Deurtje in bad laten zetten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-03-2022
Mijn moeder wordt een dagje ouder en heeft steeds meer moeite met het in bad stappen.
Thuiszorg opperde het idee van een deurtje in het bad laten plaatsen, ze heeft een brochure aangevraagd, maar de prijsindicatie is EUR 3000, wat ik zelf idioot duur vind.

Als zo'n deurtje, stalen frame, hoogwaardig kunststof, rubberen afdichtingen, nou 'ns EUR 400 kost, en arbeidsloon 8 uur à EUR 50, dan zitten we op EUR 800. Heeft er iemand ervaring met dergelijke operaties? Wat vinden jullie van de prijs?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:30

Standeman

Prutser 1e klasse

Voor dat geld kan je net zo goed een heel nieuw bad incl. deurtje. Ik vind het een wel heel duur.

En https://www.offerteadvise...ouwing/kosten-instap-bad/ is het met me eens. Geen idee hoe realistisch de prijzen zijn.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:49
Je vergeet ontwikkelkosten, normale bedrijfskosten, reclame, gebouw, etc, etc. Ik ben het met je eens dat 3k beetje veel is, maar 800 gaat ook wat kort door de bocht.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Groot nadeel is dat je in bad moet blijven totdat het bad leeg is. Douchen op een kruk geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:51
Als je rond kijkt zal je zien dat een instapbad gewoon erg duur is ook als je een nieuwe koopt (de meeste nieuwe zitten rond de 3000,-).

Er zijn ook diverse andere alternatieven die een stuk goedkoper zijn. Je zou eens kunnen informeren naar een badlift kosten rond de 300,- en in vrijwel alle baden te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Laatst online: 14-06 20:16
Je hebt inderdaad badliften, ik hoor wisselende dingen omtrent stabiliteit, maar ze zijn er voor elk budget. Je hebt ook badplanken, kun je douchen in bad, maar zit je boven het bad.

Zijn er wel al, op de juiste plek, beugels bevestigd? en wat is het probleem? het instappen, het gaan zitten, het omhoog komen, of de benen over de rand heentillen? Afhankelijk van een analyse van het probleem, weet je ook in welke richting je een oplossing moet gaan zoeken

Anders simpelweg een ergotherapeut bellen, die met je meedenken. (vergoed via zorgverzekering, mits eigen risico op is)

[ Voor 25% gewijzigd door ErgoStijn op 01-02-2018 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit gaat om te kunnen douchen in de badkuip neem ik aan? Optie is ook om de badkuip weg te halen en een inloopdouche te creëren. Mits je het bad kunt missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

Die deurtjes in baden gaan altijd lekken..
Bad weg ruime douchcabine plaatsen met kruk of stoel aan de wand.

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Even de situatie: de dame doucht in bad op een kruk, een inloopdouche is niet aanwezig. Het over de rand stappen geeft problemen, ook al zijn er beugels geplaatst en is thuiszorg aanwezig.
Er zijn drie mogelijkheden:
1. Badkamer ingrijpend ombouwen, bad eruit en douchecabine erin.
2. Bad vervangen door inloopbad
3. Bad voorzien van deurtje.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:28
Ik zou dan voor optie 1 gaan (lijkt me verreweg het fijnst als je minder valide bent) en zo ingrijpend hoeft dat niet te zijn: bad eruit, nieuwe tegels, glaswandje en douchekop. Ik zou gewoon wat offertes opvragen hiervan :).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 20:22
eezacque schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:51:

Ik zou gaan voor die optie en dan meteen helemaal toekomst bestendig maken. Bijv met van die super antislip tegels op de vloer, een nette handgreep waar nodig. Je zou ook meteen iets kunnen laten doen zoals een betegeld zitje zodat je later niet zo'n lelijke plastic stoel aan je muur hoeft te hangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.remodelsonly.com/yahoo_site_admin/assets/images/shower_seat.34391756_large.jpg

Zoiets, genoeg vormen en voorbeelden van te vinden.

Zoiets heeft overigens nog meer voordelen dan fancy eruit zien. Makkelijker schoonmaken/hygiënischer dan zo'n stoeltje. Minder tijd en vervelend werk voor de thuiszorg die vervolgens meer werk kan verzetten in minder tijd. Klinkt nu misschien stom en ver weg maar dat zijn punten die op een dag belangrijker gaan zijn dan je nu denkt.

-edit
oh er is al thuiszorg. Vraag maar eens wat ze liever zouden hebben, een stoeltje of zoiets :+

[ Voor 25% gewijzigd door leecher op 01-02-2018 15:09 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik weet niet welke thuiszorg je moeder heeft maar een bad is arbo technisch echt not done! Als ik een cliënt moet douchen en er is alleen een bad dan geef ik toch echt aan... bad eruit en douche cabine erin anders ga ik je echt niet helpen met douchen.
Voor dit soort aanvragen/verzoeken kan je ook bij de WMO van je gemeente terecht hè ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06 13:55
Mrjraider schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:08:

Voor dit soort aanvragen/verzoeken kan je ook bij de WMO van je gemeente terecht hè ;)
Waarschijnlijk het beste advies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

[...]

