Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-09 14:53
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een aluminium waterblok dat compatible is met mijn videokaart. Het idee van een aluminium blok is dat ik hem dan kan integreren in zo'n aluminium EKWB Fluid Gaming loop.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het halve internet afgezocht maar ik kan maar geen aluminium blok vinden.

Beste antwoord (via youridv1 op 03-02-2018 12:47)

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44
Thermaltake heeft redelijk veel aluminium blokken gemaakt, wellicht kun je kijken naar een oud universeel GPU blok.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
als het enige dat alu je radiator betreft vervang je deze toch gewoon voor een fatsoenlijke koperen radiator alu blokken zijn er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
cpu blok, radiator en pomp/res combo zijn alu based. Ik ga geen 700 euro uitgeven aan een ""fatsoenlijke"' koperen loop alleen voor een gpu blok.

een alu radiator wegzetten als niet fatsoenlijk lijkt me ook nogal onterecht. Testing laat zien dat een aluminium 240 van EKWB prima in staat is een overclocked 7700K en 1080 te koelen en dat is alles wat hij moet doen, en anders koop ik er gewoon een tweede 240 of 360 bij, sinds ik dan nog steeds op 50% van de prijs van een koperen setup zit :Y

[ Voor 55% gewijzigd door youridv1 op 02-02-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drizky
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-09 14:31
Zover ik weet zijn er geen GPU blocks gesneden uit aluminium, ik zie het nut er ook niet van omdat het naar mijn idee aan de onderkant van de kaart zit en je er niet echt naar kijkt. (Mits die zijwaarts gemount is :P).

Wat een mogelijk idee is om een backplate te nemen voor je GPU die gesneden is uit aluminium of op deze manier geverfd is.

Als je zelf namelijk al aangeeft dat er weinig over te vinden is, zou het misschien zo zijn dat deze niet echt bestaan, maar vaak gedaan worden door mensen die hun systemen van daadwerkelijke custom werk voorzien.

Misschien handig om op bepaalde overclock/custom pc bouw fora rond te snuffelen en daar eventueel de vraag neerleggen wat hier de mogelijkheden in zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Drizky op 02-02-2018 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:48
Drizky schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:03:
Zover ik weet zijn er geen GPU blocks gesneden uit aluminium, ik zie het nut er ook niet van omdat het naar mijn idee aan de onderkant van de kaart zit en je er niet echt naar kijkt. (Mits die zijwaarts gemount is :P).

Wat een mogelijk idee is om een backplate te nemen voor je GPU die gesneden is uit aluminium of op deze manier geverfd is.
Begrijp je wel dat het hier gaat om een aluminium waterblock? Heeft niks te maken met backplate of looks, maar alleen met het feit dat een koperblock corrosie gaat veroorzaken als het wordt gecombineerd met de rest van de loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drizky
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-09 14:31
AvAars schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:42:
[...]

Begrijp je wel dat het hier gaat om een aluminium waterblock? Heeft niks te maken met backplate of looks, maar alleen met het feit dat een koperblock corrosie gaat veroorzaken als het wordt gecombineerd met de rest van de loop.
Ik begrijp zeer zeker dat het hier om een aluminium waterblock gaat, en inplaats van mij proberen af te kraken op mijn voorstel misschien zelf het bericht nogmaals doorlezen en zelf met een eventuele toevoeging te komen. Ik zie namelijk het nut niet van je reactie in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
@Drizky Jij voegt anders ook weinig toe met je stukje over looks. Daar gaat het namelijk inderdaad helemaal niet om. Kan mij het nou schelen hoe mijn blok eruit ziet, maar een koperblok gaat galvanische corrosie veroorzaken als ik die in een verder volledig alu loop stop

[ Voor 39% gewijzigd door youridv1 op 02-02-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-09 12:58
https://www.ekwb.com/shop/ek-fc1080-gtx-g1-nickel

Alsjeblieft :)

Die moet je toch hebben?

Edit. Hmm is ook koper ik denk dat je het wel kan vergeten helaas. Heb ook bij bits power en aplhacool gekeken maar hebben niks.

[ Voor 40% gewijzigd door KevinSetz op 03-02-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Tis allemaal koper of nickelplated inderdaad. Helaas pindakaas. Toch bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-09 12:58
youridv1 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:28:
Tis allemaal koper of nickelplated inderdaad. Helaas pindakaas. Toch bedankt voor de moeite :)
Wat je wel kan doen is de 1080 ruilen voor een founders edition en dan dit waterblock nemen:

https://www.ekfluidgaming.com/ek-ac-titan-x
Compatible only with EK Fluid Gaming series products!

Ik heb de PCB van je gigabyte vergeleken met de founders en achterop de kaart zit helaas het verschil.

Hier de lijst met videokaarten waarop dit waterblock past ;)

https://www.ekwb.com/configurator/waterblock/3831109890769

[ Voor 4% gewijzigd door KevinSetz op 03-02-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 12:47
AvAars schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:42:
[...]

Als de corrosie het probleem is, en je enige koel onderdeel je gpu is.
Is het dan een heel vreemd idee om bij gebrek aan beter een dedicated koelsetup op te zetten voor je gpu in koper? Dus gewoon een volledig eigen loop.
Heb zelf nooit wat met water koeling gedaan, maar kan me voorstellen dat ombouwen naar volledig koper best aan de prijs is.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
koperen loops zijn meer dan 700 euro voor een volledige dual rad loop als je bij EK kijkt. Met Alu zit je naar de helft te kijken. Koper is dus gewoon geen optie lol. De Fluid Gaming lijn brengt een custom loop in beeld voor mij. 700 euro voor een hele loop is het gewoon niet waard voor mij sorry.

[ Voor 28% gewijzigd door youridv1 op 03-02-2018 12:24 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Thermaltake heeft redelijk veel aluminium blokken gemaakt, wellicht kun je kijken naar een oud universeel GPU blok.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Hmm, dat is een idee ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Koolance heeft ook veel alu spul gemaakt en ik meen me te herrineren dat peltier koeling ook alu waterblokken (voor warmte afgave aan warme kant) hadden.
Praat dan wel over 15 jaar geleden.

Pagina: 1