Programma-specifike taal/land-instellingen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-08 10:36
Goedendag allen,

Is het mogelijk om voor een enkel stuk software andere andere landinstellingen te gebruiken? (dmv aanvullende regels in de eigenschappen van exe?)
Er is een een programma wat gebruikt wordt in mijn werkomgeving welke specifiek op Engelse(VS) notitie-instellingen gebruikt moet worden. Helaas is de hele windows omgeving daardoor natuurlijk ook daaraan onderhevig.

Dr. google brengt me wel op fora waar veelal vragen staan, geen antwoorden.

Bij voorbaat dank,

Morress

[ Voor 5% gewijzigd door Morress op 01-02-2018 16:53 ]

Beste antwoord (via Morress op 01-02-2018 20:30)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien handig om je Windows-versie te weten ;)

Daarnaast; Wat heb je dan al gevonden dat niet werkt, want ik kom redelijk wat plausibele oplossingen tegen als ik zoek naar specific locale settings for one application, zoals deze of deze.

Graag meer (en volledige) info :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Misschien handig om je Windows-versie te weten ;)

Daarnaast; Wat heb je dan al gevonden dat niet werkt, want ik kom redelijk wat plausibele oplossingen tegen als ik zoek naar specific locale settings for one application, zoals deze of deze.

Graag meer (en volledige) info :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
Excuus, Windows 7 en windows 10. Ik kan niet volledige info geven omdat veel bij ons vertrouwelijke info is. Er zijn dan ook geen admin-rechten.

De laatste link welke je geeft is wat ik nodig heb, alleen dan voor win7 :+
Jouw zoektermen brengen mij iig verder en geven hoop :)

[ Voor 11% gewijzigd door Morress op 01-02-2018 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dan lijkt het me handig dit te vragen aan degene mét admin-rechten. Er zijn verschillende oplossingen (zoals mijn eerste link of bijvoorbeeld deze) maar die vereisen wel een installatie.

Aangezien het een werklaptop is met een beheerder (anders had jij wel beheerrechten) zou ik dit gewoon via de procedure doen. Jij kunt wel een oplossing zoeken en die voorstellen maar zij zullen dit moeten goedkeuren en inrichten voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morress
Ik heb geleerd het zelf te moeten voorkouwen inderdaad ;) met 62000 collegas is het soms flinm wachten ;) alles is super gestroomlijn hier,maar uitzonderingen duren wel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Morress schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:51:
Er is een een programma wat gebruikt wordt in mijn werkomgeving welke specifiek op Engelse(VS) notitie-instellingen gebruikt moet worden. Helaas is de hele windows omgeving daardoor natuurlijk ook daaraan onderhevig.
De fout zit in de applicatie, ik raad altijd maar twee dingen aan:
1. andere software
2. of een EN-US Windows OS

Elke andere vorm is atijd zoeken voor problemen.

Ik ontwikkel zelf software dat wordt gebruikt in het Engels, Nederlands, Duits, Frans, Grieks en Turks in Europa en de Caraïben.
Het was echt een hel om de boel goed te krijgen.
Met name als men de software in het Grieks gebruikt maar de brieven in het Engels wil printen :?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
Hier heeft het specifiek te maken met getallen-notitie (punten en komma) welke in Engels anders is dan NL,taal heeft gelukkig geen invloed op de werking.
Pagina: 1