Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:53
Ik heb hier een MacBook Pro 2017 waarom ik voorheen altijd een Dell U2713HM aangesloten had met een mini-displayport naar displayport kabel via een StarTech.com verloopstukje.

Nu heb ik net een LG 27UD88 ontvangen en deze via USB-C direct aangesloten. Werkt prima. Alleen... nu werkt mijn Dell monitor niet meer op mijn MacBook. Niet in combinatie met de nieuwe LG monitor maar ook niet als ik alleen de Dell aansluit. Op een andere MacBook Pro 2017, dan werkt ie nog wel. Met de monitor is er dus niets aan de hand.

Ik gok dat het iets vaags is op mijn MacBook, maar ik heb echt geen idee in welke hoek ik het moet zoeken. Iemand een idee?

omniscale.nl

Beste antwoord (via Daedalus op 01-02-2018 15:34)

• posttoast
Nou, bizar verhaal maar het lijkt dus aan de kabel te liggen (goedkope ValueLine kabel). Als ik een andere displayportkabel gebruik, dan werkt het wel. Waarom het dan voorheen wél goed ging is mij een raadsel, maar ik ben in ieder geval blij dat het nu werkt.

Edit: ik zie dat ik mijn eigen antwoord niet als beste antwoord kan markeren ;)

[ Voor 13% gewijzigd door posttoast op 01-02-2018 15:31 ]

omniscale.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:04
Dus toen je de nieuwe monitor had gehaald deed dezelfde MacBook het niet meer op je Dell monitor? Beetje vaag verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Khallouki schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:24:
Dus toen je de nieuwe monitor had gehaald deed dezelfde MacBook het niet meer op je Dell monitor? Beetje vaag verhaal.
Ja, dat kun je wel zeggen. Maar dat is precies hoe het is: de Dell monitor doet het alleen op mijn MacBook niet meer sinds ik die LG monitor een keer heb aangesloten. Hij (de monitor) ziet dat er een displayport kabel is aangesloten, maar hij gaat direct naar power safe mode. Als ik de monitor op een andere MacBook aansluit doet ie het wel gewoon.

omniscale.nl

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nou, bizar verhaal maar het lijkt dus aan de kabel te liggen (goedkope ValueLine kabel). Als ik een andere displayportkabel gebruik, dan werkt het wel. Waarom het dan voorheen wél goed ging is mij een raadsel, maar ik ben in ieder geval blij dat het nu werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door posttoast op 01-02-2018 15:31 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

posttoast schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:31:
Ik wel :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/