• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 17:22
Heeft iemand weet van zo'n ding? Of moet je't voorlopig nog zelf in elkaar knutselen?

:X

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:24
Op vrijdag 13 juli 2001 10:54 schreef poohbeer het volgende:
Of moet je't voorlopig nog zelf in elkaar knutselen?
Ik vrees van wel. :)

Verwijderd

Is dat niet gevaarlijk, Divx én autorijden? :9

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:22
Op dit moment is er zelfs nog geen standalone hardware divx speler, laat staan voor in de auto. Er wordt wel aan gewerkt maar voordat ze iets hebben dat rijp is voor de markt zijn we een tijdje verder vrees ik.

• witchdoc
Op vrijdag 13 juli 2001 10:59 schreef MaStEr-D het volgende:
Is dat niet gevaarlijk, Divx én autorijden? :9
Auto heeft meerdere zetels.. dit is dan ook voornamelijk voor de passagiers bedoelt :-)
Wou er een DVD gedoe inbouwen, maarjah, die DVD's blijven maar kosten als je wat variatie wil.

Iemand een idee welke combo ik nodig heb voor het zo goedkoop/stabiel/handig/.. mogelijk te houden?
Zal wel te duur worden.. cdrom van laptop, al die shit.. broer betaald de schermpjes dus da's geen probleem..

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:07

Daniel

Kapitein NCC-1701
In principe kan alles boven een P2 233 fatsoenlijk DivX afspelen. Probeer ergens een oude PC in een klein kastje op de kop te tikken en bent al een heel eind.

Cyrix 500 (geen fan nodig), 64 Mb, 10 Gb schijfje, simpel videokaartje (TNT2 M64 of een ATI ding) moet genoeg zijn. De vraag is alleen hoe je dat van stroom kunt voorzien en hoe je het beeld over meerdere schermpjes kunt verdelen.

Een oude laptop kan ook, maar die zijn nog behoorlijk duur. Voordeel is wel dat die wat zuiniger met de energie omspringen en dat ze lekker klein zijn.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 12:11

Leon

Rise Of The Robots

Op vrijdag 13 juli 2001 11:27 schreef Daniel Kegel het volgende:
In principe kan alles boven een P2 233 fatsoenlijk DivX afspelen. Probeer ergens een oude PC in een klein kastje op de kop te tikken en bent al een heel eind.

Cyrix 500 (geen fan nodig), 64 Mb, 10 Gb schijfje, simpel videokaartje (TNT2 M64 of een ATI ding) moet genoeg zijn. De vraag is alleen hoe je dat van stroom kunt voorzien en hoe je het beeld over meerdere schermpjes kunt verdelen.

Een oude laptop kan ook, maar die zijn nog behoorlijk duur. Voordeel is wel dat die wat zuiniger met de energie omspringen en dat ze lekker klein zijn.
Klopt volgens mij niet helemaal, als je een DivX hebt die Smart Bitrate Control (SBC gebruikt) zoals in DivX 3.20 dan heb je toch al gouw wat meer nodig (volgens mij een p3 700 of zo.. :( )
Maar zoals ik al zei, ik weet het dus niet zeker. hangt ook af van de bitrate van het filmpie... :)

Eeuwige n00b

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 13 juli 2001 11:08 schreef The Source het volgende:
Op dit moment is er zelfs nog geen standalone hardware divx speler, laat staan voor in de auto. Er wordt wel aan gewerkt maar voordat ze iets hebben dat rijp is voor de markt zijn we een tijdje verder vrees ik.
WEL.....
In zoverre... ik heb een zelfbouwding gezien.... Hier op tweakers is er een draadje over geweest....
Een gast had een eenvoudige pc voorzien van CD-Romspeler en kleine harde schijf. Hij had zelf een OS geschreven...
Nog niet helemaal wat er bedoeld wordt misschien, maar met de zooi die hij gebruikte, kan je toch een vrij compact spelertje maken...

