Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Verwijderd
Een Cisco 761 zou voldoende moeten zijn. Is wel geen echte Cisco (heeft geen IOS) maar werkt wel. Moet alleen even kijken naar de benaming. NAT en PAT wil wel eens 'door elkaar' gebruikt worden.
Zult met deze router alleen twee LAN's met een ISDN-lijn kunnen verbinden. Heeft namelijk maar een LAN aansluiting en een BRI aansluiting..
Zult met deze router alleen twee LAN's met een ISDN-lijn kunnen verbinden. Heeft namelijk maar een LAN aansluiting en een BRI aansluiting..
Hmm.. was eigenlijk de bedoeling om niet met ISDN te werken, maar het kabelmodem van @home in die router te prikken. Da's gewoon een LAN verbinding.
Zit trouwens te denken dat dat niet zal gaan, want de DHCP server van @home kijkt ook naar je hostname voordat je een lease krijgt.
Zit trouwens te denken dat dat niet zal gaan, want de DHCP server van @home kijkt ook naar je hostname voordat je een lease krijgt.
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Verwijderd
Met een Cisco 160x serie ben je wat duurder uit, maar heb je wel heel veel mogelijkheden. Wij gebruiken het om vestigingen aan het hoofdkantoor te knopen. Je kan met ISDN (de 1603) aan de gang of met 2 LAN-poorten (de 1605) 2 netwerken. Superbetrouwbaar en als je een beetje rondshopt vallen ze wel mee in prijs
(rond de 2000,--).
(rond de 2000,--).
Toch echt raad ik je aan om een oude Pentium te pakken, 2 Nic's erin, en FreeSCO erop.
FreeSCO is afgeleid van Cisco spul.
(Naam = FREEciSCO)
Draait als een tierelier.
Als het voor een groter bedrijf is, waar service & garantie belangrijk is, ga dan gewoon voor een Cisco
FreeSCO is afgeleid van Cisco spul.
(Naam = FREEciSCO)
Draait als een tierelier.
Als het voor een groter bedrijf is, waar service & garantie belangrijk is, ga dan gewoon voor een Cisco
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Ja precies, dat is misschien wel het slimste.
Kan ook een bakje met win2k neerzetten, als bijna-mcse'er heb ik die bak in een kwartiertje dichtgespijkerd en draaiend.
Probleem is echter dat er dan wel een licentie betaald moet worden voor het OS, en da's ook niet goedkoop.
*nix zou het slimste zijn lijkt me, maar ik heb de kennis (nog) niet om een *nix bak dicht te spijkeren en te configureren. Misschien toch maar eens aan de slag gaan..
Kan ook een bakje met win2k neerzetten, als bijna-mcse'er heb ik die bak in een kwartiertje dichtgespijkerd en draaiend.
Probleem is echter dat er dan wel een licentie betaald moet worden voor het OS, en da's ook niet goedkoop.
*nix zou het slimste zijn lijkt me, maar ik heb de kennis (nog) niet om een *nix bak dicht te spijkeren en te configureren. Misschien toch maar eens aan de slag gaan..
Pagina: 1