Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, denk aan spellen als GTA V, The Witcher 3, Watch_Dogs 2 en Cities: Skylines (dat nog verbazingwekkend zwaar voor je systeem zijn).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 900 euro. Niet hoger.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord heb ik al. Audio apparaten ook al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te denken aan 16GB RAM, een SSD schijf voor het OS en een HDD voor de spellen, en een Intel core i5 7600K. Edit: Ik overweeg nu sterk een i5 8600K, die is niet veel duurder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik weet alleen niet zoveel van de producten van AMD, ik weet dus ook niet goed of ik Intel of AMD/ Nvidia of AMD moet kiezen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, ik wil een zeer kleine computer, zelf had ik dit model al gekozen: Cooler Master - Elite 110 Mini ITX Tower Case
Maar ik sta open voor suggesties van vergelijkbare grootte.
Ga je overklokken?
Als de temperatuur in de computer niet te hoog raakt (meer dan 80 graden ofzo?).
Wat verwacht je van ons?
Een mooi lijstje met onderdelen, met een goede prijs/kwaliteit verhouding. En wat nieuwe info over het verschil tussen de merken.
Tweakers wenslijstje:
Op Amazon kan ik de 3TB HDD voor 63 euro vinden. Ook heb ik een website gevonden die de RAM voor 140 euro verkoopt, maar daarvan moet ik de authenticiteit nog eens onderzoeken. De CPU kan ik wel voor ongeveer 200 euro krijgen.
Schermresolutie: 1080p
Gamen, denk aan spellen als GTA V, The Witcher 3, Watch_Dogs 2 en Cities: Skylines (dat nog verbazingwekkend zwaar voor je systeem zijn).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 900 euro. Niet hoger.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord heb ik al. Audio apparaten ook al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te denken aan 16GB RAM, een SSD schijf voor het OS en een HDD voor de spellen, en een Intel core i5 7600K. Edit: Ik overweeg nu sterk een i5 8600K, die is niet veel duurder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik weet alleen niet zoveel van de producten van AMD, ik weet dus ook niet goed of ik Intel of AMD/ Nvidia of AMD moet kiezen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, ik wil een zeer kleine computer, zelf had ik dit model al gekozen: Cooler Master - Elite 110 Mini ITX Tower Case
Maar ik sta open voor suggesties van vergelijkbare grootte.
Ga je overklokken?
Als de temperatuur in de computer niet te hoog raakt (meer dan 80 graden ofzo?).
Wat verwacht je van ons?
Een mooi lijstje met onderdelen, met een goede prijs/kwaliteit verhouding. En wat nieuwe info over het verschil tussen de merken.
Tweakers wenslijstje:
Op Amazon kan ik de 3TB HDD voor 63 euro vinden. Ook heb ik een website gevonden die de RAM voor 140 euro verkoopt, maar daarvan moet ik de authenticiteit nog eens onderzoeken. De CPU kan ik wel voor ongeveer 200 euro krijgen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7600K Boxed | € 213,50 | € 213,50 |
| 1 | MSI B250I Pro | € 86,- | € 86,- |
| 1 | HGST Ultrastar 7K4000 (SATA 6Gbps, 512E), 3TB | € 239,- | € 239,- |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 41,50 | € 41,50 |
| 1 | Noctua NH-L9i | € 39,71 | € 39,71 |
| 2 | Noctua NF-R8 redux-1800, 80mm | € 11,39 | € 22,78 |
| 1 | G.Skill Flare X F4-2400C16D-16GFXR | € 184,74 | € 184,74 |
| 1 | XFX XT series 500W | € 42,- | € 42,- |
| 1 | Silicon Power Slim S55 120GB | € 47,- | € 47,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 916,23 | |
Schermresolutie: 1080p