dat het alleen werkt op analoge verbindingen zoals vga? Ook nog wat rare dingetjes, toen ik in de uefi was bleef de qcode hangen op 66, dit doet wel vaker ook zonder beeld. Boot led staat altijd aan maar ik denk dat het moederbord niet weet wat het moet doen.
Ik weet het zelf ook niet meer dus vraag ik jullie om hulp.

Specs:
Asus Crosshair Formula Z (bios: 2201)
FX-8320e
16gb ddr3 (1x 8gb 1866mhz, 2x4gb 1600mhz)
Asus gtx 970 strip
1tb hdd, 120gb ssd
Corsair TX650m voeding (650watt)
Scythe Mugen 3

I5 2500K ♥

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Draai eens memtest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
Oke, update voor iedereen, Hij doet het! Soort van, alleen in de 2e pci-e 16x slot. Maar het is vooruitgang. Wat ik gemerkt heb uit wat oude screenshots is dat alle gpu's in het bovenste slot in 8x modus draaien. Maar dit zal toch niet moeten voorkomen dat ik geen beeld krijg? Maar als er nog tips zijn hoe ik het bovenste slot kan gebruiken zijn die altijd welkom!

I5 2500K ♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
Heb ik al gedaan, geen problemen :)

I5 2500K ♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
Ik ben hier helemaal klaar mee. Ik heb met dit moederbord alleen maar pech gehad, dit is echt een moederbord om te vermijden. Maar hier is wat er gebeurt is:
Ik had dit moederbord voor een tijdje maar de bovenste pci-e slot was stuk dus is gebruikte altijd de middelste. Dat ging goed totdat ik de pc uitzet en opnieuw probeerde op te starten. Ik krijg nu alleen maar de error code 'C5' en het DBUG lampje blijf rood hangen op 'vga'. Nou weet ik zeker dat de gpu het doet en van slot veranderen doet ook niks? Is dit moederbord dood? of weet iemand iets om dit moederbord te redden.

Specs:
Asus crosshair formula V Z
Amd fx-8320e
GTX 970
16gb ram ddr3
Corsair TX650m

I5 2500K ♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Andere videokaart geprobeerd?

Anders zou je het derde PCIe slot nog kunnen proberen, dan weer je iig zeker of je tweede ook gaar is.

Indien mogelijk daarna RMA, anders kliko.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
Tja, ben een beetje klaar hiermee maar. Heb een soort-van-tijdelijke oplossing gevonden. Heb hem met een föhn verwarmd voor een tijdje. (de northbridge 990fx chip) en nu doet ie het weer.
Soort van, niet goed genoeg om te gebruiken.
Het is heel random of het moederbord aangaat en als hij aangaat valt ie naar een tijde weer uit. Dus de kliko is waar die heen gaat.
Heb een mei 970 gaming maar die heeft wat siliconen gelekt aan de achterkant (van de thermal pads op de vrm's) en weet niet hoe ik dit er af haal!

Nou ja, als iemand dat nog weet zal dat fijn zijn.

I5 2500K ♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik vind je oordeel volkomen onjuist. ik heb zelf het desbetreffende moederbord al 3 jaar en het werkt nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:18
Asus maakt wel degelijk goede moederborden, maarja soms gaat er alsnog iets mis.
Kun je niet nog aanspraak maken op garantie?

In vino veritas, in aqua sanitas

Pagina: 1