Plaatsing tv en audio installatie in nieuw huis.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relisys
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 06:53
Op korte termijn gaan we verhuizen. Super tevreden met de indeling, alleen de plaatsing van tv en audio is iets waar ik vooralsnog niet uit kom.

Onderstaand een plattegrond van de kamer gevolgd door een aantal foto's.
Helaas heb ik de maten van de nis naast de open haard op dit moment niet. Dit hou ik voor nu open als optie, samen met de muur op de laatste foto. Waarbij deze muur wellicht weer niet praktisch is tov de plaatsing van zithoek/bank.

Voor volledigheid bestaat de apparatuur vooralsnog uit:
- Sony 46NX700
- Denon X1000
- Boston Accoustics A25
- BK Gemini2
- PS4
- Mac Mini

Ben benieuwd of jullie nog tips/ideeën hebben.

Plattegrond huis

Woonkamer 2

Woonkamer 1

Woonkamer 3

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:57
Dat was in één oogopslag ook mijn eerste keuze bij het zien van de foto's of, de laatste foto de muur links.
De nis lijkt me veel te klein (1m denk ik?)
Het lijkt er iig op dat zij de tv voor het raam hebben gehad. Zie dat ook wel vaker, maar lijkt me absoluut niet fijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 01-02-2018 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relisys
De laatste foto de muur links is boven de openhaard. Heb begrepen dat TV's het niet zo leuk vinden boven een haard ;-)

Daarnaast zit ik met de uitdaging van het plaatsen van speakers als de tv hier hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Uitgaande van deze foto: https://tweakers.net/ext/f/TdYAUvVNJtOg6AogGHysFE9L/full.jpg
Kastje wat nu voor het raam staat: TV er op, speakers er naast op het kastje en sub in de hoek naast de haard. Of ergens anders weggemoffeld, ruimte zat.
Alternatief: Speakers ophangen aan de muur net voor het gordijn en naar beneden af laten stralen. Zo groot zijn ze nou ook weer niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:57
@The Eagle Ik heb zo het idee dat dit foto's van de makelaar zijn. Ofwel de vorige bewoners. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat maakt toch niet uit? Het gaat om de plaatsing. Een TV meubel is over het algemeen aanwezig danwel kan gekocht worden, me dunkt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 16:21

TheBorg

Resistance is futile.

Persoonlijk zou ik proberen een opstelling te maken waarbij je en lekker TV kan kijken en tegelijk ook van de haard kunt genieten.

Toevallig net ook een huis gekocht waarbij dit erg lastig is. Het klinkt misschien een beetje ouderwets maar de plattegrond afdrukken en dan op dezelfde schaal een bankstel en een salontafel uit een stuk papier knippen is wel een hele makkelijke manier om verschillende dingen te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Relisys
Inmiddels zijn we verhuisd en in de laatste loodjes van de verbouwing. Daarbij hebben we de nis naast de openhaard mijn volledig dicht gemaakt en mee laten stuccen. Hiermee is een prima muur ontstaan om 55" tv op te hangen naast de openhaard.

Verwachting is dat de tv voor het einde van komende week hangt, dus zal dan nog een foto plaatsen van het eindresultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Relisys
En hierbij de foto.

Plaatsing tv
Pagina: 1