Schade herstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardbeg10
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:11
Vorige week tijdens de wintersport van de weg geraakt, helaas. Gelukkig zijn we met de schrik vrij gekomen, want het had allemaal velen malen erger kunnen zijn. Maar er zit nu wel een deuk / kras in de achter portier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3Q94bNnsugHf9qw6ZZ86YY29/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UngwRlpvENFznHMAimiTD3uI/medium.jpg

Gisteren twee offertes aangevraagd via fixico, totale kosten worden geschat op ca. EUR 1.600 (goedkoopste). Dat vond ik veel geld, te meer omdat ik er niet echt mee zit dat deze kras / deuk er zit. Ik ben zelf echter een leek als het om auto's gaat, dus vandaar dat ik even de vraag hier stel:
  • Is EUR 1.600 een redelijke prijs om dit te laten herstellen? Ik wist dat het duur zou worden, maar dit is toch wel minimaal een factor 2 à 3 boven het bedrag dat ik bereid ben te betalen.
  • Kan het kwaad om deze schade niet te laten herstellen? Of is dan over een jaar het volledige portier eruit geroest?
  • Is er nog een andere optie? Bijv. alleen de lak laten herstellen en de deuk laten zitten of iets anders waar ik niet aan denk?

[ Voor 5% gewijzigd door Ardbeg10 op 01-02-2018 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

De prijs is ver buiten proportie - ik kan zo snel niet zien welk model Toyota je precies hebt, maar voor +-200-250euro moet een gebruikte deur wel te vinden zijn, en die hangt een monteur voor 100euro echt wel in je auto.

Als je met die auto (ik weet niet waar je woont) naar een eh, zullen we het minder officieel schadebedrijf? Gaat, ben je voor 300-400 trouwens ook wel klaar, uitgedeukt en gespoten. Of het moet er in het echt veel erger aan toe zijn dan ik op de foto's zie.

Ik kan je daar evt wel een adres voor geven maar ik weet niet in welke regio je woont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:57

Detmer

Professioneel prutser

De buurman en buurman Ajeto methode? Ontstopper er op en zelf uitdeuken O-) ?

De vraag is wat ze doen voor €1600,-. Compleet nieuwe deur en spuiten of enkel een beetje uitdeuken? In dat laatste geval is het erg veel, ik het eerste geval kan het maar zo.

Is de deur echt beschadigd (als in onderliggen metaal dat nu zonder verf zit) of is het een deuk en zit de lak er nog gewoon op?

[ Voor 13% gewijzigd door Detmer op 01-02-2018 15:39 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 14:22

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik heb net mijn auto (Volvo V70) laten repareren. Linkervoorportier en Linkerachterportier gekrast, en lichte deuk. (Twee paaltjes tegelijkertijd missen is best knap...)

Ik was voor 1050 euro klaar. Ik kan echter niet inschatten hoeveel werk het uitdeuken gaat zijn bij jou. Bij mij was er 1 deuk, en of ze nou 1 portier moeten spuiten of 2, zal niet heel veel uitmaken,

Ik heb er wel expliciet bijgezegd dat ik niet all risk verzekerd ben; mijn ervaring is namelijk dat ze er vanuitgaan dat je all-risk verzekerd bent, en dat ze dan wel iets creatiever met de rekening kunnen zijn aangezien die toch wel naar de verzekering gaat...

Uiteraard zou ik als ik jou was meerdere garages lang gaan, of via de sloop / 2e hands een portier in dezelfde kleur zoeken....

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 13:19
Mijn voorbumper is gekrast en zit een scheur in (gebeurd met 10k km op de teller :() Ik ben destijds via de dealer bij een erkend schadebedrijf geweest en deze gaven aan dat het repareren, buiten de verzekering om, € 500,00 ging kosten.

Ik zou dus ook nooit akkoord gaan met zo'n hoog bedrag. Rijd gewoon even ergens langs, desnoods waar je de auto gekocht hebt voor wat tips, en vraag wat het kost om het te laten repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Over het laten zitten: als het onderliggende metaal bloot ligt, dan kan je dat met een lakstiftje van twee tientjes wel weer dicht maken. Als dan de deur verder niet uit het verband is dan heeft het geen gevolgen voor je rijgemak of toekomstig onderhoud.

Wel zal het deukje de doorverkoopwaarde van je auto beïnvloeden natuurlijk, maar niet met 1600 euro. Als je je auto voor veel kan doorverkopen, dan zou repareren wellicht wel rendabel zijn. Maar wil je de auto oprijden of is ie sowieso niet veel waard, dan loont het niet dat deukje te repareren.

[ Voor 10% gewijzigd door MBvB op 01-02-2018 15:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:15
Heb je wel aangegeven dat het om eigen schade gaat en niet om verzekeringswerk?