• witchdoc
Op vrijdag 13 juli 2001 11:27 schreef Daniel Kegel het volgende:

stroom is geen ^probleem.. die jat je gewoon van bij de batterij.. je compuiter werkt ook op gelijkspanning he :) (niet eerst converterten naar 220 AC dus, maar rechtstreeks richting 12V aansluiten weeral een voeding uitgespaard
Beeld verdelen met een simpele VGA splitter.. divx heeft toch geen extreme resolutie's nodig dus da's ook makkelijk.. als die LCD dingen een HD15 conjnector hebben natuurlijk (zal wel niet).

• witchdoc
Op vrijdag 13 juli 2001 12:46 schreef wfvn het volgende:
In zoverre... ik heb een zelfbouwding gezien.... Hier op tweakers is er een draadje over geweest....
Mmm, heb je lisschien een linkje? Of in welk forum was dat precies?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 13 juli 2001 12:54 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Mmm, heb je lisschien een linkje? Of in welk forum was dat precies?
ben nog aan het zoeken....
Gezien het aantal fora wat ik bezoek kan dat er maar 1 zijn.... GoT dus
Ik ben ook op zoek op gewono tweakers.net en op tomshardware... kans is 90% dat ik hem op 1 van die sites ben tegengekomen...

tot nu toe helaas nog geen succes met vinden :'(

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 13 juli 2001 12:56 schreef wfvn het volgende:

[..]

ben nog aan het zoeken....
Gezien het aantal fora wat ik bezoek kan dat er maar 1 zijn.... GoT dus
Ik ben ook op zoek op gewono tweakers.net en op tomshardware... kans is 90% dat ik hem op 1 van die sites ben tegengekomen...

tot nu toe helaas nog geen succes met vinden :'(
kep ff met google gezocht... en weer gevonden :)

http://www.geocities.com/SiliconValley/Software/3691/DivxOS/

edit:

Ik heb de draadjes op dit forum ook weer gevonden:
[topic=164549]
[topic=154568]

• Thefirstikke
  • Niet online
dat wordt knutselen! :)

Verwijderd

wrom zo moeilijk ?
koop gewoon een complete laptop, dan heb je er nog wat aan als je niet in de auto zit :)

• witchdoc
Op vrijdag 13 juli 2001 13:23 schreef effex het volgende:
wrom zo moeilijk ?
koop gewoon een complete laptop, dan heb je er nog wat aan als je niet in de auto zit :)
1. DUUR
2. niet upgradebaar
3. DUUR

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 13 juli 2001 13:23 schreef effex het volgende:
wrom zo moeilijk ?
achja... als je een leuke koopt met tv-out ben je een heel stuk verder. Druk er een DVD-ROM-speler in.
Heb je geen monitor of tv in de buurt, dan gewoon op het laptopschermpje kijkn
Niet te vergeten kan je ook nog eens een routeplanner installeren... ook handig voor onderweg.
zo zijn er nog veeeel meer dingen te verzinnen :)

Verwijderd

[een beetje off topic]
Wat dit soort gadgets betreft heeft Kimble natuurlijk de ultimate car:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jstorm/megacar_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jstorm/megacar_2.jpg

:9~

[/een beetje off topic]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wat voor auto heb je? Als je een beetje groten auto of bus hebt kun je vaak onder de passagiersstoel wel een kleine pc kwijt, heb je een kleinere auto, moet je zien dat je een laptop kwijtkunt op/onder/in je hoedenplank. 5.1 Zal ook wel een prbleem worden, of je moet 6 kanaals versterker hebben...

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-03 22:40

chaser

Op vrijdag 13 juli 2001 11:14 schreef poohbeer het volgende:

[..]

broer betaald de schermpjes dus da's geen probleem..
Waar haal je die schermen?
want daar ben ik ook naar op zoek

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Pagina: 1