Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kleine gaming PC, max €900.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, denk aan spellen als GTA V, The Witcher 3, Watch_Dogs 2 en Cities: Skylines (dat nog verbazingwekkend zwaar voor je systeem zijn).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 900 euro. Niet hoger.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord heb ik al. Audio apparaten ook al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te denken aan 16GB RAM, een SSD schijf voor het OS en een HDD voor de spellen, en een Intel core i5 7600K. Edit: Ik overweeg nu sterk een i5 8600K, die is niet veel duurder.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik weet alleen niet zoveel van de producten van AMD, ik weet dus ook niet goed of ik Intel of AMD/ Nvidia of AMD moet kiezen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, ik wil een zeer kleine computer, zelf had ik dit model al gekozen: Cooler Master - Elite 110 Mini ITX Tower Case
Maar ik sta open voor suggesties van vergelijkbare grootte.

Ga je overklokken?
Als de temperatuur in de computer niet te hoog raakt (meer dan 80 graden ofzo?).

Wat verwacht je van ons?
Een mooi lijstje met onderdelen, met een goede prijs/kwaliteit verhouding. En wat nieuwe info over het verschil tussen de merken.

Tweakers wenslijstje:
Op Amazon kan ik de 3TB HDD voor 63 euro vinden. Ook heb ik een website gevonden die de RAM voor 140 euro verkoopt, maar daarvan moet ik de authenticiteit nog eens onderzoeken. De CPU kan ik wel voor ongeveer 200 euro krijgen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 213,50€ 213,50
1MSI B250I Pro€ 86,-€ 86,-
1HGST Ultrastar 7K4000 (SATA 6Gbps, 512E), 3TB€ 239,-€ 239,-
1Cooler Master Elite 110€ 41,50€ 41,50
1Noctua NH-L9i€ 39,71€ 39,71
2Noctua NF-R8 redux-1800, 80mm€ 11,39€ 22,78
1G.Skill Flare X F4-2400C16D-16GFXR€ 184,74€ 184,74
1XFX XT series 500W€ 42,-€ 42,-
1Silicon Power Slim S55 120GB€ 47,-€ 47,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 916,23

Schermresolutie: 1080p

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2018 19:49 ]

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:43
Als je zelf alvast een wensenlijstje maakt via de pricewatch kunnen we beter helpen. Nu moeten wij namelijk zelf alle prijzen eerst uitrekenen.

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:50
Welke resolutie is je scherm?

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-11 23:02
De 8e generatie Intel CPUs zijn al uit (ix-8xxx), deze hebben een betere prijs/prestatie verhouding.
En op welke kwaliteit wil je spelen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op basis van de beperkte startpost, kom ik nieuw alleen al op 500 Euro voor CPU (die trouwens niet eens bestaat), RAM en SSD. Hou je 400 over voor mainboard, PSU, case, HDD en GPU; dat gaat 'm slecht/niet worden.

reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2018 is momenteel voor ongeveer 900 te krijgen; mits je even goed zoekt of desnoods links of rechts ietsjes weet te besparen qua componenten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Hier het wenslijstje, nog zonder GPU, die heb ik nog niet kunnen uitkiezen.
wenslijst: Kleine gamepc

@MAX3400
Als reactie op je lijstje, is een Ryzen 5 1600 beter dan een i5 7600K?

@SpeedQber 1080p is eigenlijk wel een must.

• SpeedQber
@Verwijderd Als je je lijstje naar RML converteert, is het wat duidelijker.

Zet ook de resolutie van je scherm (1080p) in de openingspost.
Mijn vraag was eigenlijk of je op low/medium/high/ultra settings wil gamen.

Je hebt een ATX voeding gekozen, een SFX voeding is wat kleiner, en daarom meer geschikt voor een m-ITX build.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-11 22:53
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:15:
Hier het wenslijstje, nog zonder GPU, die heb ik nog niet kunnen uitkiezen.
wenslijst: Kleine gamepc

@MAX3400
Als reactie op je lijstje, is een Ryzen 5 1600 beter dan een i5 7600K?

@SpeedQber 1080p is eigenlijk wel een must.
Als je voor Intel gaat kun je beter voor de nieuwste generatie gaan: categorie: Processors
Daarvoor heb je dan wel een Z370 moederbord nodig: categorie: Moederborden

In vino veritas, in aqua sanitas

Verwijderd

Topicstarter
@SpeedQber Liefst high/ultra met een enkele keer medium voor een bijzonder zwaar spel, voor zover dat mogelijk is met dit budget?
Ik zal nog ff naar de voeding kijken. Edit: Is die kleinere voeding kritisch? Kost zo 50 euro meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2018 18:10 ]

• SpeedQber
@Verwijderd Vergeet niet je antwoorden aan de openingspost toe te voegen.
Een kleinere voeding is niet kritisch, maar scheelt gewoon ruimte. De kast ondersteunt wel ATX voedingen, dus het zal wel passen, maar het zal mss de airflow kunnen hinderen.
Weet je zeker dat je de 7e generatie Intel CPU wil? De i3-8350K heeft dezelfde hoeveelheid cores/threads. De moederborden zijn wel wat duurder, maar je kan ook wachten op de goedkopere moederborden.