Nu weet ik niet of die prijs gebaseerd is op een nieuwe deur en of dat nodig is maar het lijkt me dat simpelweg uitdeuken en spuiten bij lange na geen €1600,- moet kosten.

Ik heb laatst mijn schade laten doen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NZEfOX5.jpg
Uitdeuken + spuiten deukjes, spuiten benzine klep, spuiten achterbumper en een deel blanke lak op de voorbumper.
totaal €450,-

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardbeg10
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:11
Dank voor de snelle reacties!! Hiervoor kom ik idd naar GoT :)

Het gaat overigens over een Toyota Yaris uit 2006. Mocht iemand een tip hebben waar ik een tweede hands portier kan vinden, dan hoor ik dat graag (zuidelijke regio van het land). Of ook wanneer iemand een betrouwbaar adres heeft om dit te laten herstellen.

Aanschafprijs een jaartje geleden was iets meer dan EUR 5.000. Om nu dus voor bijna een derde van dat bedrag een kleine beschadiging te laten herstellen gaat mij wel wat ver. En jullie reacties bevestigen wat ik al vermoedde.

Ik heb overigens bij het aanvragen van de offertes niet aangegeven dat het niet gedekt wordt door de verzekering. Wel een goede tip om dat te melden. Ik ga in ieder geval aan de slag, zal laten weten hoe een en ander afloopt! Kan overigens wel nog een tijdje duren, want voor mij geen spoed bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ardbeg10 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:02:
Dank voor de snelle reacties!! Hiervoor kom ik idd naar GoT :)

Het gaat overigens over een Toyota Yaris uit 2006. Mocht iemand een tip hebben waar ik een tweede hands portier kan vinden, dan hoor ik dat graag (zuidelijke regio van het land). Of ook wanneer iemand een betrouwbaar adres heeft om dit te laten herstellen.

Aanschafprijs een jaartje geleden was iets meer dan EUR 5.000. Om nu dus voor bijna een derde van dat bedrag een kleine beschadiging te laten herstellen gaat mij wel wat ver. En jullie reacties bevestigen wat ik al vermoedde.

Ik heb overigens bij het aanvragen van de offertes niet aangegeven dat het niet gedekt wordt door de verzekering. Wel een goede tip om dat te melden. Ik ga in ieder geval aan de slag, zal laten weten hoe een en ander afloopt! Kan overigens wel nog een tijdje duren, want voor mij geen spoed bij.
De grootste toyotasloperij zit in Nijkerkerveen, Car.
Niet de goedkoopste die er is, anders even op onderdelenlijn.nl kijken.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:21
Iedereen vergeet hier alleen dat de deuk op een ontzettend lastige plek zit.
De deuken van @Axewi bijvoorbeeld, zitten op vrij 'makkelijke' plekken.
Bij TO zit de deuk in de vouwlijn, die vouwlijn duw je niet even terug in model.

Ik zou persoonlijk langsrijden bij de lokale schadeherstellers .. heb ik recent ook gedaan. De prijzen die zij gaven lagen allemaal in lijn met elkaar. Voordeel is dat zij er zelf even naar kunnen kijken en voelen en niet hoeven te oordelen op basis van een foto.

De optie van @Anoniem: 472287 is ook wel een mooie inderdaad, gewoon een nieuwe/tweedehands deur inhangen en klaar. Enige wat je dan zou kunnen krijgen is dat de kleur ietwat afwijkt van de rest.. maar aangezien je nu al zegt dat je al wel kan leven met de deuk, moet dat ook geen issue zijn lijkt me ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 16:55

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Op basis van een foto is het lastig, je weet immer niet direct op scherp de deuk danwel hoe die de deuk is.

Een "nieuwe" deur is makkelijker, spuiten in kleur zal je ergens rond de 200 euro kosten en afhangen is voor een paar tientjes zeker wel snel "gepiept".

Ik heb met vergelijkbare schade gezeten op mijn vorige auto (veroorzaakt door mede weggebruiker). Uiteindelijk met een offerte van 400 euro laten repareren. Uitdeuken en spuiten was dat dan....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ardbeg10 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:02:
Het gaat overigens over een Toyota Yaris uit 2006. Mocht iemand een tip hebben waar ik een tweede hands portier kan vinden
Even zoeken op "toyota yaris 2006 portier rechts achter" en je kan ze uitzoeken op de onderdelenlijn. Met een beetje geluk passend en de juiste kleur.

