Waterontharder wel of niet doen en zoja welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 11.123 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschuuring
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-05-2020
Allen,

Na de discussie "Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen? " en alle andere artikelen die ik vinden kon op internet ben ik eigenlijk nog even onzeker of ik nou wel of niet een waterontharder moet aanschaffen en zoja, welke?

Wat mij opvalt is dat er vooral heel veel verhalen zijn over of het nou wel of niet goed is, of je wel of niet een beetje kalk erin moet houden en dat er andere vlekken dan kalkvlekken komen. Maar ik kan eigenlijk nergens een onafhankelijke test, resultaat of conclusie vinden. Het lijkt een beetje het woord vd waterleveringsbedrijven tegen die van de wateronthardleveranciers. Is er nou nergens een onafhankelijk onderzoek met een duidelijke conclusie waaruit blijkt dat je het wel of niet moet doen?

Hopelijk kan iemand mij door al deze bomen het bos nog wijzen....

Alvast bedankt,

Gr.

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:36
In het heel erg kort:

Neem een waterontharder als je te veel last hebt van kalk aanslag.

Overige voordelen zijn: minder zeep gebruik en minder onthardingszout in de vaatwasser.
Als voordeel wordt vaak de langere levensduur van apparaten genoemd. Deze claims worden volgens mij vaak overdreven. Maar wellicht in specifieke gevallen (met dure boilers oid) dat het genoeg uitmaakt om een ontharder aan te schaffen.

Nadelen: Het is een extra apparaat dat voor kosten en onderhoud zorgt en in storing kan gaan.

Als je kiest voor een ontharder:
- Neem geen magentische of electrische ontharder, deze werken niet.
- Neem een ontharder met zout. Lees het topic hier in het forum door voor geschikte merken en types en
- Neem geen onderhoudscontracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het hangt er ook nogal van af waar je woont want de waterhardheid verschilt nogal per regio.
Afbeeldingslocatie: http://beeldbuijs.nl/wp-content/uploads/2014/03/hardheid-drinkwater-2012.jpg

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1200356

Hi Robert,

Ik weet niet of je nog steeds naar een waterontharder aan het zoeken bent maarja, misschien kan ik je nog helpen.

Of je een waterontharder nodig hebt ligt heel erg aan waar je woont en hoeveel last je hebt van kalkaanslag. En kun je bijvoorbeeld uit de kraan drinken? Of smaakt het echt naar kalk?

Mocht je dit ervaren zou ik een waterontharder aanschaffen, heb ik zelf namelijk ook gedaan. Ik woon in Den Haag en onze hele straat heeft last van kalk in het water. Ik gebruik nu een jaar de waterontharder en ik ben echt blij verrast. Nog geen problemen gehad.. Zacht water en lekker om te drinken.

Ik denk dat je het gewoon zelf moet ervaren. Heb je iemand in de straat wonen met een ontharder? Probeer daar een glaasje water en daarna één thuis en proef het verschil....

Ik heb de waterontharder Amfa4000. Deze was één van de goedkopere dus een minder grote stap om hem aan te schaffen.

Hopelijk heb je wat aan mijn ervaring. :)

Groeten,

Tess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Een topic kick van een jaar voor een magneetje (ook te gebruiken als fuelsaver!!!) is een beetje mwah. Zeker omdat ook dunea het water in den haag al voor je onthardt :)

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.