Verwijderd

Topicstarter
@SpeedQber
Ik overweeg nu inderdaad een 8e generatie Intel processor, een i5 8600K, die blijkt maar 30-40 euro duurder te zijn. "je kan ook wachten" hoe lang zou ik denk je moeten wachten tot de de moederborden bijvoorbeeld 30 euro goedkoper worden?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oke, dit schiet voor geen meter op zo. :P
Ten eerste heeft je zelf samengestelde systeem geen GPU. Daar kan je dus uberhaupt niet mee gamen. Vervolgens kies je voor vrijwel elk onderdeel een rare keuze. Dit is veel beter.

-Een R5 1600 zodat je tenminste een hexacore CPU hebt. Die 7600K kan je binnen twee jaar vervangen omdat die dan veel nieuwe game meer aankan.
-Bijbehorend ITX bordje. Goedkoper zijn ze niet.
-Een GTX1050Ti. Niet omdat deze kaart geweldig is, maar omdat dit de enige is die je kan kopen. Het alternatief is een tweedehands GTX970. Dat zou een veel betere kaart zijn, maar die zijn ook steeds moeilijker te vinden.
-2TB HDD en een veel betere SSD.
-16GB RAM
-Veel betere kast
-Goede voeding

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 177,10€ 177,10
1ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac€ 109,-€ 109,-
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 192,90€ 192,90
1Seagate Barracuda, 2TB€ 61,72€ 61,72
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 58,78€ 58,78
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 166,-€ 166,-
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 53,95€ 53,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 76,85€ 76,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 896,30

Verder verwacht niet dat City Skylines nu opeens goed zal draaien. Die game draait waardeloos op elke PC. De rest zou goed moeten draaien.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
@DaniëlWW2
In plaats van een AMD Ryzen 5 1600, wat dacht je van een i5 8600K?
De case is te groot, dus ik blijf bij de Cooler Master.
Ik had inderdaad de GPU achter gehouden, daar twijfelde ik nog het meeste over, ik twijfel nu ook nog steeds aan de 1050 TI, aangezien ik me af vraag hoe lang die meegaat als ik over 2 jaar bijvoorbeeld een zwaar spel koop.
Hoezo is jouw SSD zoveel beter, en waarom zou ik een terabyte opgeven voor jouw even dure HDD?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:48:
@DaniëlWW2
In plaats van een AMD Ryzen 5 1600, wat dacht je van een i5 8600K?
€100 extra betalen die je dus niet hebt in je budget, nog minstens €20 extra voor een moederbord en vrijwel nul prestatiewinst. ;)
De case is te groot, dus ik blijf bij de Cooler Master.
Dan moet je heel, heel goed opletten welke GPU's er uberhaupt in die kast gaan passen.
Ik had inderdaad de GPU achter gehouden, daar twijfelde ik nog het meeste over, ik twijfel nu ook nog steeds aan de 1050 TI, aangezien ik me af vraag hoe lang die meegaat als ik over 2 jaar bijvoorbeeld een zwaar spel koop.
Vrijwel niet. Ik ben echt geen fan van de GTX1050Ti, verre van. Er is alleen geen alternatief omdat de cryptominers de rest hebben gekocht. Voor je budget zou de RX570 de ideale kaart zijn geweest. Die kan je al sinds mei 2017 niet meer krijgen.
Hoezo is jouw SSD zoveel beter, en waarom zou ik een terabyte opgeven voor jouw even dure HDD?
Omdat je een supergoedkope SSD pakt die beduidend sneller zal slijten. Verder is de HDD die je hebt gepakt een zeer dure server grade HDD is. Ik betwijfel ten sterkste of je die zomaar kan krijgen via amazon voor €60. Verder is je budget enigszins beperkt en moet er ergens wat afgehaald worden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
@DaniëlWW2
"Dan moet je heel, heel goed opletten welke GPU's er uberhaupt in die kast gaan passen."
Volgensmij valt dat wel mee, die case staat GPU's toe die 210 mm lang kunnen zijn, als ik op PCPartPicker kijk, zie ik genoeg GPU's die daarin passen.

https://www.amazon.de/dp/...nguage=nl_NL&tag=pcp05-21
^Dat is de url van de Amazonpagina van de HDD

Ik zal inderdaad de Ryzen 5 1600 flink heroverwegen.