[ Voor 7% gewijzigd door RemcoDelft op 01-02-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ardbeg10 Die deur rot er zo uit als je het niet hersteld. Dat heb je toch wel geleerd met natuurkundeproefjes op school ? Je kunt ook een zoekmachine voor je aan het werk zetten. Dat kan tegenwoordig zowel mobiel op je telefoon, en via je PC. autodemontage, onderdelen, Toyota Yaris 5drs 2006.
zoiets zou ik invullen in je zoekmachine. Of je gaat plaatselijk naar een schadehersteller en vraagt offerte ter zicht. auto meenemen en niet online foto's e-mailen. geef wel aan dat je het zelf betaald (dus zonder tussenkomst van je verzekeringsmaatschappij)

[ Voor 24% gewijzigd door Hackus op 01-02-2018 16:34 . Reden: kleine aanvulling ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 22:37
Hackus schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:31:
@Ardbeg10 Die deur rot er zo uit als je het niet hersteld. Dat heb je toch wel geleerd met natuurkundeproefjes op school ? Je kunt ook een zoekmachine voor je aan het werk zetten. Dat kan tegenwoordig zowel mobiel op je telefoon, en via je PC. autodemontage, onderdelen, Toyota Yaris 5drs 2006.
zoiets zou ik invullen in je zoekmachine.
Nee man, zo te zien is het hoogstens alleen de top lak, ik zie geen metaal

Bestel gewoon dit of iets soortgelijks, wel nog lijm kopen

https://nl.aliexpress.com...ent-Glue/32796119516.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

wimpie007 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:34:
[...]

Nee man, zo te zien is het hoogstens alleen de top lak, ik zie geen metaal

Bestel gewoon dit of iets soortgelijks, wel nog lijm kopen

https://nl.aliexpress.com...ent-Glue/32796119516.html
Met die uitdeuksetjes sla je echt nog geen milimeter verschil in deze deuk. Doe het voor de lol zelfs eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Ruwe schatting, 2x uitspuiten 150,- ex= 300,-
1 deel kleuren, 250,-
Deuk 1.5 +/- uur werk uitdeuken a 60, - = 90,-
1uur de-montage, 60,-

Maakt 700 ex de btw. Dat is een meer realistische prijs.

Maakt 847,- inc btw en garantie.

Zal er nog klein materiaal en milieutoeslag bij komen. Maar 850,- is de max prijs waar je het zeker voor gerepareerd zal hebben. 1600,- is wel erg veel.

Aan jou om te bepalen of je het waard vind.
Anders deur in kleur zoeken en kleurverschil en deukjes voor lief nemen.

Bron: zelf schadehersteller.

Ga tevens even met je nagel over de kras. Mocht de de kras voelen met je nagel, dan is dit door de blanke lak heen. Is dit niet het geval, zou je er jaren mee door kunnen rijden zonder roest. Bedoel dan de lak/kras, niet deuk te voelen met nagel

[ Voor 42% gewijzigd door plaspvd op 01-02-2018 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 15:26

cdoens

Peugeot-gek

Ik kan het niet heel goed op de foto's zien, maar wellicht kun je eens langsrijden bij een bedrijf wat aan uitdeuken zonder spuiten doet.
Wellicht krijgen ze de deuk niet geheel weg maar wel een stuk minder zichtbaar?
Als, zoals hierboven al gevraagd wordt, de kras niet door de onderste laklaag heen is, kan met polijsten het nog minder zichtbaar worden, na het uitdeuken.
Is het alleen de blanke lak, kun je voor de zekerheid nog wat blanke lak inlakken en vervolgens (laten) polijsten.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:21
zoiets zou ik invullen in je zoekmachine. Of je gaat plaatselijk naar een schadehersteller en vraagt offerte ter zicht. auto meenemen en niet online foto's e-mailen. geef wel aan dat je het zelf betaald (dus zonder tussenkomst van je verzekeringsmaatschappij)
Wat een onzin. Het is nergens kaal staal, (voor zo ver ik kan zien) dus er gebeurt voor de rest helemaal niets mee.
Zit je allemaal bijdehand te doen, terwijl je gewoon fout zit |:(
Detmer schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:39:
De buurman en buurman Ajeto methode? Ontstopper er op en zelf uitdeuken O-) ?
https://imgur.com/duvH0lz

:D :D

Als je er niet wakker van ligt, zou ik er gewoon niets aan laten doen. Om uit te deuken zit hij zoals anderen al zeggen, op een lastige plek. Andere deur is een optie.
Maar als er nergens blank staal is wat ik over het hoofd zie, gaat het voor de rest niet roesten ofzo.
Volgens mij interesseert het je niet zo veel hoe je auto er uit ziet? Geen belediging hoor!
Laat het dan gewoon lekker zitten.