Dan is het wel te hopen dat je niet al teveel inkomen hebt, want anders zou je weleens tegen een torenhoge eigen bijdrage aan kunnen kijken (en je hebt de kans dat je niets of heel weinig te kiezen hebt). Ik heb ooit eens een WMO aanvraag gedaan voor mijn vrouw, een vervoerspas om met korting de regiotaxi te kunnen gebruiken. Die pas kon ze krijgen, was geen enkel probleem. Alleen wel een minimale eigen bijdrage van 20 euro per maand en een maximale eigen bijdrage van 450 euro per maand. Needless to say dat je daar geen k*t aan hebt natuurlijk.

Zal per gemeente verschillen, maar in Veenendaal is het compleet waardeloos.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 01-02-2018 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:15:
[...]

Dan is het wel te hopen dat je niet al teveel inkomen hebt, want anders zou je weleens tegen een torenhoge eigen bijdrage aan kunnen kijken (en je hebt de kans dat je niets of heel weinig te kiezen hebt). Ik heb ooit eens een WMO aanvraag gedaan voor mijn vrouw, een vervoerspas om met korting de regiotaxi te kunnen gebruiken. Die pas kon ze krijgen, was geen enkel probleem. Alleen wel een minimale eigen bijdrage van 20 euro per maand en een maximale eigen bijdrage van 450 euro per maand. Needless to say dat je daar geen k*t aan hebt natuurlijk.

Iets met "nee heb je.... ja kun je krijgen" daarnaast kan je via de thuiszorg een boel regelen.. als het namelijk niet voor je zelf is omdat het handig is, maar omdat het MOET omdat je anders niet thuis kan wonen met zorg zijn de meeste gemeenten wel heel anders ;)
Ik spreek dan wel over de achterhoek.. geen idee hoe het westen hier over denkt.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-06 14:35
Zelf even prijsje opvragen bij b.v. www.baddeurtje.nl/ ??
3000 euro lijkt me erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Laatst online: 14-06 20:16
Remcoww schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:11:
[...]

Waarschijnlijk het beste advies hier
De WMO is voor mensen die het zo niet kunnen betalen (sociaal vangnet) Vaak erg tijdrovend, en meest goedkoop/adequaate oplossing, dat wil niet zeggen de beste oplossing. Daarnaast betaal je een eigen bijdrage (berekenen op CAK.nl).

Indien je echt een badkamer veranderd wil hebben, indien deze ouder dan 15 tot 20 jaar is, is deze afgeschreven en betaald de WMO sowieso nergens aan mee

(je kunt de WMO ook zien als een soort lening zonder einde, je betaald de eigen bijdrage oneindig door, en is afhankelijk van je inkomen/vermogen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:15:
[...]

Het lullige is, elk jaar veranderen de regels:
https://www.hetcak.nl/ove...anderingen-eigen-bijdrage

En dat maakt het ook allemaal zo onduidelijk voor burgers. Elk jaar veranderen de spelregels. Er worden regelingen opgeheven en nieuwe regelingen in het leven geroepen. Het ene jaar is zorg gratis, een jaar later betaal je 300 euro p/m. Een groot deel van de burgers weet daardoor ook niet goed waar ze recht op hebben.

We mogen best trots zijn op de zorg die Nederland aan zijn burgers levert, maar ze mogen de regels wel een stuk duidelijker maken.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Palomar schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:58:
Dit gaat om te kunnen douchen in de badkuip neem ik aan? Optie is ook om de badkuip weg te halen en een inloopdouche te creëren. Mits je het bad kunt missen.
Dat hebben wij dus 2 jaar geleden precies zo gedaan voor mijn moeder.
Ze begon het in en uit bad stappen steeds enger te vinden; 'straks val ik een keer en dan blijf ik daar liggen'. Ze woont alleen dus dat is geen prettig vooruitzicht.
Nu heeft zij in de badkamer een inloopdouche met één glazen wand, zonder deur. De voorkant blijft dus open. Als de badkamer goed op temperatuur is (programmeerbare thermostaatkraan die 1 uur vantevoren begint met opwarmen bijv.) dan is die 'open deur' geen probleem.
Voordeel van die open voorkant is dat zij er zo in en uit kan lopen, zonder over enige drempel te hoeven stappen. Als ze over 10 jaar met een rollator loopt dan zou zelfs dat nog kunnen (tegen die tijd monteren we een zitbankje in de douche erbij).
Ja, je offert een bad op, maar daar ging zij toch al niet meer in omdat ook dat steeds lastiger werd.
Totale kosten waren te overzien, omdat we een deel zelf hebben gedaan en de rest hebben uitbesteed aan 2 heren die in hun vrije tijd werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Laatst online: 28-05 02:51
Ik zou voor de beste oplossing gaan die financieel mogelijk is. Jezelf wassen is iets dat nogal vaak terugkomt en als je oud wordt kun je het jezelf maar beter zo comfortabel mogelijk maken.
Bad eruit en een goede douche laten plaatsen lijkt mij dan ook de beste oplossing aangezien er geen behoefte is aan een bad als er momenteel op een kruk in bad gedoucht wordt.
Het gaat er toch om dat je op een leuke manier oud kunt worden lijkt mij. Dit soort gevaren uitbannen en geen ojee nu moet ik weer over de rand stappen, als dat maar goed gaat, lijkt mij dan grootste prioriteit.
Beter een douche van een paar duizend euro in plaats van een deurtje om een niet optimale situatie iets te verbeteren, maar nooit optimaal te laten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