"Omdat je een supergoedkope SSD pakt die beduidend sneller zal slijten."
Ik zal wel een idioot zijn, maar ik dacht dat het hele verkooppunt van de SSD (t.o.v. de HDD) was dat ze niet slijten, omdat er geen bewegende onderdelen in zitten?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:10:
@DaniëlWW2
"Dan moet je heel, heel goed opletten welke GPU's er uberhaupt in die kast gaan passen."
Volgensmij valt dat wel mee, die case staat GPU's toe die 210 mm lang kunnen zijn, als ik op PCPartPicker kijk, zie ik genoeg GPU's die daarin passen.
Ja, alle kaarten met kleine PCB's en vaak matige koeling. ;)
De goede kaarten gaan in de regel niet passen.
https://www.amazon.de/dp/...nguage=nl_NL&tag=pcp05-21
^Dat is de url van de Amazonpagina van de HDD
Ja, lees de reviews van deze verkoper eens. Die schijven zijn dus niet nieuw en dit lijkt behoorlijk richting oplichting te gaan...
Ik zal inderdaad de Ryzen 5 1600 flink heroverwegen.

"Omdat je een supergoedkope SSD pakt die beduidend sneller zal slijten."
Ik zal wel een idioot zijn, maar ik dacht dat het hele verkooppunt van de SSD (t.o.v. de HDD) was dat ze niet slijten, omdat er geen bewegende onderdelen in zitten?
SSD's bestaan uit memory chips die een bepaald aantal keer beschreven kunnen worden. Dan gaan ze kapot. Jij pakt nu een zeer goedkope SSD van een totaal onbekend merk. Ik kan je niet vertellen welke memory chips ze hebben gebruikt in de SSD, of hoe lang die zal werken. Je hebt een redelijk budget, koop dan ook een goede SSD van Crucial of Samsung. :)

Verwijderd

Topicstarter
"Ja, lees de reviews van deze verkoper eens. Die schijven zijn dus niet nieuw en dit lijkt behoorlijk richting oplichting te gaan..."
Je hebt waarschijnlijk gelijk, maar er zijn veel aanbieders en andere aanbieders die iets duurder zijn hebben wel goede reviews
Wat betreft de SSD heb je waarschijnlijk ook gelijk, maar ik vond al vrij snel een vergelijkbare SSD van het bekendere Kingston: https://www.amazon.de/dp/B01N6JQS8C/?tag=pcp05-21&th=1
Ik ga overigens als ik de spullen wil bestellen alles nog eens gedurende een paar uur flink op een rijtje zetten en ook reviews bekijken.

Wat betreft de GPU; zijn er echt grote prestatieproblemen met kleinere GPU's? Ik heb een paar kleine GPU's bekeken op PCPartPicker, en die hadden wel goede reviews.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:36:
"Ja, lees de reviews van deze verkoper eens. Die schijven zijn dus niet nieuw en dit lijkt behoorlijk richting oplichting te gaan..."
Je hebt waarschijnlijk gelijk, maar er zijn veel aanbieders en andere aanbieders die iets duurder zijn hebben wel goede reviews
Dan kan je dat doen. Blijft staan dat die schijven normaal gesproken erg duur zijn en als die opeens voor minder dan de helft te koop zijn, er waarschijnlijk iets niet klopt. :/
Wat betreft de SSD heb je waarschijnlijk ook gelijk, maar ik vond al vrij snel een vergelijkbare SSD van het bekendere Kingston: https://www.amazon.de/dp/B01N6JQS8C/?tag=pcp05-21&th=1
Ik ga overigens als ik de spullen wil bestellen alles nog eens gedurende een paar uur flink op een rijtje zetten en ook reviews bekijken.
Kingston SSD's zijn ook niet geweldig. Het is tenminste geen onbekend merk, maar ze zijn niet zo snel of duurzaam als Crucial of Samsung. Die paar tientjes zijn het waard. Verder heb je ook meteen het dubbele aan capaciteit zodat je er meerdere games op kwijt kan naast W10, browser en office. :)
Wat betreft de GPU; zijn er echt grote prestatieproblemen met kleinere GPU's? Ik heb een paar kleine GPU's bekeken op PCPartPicker, en die hadden wel goede reviews.
In principe zal een videokaart nooit oververhit moeten raken. Wat wel kan gebeuren is dat ze na verloop van tijd luidruchtig worden omdat de hitte niet afgevoerd kan worden. Dan gaat de ventilator flink draaien en dat hoor je. Dat is zeker in een kleine kast een probleem.

Pagina: 1