Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Adobe Lightroom Classic CC beschadigd fotobestanden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• pcruth
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 02-02 11:59
Mijn vraag
...Ik heb al enige tijd het probleem dat mijn Lightroom (Classic CC) en Photoshop (CC2018) mijn fotos beschadigd weergeeft.
Voordat ik mijn fotos inlaadt is alles OK.
Ik importeer/open mijn fotos en alles lijkt in orde.
Als ik vervolgens foto;s aanklik of probeer te bewerken, beschadigd Lightroom (en Photoshop?) de fotos blijvend en kan ik er niets meer mee.
Als ik nadien op de harde schijf ga kijken, zie ik dat ze daarop ook beschadigd zijn.
Ook als ik ze via Adobe Bridge open zijn ze beschadigd.
Het probleem wordt steeds erger.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Adobe Photoshop en Lightroom

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

-o.a. Lightroom en Photoshop opnieuw ge´nstalleerd
- De nieuwste versie van Camera Raw ge´nstalleerd

Ik gebruik als camera een Canon EOS 70D

Alle reacties

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:42

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Wat bedoel je precies met "beschadigen"? Heb je misschien screenshots als voorbeeld, of beter nog: een kopie van een onbeschadigd bestand en een kopie van een beschadigd bestand?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• pcruth
Excuus Orion84, ik ben pas voor het eerst op dit forum.

Wil foto plaatsen maar dat lukt nog niet

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:42

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Om afbeeldingen te plaatsen moet je ze eerst ergens uploaden en vervolgens een publiek toegankelijk linkje tussen [img][/img] tags in je post stoppen. (voor raw bestanden werkt dat niet, maar kan je wel de linkjes posten zodat mensen ze kunnen downloaden).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• pcruth
Sorry, ik ga even uitzoeken hoe dat moet. Ik kom er later nog op terug.
Dank je

• BrainCrash
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-05 12:16
Je zegt dat je, als je op de harde schijf gaat kijken, je ook ziet dat ze daarop beschadigd zijn.

Hoe zie je dat precies dan?
Waarmee kijk je op de harde schijf? Windows verkenner?
Hoe kom je tot de conclusie dat ze daarop beschadigd zijn?
Bestandskenmerken? Filesize van het bestand? Eventuele preview/thumbnail die verkenner weergeeft? (geen idee of verkenner dat uberhaupt kan met dit type fotobestanden)

In welke bestandsformaat zijn de fotos die je opent/bewerkt in lightroom? Ik neem aan gewoon Canon RAW formaat (en dus niet JPG?).

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*