Toon posts:

Ouwe Highscreen Colani AT Big Tower... :)

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys,

Laatst kreeg ik v/e collega een van die Colani Big Towers v/d Highscreen. Kent iemand deze 'design' towers nog van 'vroeger'?

Goed, ik wil hier dus mijn nieuwe PC inbouwen...

Ff 2 vraagjes:

1) Kan ik die aan/uit knop nog modden zodat 'ie het ook op m'n ATX bord doet?
2) Kan ik wat met dat MHZ display? Bv. een temperatuurmeter op aansluiten? Iemand daar een schema van?

Thanx!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58
1:

Er zijn wel ombouwkits te koop :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-08 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

Je kunt de 220 schakelaar vervangen door zo'n simpel schakelaartje die ze in de meeste atx kasten gebruiken. Die hebben ze bij iedere electronica shop.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
OK, thanx... but als ik een nieuwe schakelaar maak, in een ander gat, kan ik het bestaande gat dan opvullen met iets? Ik moet er natuurlijk wel weer overheen kunnen spuiten... gewoon vulmiddel of? Tips?

Verwijderd

Dat stuk van de schakelaar wat je aan de buitenkant ziet is meestal een los stuk. Daarachter zit de daadwerkelijke schakelaar. Misschien dat je nog even creatief moet zijn met de opvulling. Ik heb er gewoon zon tip-toetsje achter gemaakt, een klein clinidervormig stukje plastic achter gelijmd (anders werd de schakelaar niet geraakt) en dat werkt perfect. EN is mooier als zon schakelaar die je een heel end moet indrukken. Alleen moet je er niet langs gaan met je hand wat dan staat je pc al uit :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
om die gat optevullen: 1. een grote FAN, 2. een ijzerplaatje ervoor zetten, 3. een grill(radiator), 4. een plaatje van oma??... :P

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

MetalStef

gietijzer

Aahhh, zo'n mooie Colani bigtower! Ik heb er ook één staan, mijn W2k-server zoemt erin.

Die waren nog uit de tijd dat de Vobis een goeie winkel was.

Nee, die Colani-tower doe ik niet weg.

BTW: Voor iedereen die die tower niet kent: De aan-/uit-schakelaar is van het type dat ook gebruikt wordt om electische stoelen van 50.000 volts te voorzien en er zit een grote kunststof rand omheen.
Suggestie: Lekker laten zitten, ergens anders een ATX-schakelaar maken, misschien op de plek van de Turbo-switch (zelfs die zit er nog op!) en de aan-/uit-schakelaar gebruiken om een fan mee aan of uit te zetten.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Op vrijdag 13 juli 2001 11:40 schreef killerbolt het volgende:Ik heb er gewoon zon tip-toetsje achter gemaakt, een klein clinidervormig stukje plastic achter gelijmd (anders werd de schakelaar niet geraakt) en dat werkt perfect. EN is mooier als zon schakelaar die je een heel end moet indrukken. Alleen moet je er niet langs gaan met je hand wat dan staat je pc al uit :)
Dat is een sjieke oplossing !

btw
Ik dacht dat je bij een ATX voeding minstens 4 sec de powerknop ingedrukt moest houden.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de ideeen... :)

Heb het ding net effe helemaal geript... er zal nog wel wat werk moeten gebeuren:

- 5,25" bracket voor de helft wegzagen ivm de radiateur die bovenin moet...
- blowhole onderin a/d voorkant...
- ATX voeding i/h zelfde formaat... ff kieken waar je die koopt... :)

Verder wel een leuk kassie...

Verwijderd

Topicstarter
Enne... dat MHZ display... kan ik daar nog wat leuks mee doen? Temp. metertje ofzo?

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Laatst kreeg ik v/e collega een van die Colani Big Towers v/d Highscreen. Kent iemand deze 'design' towers nog van 'vroeger'?
Aahhh, zo'n mooie Colani bigtower! Ik heb er ook één staan, mijn W2k-server zoemt erin.
Plaatje?

Verwijderd

ik heb ook een, gigantische bak! was een 386 ofzo..al het bruikbare eropgesloopt..niet veel maarja :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Ik ken die bigtowers nog wel ja.. Zien er nog wel geinig uit..

Wordt trouwens wel een redelijke verbouwing om een ATX mobo er goed in te krijgen denk ik..

Voeding moet niet zo'n probleem zijn.. Die past gewoon..

En over die aan/uit schakelaar.. Ik heb in mijn oude bigtower (memo bigtower van 7-8 jaar oud) gewoon een ATX voeding ingezet, en de resetknop als aan/uit gebruikt..

