eezacque schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:31:
Hout en plaatwerk in de badkamer geeft narigheid, zoiets stapel je het best met Ytong blokken, waarover je dan tegelt. Inderdaad, het is bewerkelijk, maar zou ook weer geen kapitaal mogen kosten. Een andere variant is met een losse standaardkast, dat zal goedkoper zijn.
Hout geeft helemaal geen narigheid, mits je alles op de juiste manier behandeld (kim-band in de hoeken). Ytong-blokken zijn dan misschien wel makkelijk om de boel mee op te bouwen, maar dan alsnog moeten alles strak betegelt worden. Al die hoekjes kost gewoon tijd om netjes en waterdicht te maken. Of heb je in je ontwerp er rekening mee gehouden dat in elke nis precies een hele tegel valt? Ik denk, aan de hoogte van de offerte te zien, dat die nis al gauw 1000eu kost. Maar nogmaals, zonder de gespecificeerde offerte in te zien, kunnen we hier niks over zeggen.
Die verkoopbaarheid is niet zo'n punt, badkamers en keuken zijn dermate aan smaak en trends onderhevig dat mensen niet veel overhebben voor een badkamer die niet helemaal naar hun zin is. Bovendien is de badkamer zo'n 20 jaar oud, ziet er netjes uit, maar een volgende bewoner vervangt 'm naar alle waarschijnlijkheid toch. We hebben er geen zin in om zo'n bedrag uit te geven, weken in de rommel te zitten, denk ook aan sanitair en verwarming. De opzet is juist om met een minimale inspanning een maximaal resultaat te behalen.
Weken in de rommel? Je zit toch maar 1 week in de rommel? Volgens mij kun je voor dat bedrag, misschien een beetje extra, prima de complete badkamer doen in een week. Recht toe, recht aan-tegelwerk voor een hele badkamer kan prima in een dag (zonder nisjes). Het netjes en waterdicht laten aansluiten op de andere tegels kost ook tijd en moeite. De tegelzetter zal echt niet heel veel meer uren hoeven maken om de hele badkamer te doen.
Ik snap heel goed dat je het bedrag aan sanitair en verwarming er niet aan uit wilt geven, en er zal inderdaad iets meer sloopafval, maar ik vind het altijd gewoon zonde om half werk te doen, zeker voor zo'n bedrag.
De dame doucht altijd op een douchekruk, en beugels zitten er al, en blijven zitten. Die andere offertes zitten nog in de pijp.
Ik had eigenlijk verwacht dat dat ook allemaal in die offerte zat, maar dat is dus niet zo, want al aanwezig.
Het sloopwerk is minimaal, eigenlijk alleen de badkuip verwijderen, ik verwacht niet dat we hiermee veel besparen.
Als je het niet vraagt, dan weet je het ook niet.
Of uiteraard je wensen bij hun neerleggen (zo goedkoop, snel en functioneel mogelijk) en dan hun zelf met een ontwerp later komen. Daarvoor zitten die lui er toch?
Ga naar een outlet voor je shit en regel een vakman van werkspot. Dat bad kun je er zelf wel uitslopen.
Snap ook wel dat je geen 5k wilt uitgeven. Zonder bot te willen zijn, dat zijn kosten op het sterfhuis. Gewoon lekker overtegelen met een andere tegel en randstrip. Het gaat nu vooral om functionaliteit...
Helemaal mee eens. Voor 5k moet je dan zeker een compleet nieuwe badkamer kunnen krijgen (mits handig).