[ Voor 64% gewijzigd door WEBGAMING op 02-02-2018 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 10:13
@Ardbeg10 Die deur rot er zo uit als je het niet hersteld. Dat heb je toch wel geleerd met natuurkundeproefjes op school ?
Wat is dit voor een onzin? Metaal is niet zichtbaar op foto, ook geen scheuren in lak. Dus (afgaande op deze foto): niks geen roest.

Voor uitdeuken kan het een lastige plek zijn, maar 1600 euro lijkt me erg veel. Zou sowieso langs een paar zaakjes gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 18:23

Jimbolino

troep.com

Auto 5000 euro aanschaf, 12 jaar oud. Klein deukje op je achterportier.
Zou ik persoonlijk niks aan doen.
Jammer van de deuk, maar wel een goede herinnering om volgende keer iets voorzichtiger te rijden :)

Tenzij je een all-risk verzekering hebt met no claim beschermer.

[ Voor 6% gewijzigd door Jimbolino op 02-02-2018 04:27 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 00:13

IQM

Ga eens langs bij een spot repair bedrijfje. Die kunnen dit vaak uitdeuken dmv. een lepel erachter te duwen of met een slagtrekker en een er op gelijmd steeltje het uit te trekken. En anders kost spuiten ook iets van 100-150 bij hen. Ik heb ook een gat in mijn bumper laten herstellen voor 200,- bij Klos-rs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Uitdeuken zonder spuiten gaat hem niet worden. Deuk is te groot en te scherp. Spot gaat ook niet, verkeerde kleur en ook hiervoor is hij te groot. 1 deel spuiten kan, maar dan heb je sowieso kleurverschil. Bumper is totaal niet vergelijkbaar met een deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 10:32
Ik zou wat offertes opvragen via www.fixico.nl.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 02-02-2018 10:22 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:35

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Of je leest de OP en ziet dat de TS daar de €1600 op baseert |:( 8)7

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zelf had ik schade aan 2 deuren na een lichte botsing met motorrijder. 1 deur vergelijkbaar met de foto en nog wat krassen op de andere deur.

Voor 900 euro was het zaakje volledig gerepareerd. Het is een vrij nieuwe Ford Focus (2016) met metalic lak. Ik praat dus ook niet over het vervangen met een 2e hands deur.

1600 euro voor dergelijke schade is dan echt wel buiten proporties!

Schade:
https://imgur.com/BAo0aqc

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 02-02-2018 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:39
http://www.dedeukentovenaar.nl/

Probeer het hier eens. Als de deuk er dan uit is kan je bepalen of de lak echt bijgewerkt moet worden, of dat je met poetsen / polijsten ook een heel eind komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:28
Ik vermoed dat de 1600 euro voortkomt uit het spuiten van de gehele zijkant om kleurverschil te voorkomen.
Even aangeven dat je alleen beschadigde panelen gespoten wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 10:32
FooLsKi schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:27:
[...]

Of je leest de OP en ziet dat de TS daar de €1600 op baseert |:( 8)7
Haha, blijkbaar totaal overheen gelezen. Had die € 1600,00 wel gelezen, maar vond dat best veel.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 02-02-2018 10:43 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vergeet online platforms als fixico en vergeet de grote schadeherstellers (bijv Schadenet). Die proberen je (of je verzekering) altijd een poot uit te draaien. Zoek een lokaal bedrijf dat goed aangeschreven staat en ga er gewoon even fysiek langs voor een indicatie en de werkzaamheden die ze voor je kunnen doen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Probeer ook nog even via Carglass. Die was bij vorige schades (al 3x offertes opgevraagd) beduidend goedkoper dan alle offertes via Fixico. Krijg je er ook nog gratis setje nieuwe ruitenwissers bij ;)
Maar inderdaad zou ik ook nog even langs de lokale schadeherstellers rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-02-2018 11:01 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@wimpie007 @WEBGAMING
@WWAS Mijn bericht was nogal serieus, dat je dat niet zag.

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 02-02-2018 11:11 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Sorry maar voor auto van 10 jaar oud zal ik het niet al te duur maken. Indien lak schade even met lakstift / spuitbus herstellen en voor rest mooi laten. Een auto van 10 jaar is toch economies niet veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netmeester
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 13:59
In Volkel zit een autosloop voor Japanse auto-onderdelen, 'Van Deijne'. Is enigszins Zuiden des lands.
Mogelijk hebben die een deur liggen.

Ipmi with your rhythm stick. Ipmi, IPMI!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 14:04
Ik zou dit fijn zo laten. Zelfs 500 euro vind ik veel. Ga naar de dealer, en vraag of dit kwaad kan, bv met de ramen of zo. Lijkt me niet, en als het niet kan roesten, als er geen scherpe randen zijn, waarom zou je dit dan doen voor een tweedehands auto van 5000 euro? Het lijkt mij verloren geld.
Pagina: 1