Verwijderd

2) Kan ik wat met dat MHZ display? Bv. een temperatuurmeter op aansluiten? Iemand daar een schema van?
Dat gaat niet. Die display kun je mbv jumpers twee getallen leren. Met de turbo knop kies je een van die twee getallen.

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 11:53 schreef zeef het volgende:

[..]

Dat is een sjieke oplossing !

btw
Ik dacht dat je bij een ATX voeding minstens 4 sec de powerknop ingedrukt moest houden.
Kun je wel zo instellen in je BIOS, maar hoeft niet...Bij mij gaat ie gewoon direct uit..

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

wow!!
mijn eerste zelf gekochte PC
was ook een Colani Big tower, 486DX33.
met 3500,- in de achterzak naar de Vobis, en ik weet nog dat ik wat van de prijs afkreeg,
omdat ik een 5.25 FD drive, en Windows niet echt nodig had.
wat een pracht kast!!
lekker met 4-dos kloten, en windows 3.x!!

heb hem moeten verkopen, omdat ik zo nodig als 1 van de eersten een Pentium moest hebben.., en deze gedeeltelijk d.m.v. inruil van de Colani moest financieren.
van sommige dingen blijf je spijt houden.
Dat was echt een cool kastje.
maar ach, m'n Lian Li PC70 maakt een hoop goed..
:9~

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• BadMotha

BadMotha

be creative!

een foto zou i.d.d. wel ff leuk zijn!

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

hey das kewl.
zo eentje heb ik er nou ook 2 maandjes gelden gekocht voor 30 gulden bij een tweedehands winkeltje.
ik had er sinds 2 uurtjes geleden me cellie 666@750 in draaien maar k heb net me nieuwe videokaartje gehaald dusse vond ik t een beetje zonde als ie mischien kapot zou gaan in die gemmode kast.
maare je moet gewoon een stukje Duck tape achter plakken en dan opvullen met polyester plamuur (2 componenten) en dan met een schuurmachine mooi vlak schuren en dan met een fijne korrel nog mooi naschuren zodat het weer mooi vlak word zo heb k t ook gedaan en is wel mooi geworden.
1 120mm papst erin aan de zijkant 1 80 mm intake 1 80mm outtake 1 92mm outake
ding komt met alles aan ( fanbus :9~ ) nie boven de 30 graden ( in me kamer 22 graden)

ik moet toegeven die kast is heel sterk heb er me bosch decoupeerzaag mee verbogen

Verwijderd

heb iemand toevallig een pic van zo'n kast ????

toevallig heb ik namelijk zo'n highscreen kast staan, bigtower model, 386 systeem en wil ik wel eens weten of dat ook zo'n kassie is :)

of is dat zekers zo'n "design" kast .. :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.heise.de/kiosk/archiv/ct/93/12/092/@00050@/minpic01.gif is dit em niet??

• BadMotha

BadMotha

be creative!

misschien wil 1 van de heren ff een foto maken met een webcam of digicam??

Verwijderd

GAAAAAAF ja, als er een kast is die ik nog wel wil is het die vobis colan kast! Mooi ding. met z'n groen powerknop.
HEBBE HEBBE :)

kzal ff een pic zoeken. (onvindbaar)

Heb hier wel een auto. geeft geen goed beeld hoe die kast eruit ziet. maar tis wel een mooie car (je kijkt naar de voorkant mocht je twijfelen)
Afbeeldingslocatie: http://www.region-chemnitz.com/de/automesse/am_04.jpg

• Bramster
  • Laatst online: 20:19
gaatje opvullen gaat goed
ik heb er een klein blokje hout ingedaan en daarnaa met plamuur opgevult en mooi afgewerkt

Afbeeldingslocatie: http://www.skuzz.net/casemod/1.jpg
zoals je ziet...alle gaatjes die op de voorkant zaten zijn weg :)

het is trouwens een aopen HX45 (Klik hier voor een plaatje van het origineel]

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Op zondag 30 december 2001 22:02 schreef Brainpiggy het volgende:
[afbeelding] is dit em niet??
ja, dat is 'm!!
en in plaats van Auto's en Aopen kasten, had ik toch liever een foto van de Bigtower gezien...
maar het geeft wel een leuk idee van hoe de vormgeving eruit ziet...

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Colani is een vermaarde Italiaanse ontwerper, welke voor zeer veel industrielen ontwerpen maakt. (o.a. voor Philips, in vroeger tijden, en anderen)

Een kennis van me heeft een tijd voor hem gewerkt.

Hier wat plaatjes: De kennis heeft voornamelijk aan de vlieg-machines en interieur (stoelen/tafels etc) gewerkt.

http://www.io.tudelft.nl/public/vdm/fda/colani/index.htm
Pagina: 1