eezacque schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:51:
Even de situatie: de dame doucht in bad op een kruk, een inloopdouche is niet aanwezig. Het over de rand stappen geeft problemen, ook al zijn er beugels geplaatst en is thuiszorg aanwezig.
Er zijn drie mogelijkheden:
2. Bad vervangen door inloopbad
3. Bad voorzien van deurtje.

Bedankt voor het meedenken!
Bad er uit, betegelen, en stoel op ideale hoogte plaatsten. evt deze als losse stoel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunijff
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
@ leecher :

Ik hoop dat er een soort vloerverwarming is zit in je modieuze zit gelegenheid in de douche ?
Anders heeft het oude vrouwtje meteen een hartinfarct te pakken als ze gaat zitten 😀

Maar....moet eerlijk toegeven...het is stabieler en mooier dan zo een krukje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Hkuit schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:04:
Als ze over 10 jaar met een rollator loopt dan zou zelfs dat nog kunnen (tegen die tijd monteren we een zitbankje in de douche erbij).
Dat zou me verbazen, de dame is bijna 92. Niet om nou vervelend te doen over de levensverwachting op deze leeftijd, maar het speelt wel mee in de overwegingen. Daarbij ziet ze erg op tegen de rommel van een verbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:07
Bad weghalen en douche plaatsen is gelukkig niet zo ingrijpend. Meeste werk zal zijn om een kraan hoger te plaatsen dan waar de huidige kraan nu is. En dat is gelukkig ook zo gedaan.

Ik heb een complete badkamer laten installeren, dat koste geld maar 3000 voor bad alleen vervangen voor douche lijkt mij echt al teveel. Dus alleen een deurtje plaatsen zou echt niet zoveel moeten kosten hoor. Als je dat per se wil, (want voor iemand van 92 de badkamer helemaal veranderen is wellicht niet zo prettig voor haar), gewoon meer offertes opvragen, bijv via casius.nl of werkspot.nl

PM maar voor een contactje.

[ Voor 30% gewijzigd door Jazco2nd op 01-02-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:25
Je hebt toch ook steeds van die reclame op tv.
Die gasten plaatsen een douche en halen je bad eruit in 1 dag.
Maar wat dat kost...

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Jazco2nd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:40:
Bad weghalen en douche plaatsen is gelukkig niet zo ingrijpend. Meeste werk zal zijn om een kraan hoger te plaatsen dan waar de huidige kraan nu is. En dat is gelukkig ook zo gedaan.
Ik denk dat tegelen het meeste werk zal zijn, op de vloer en langs de wanden, en omdat de oude tegels niet meer te koop zijn, wordt het resultaat niet lekker strak. Verder zou die douche in de hoek komen, en zit de kraan halverwege de badkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamcj
leecher schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:01:
[...]

Ik zou gaan voor die optie en dan meteen helemaal toekomst bestendig maken. Bijv met van die super antislip tegels op de vloer, een nette handgreep waar nodig. Je zou ook meteen iets kunnen laten doen zoals een betegeld zitje zodat je later niet zo'n lelijke plastic stoel aan je muur hoeft te hangen.

[afbeelding]

Zoiets, genoeg vormen en voorbeelden van te vinden.

Zoiets heeft overigens nog meer voordelen dan fancy eruit zien. Makkelijker schoonmaken/hygiënischer dan zo'n stoeltje. Minder tijd en vervelend werk voor de thuiszorg die vervolgens meer werk kan verzetten in minder tijd. Klinkt nu misschien stom en ver weg maar dat zijn punten die op een dag belangrijker gaan zijn dan je nu denkt.

-edit
oh er is al thuiszorg. Vraag maar eens wat ze liever zouden hebben, een stoeltje of zoiets :+
Mooie oplossing. Nadeel is wel verkoopbaarheid huis. Niet iedereen wil dat in zijn douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
@iamcj

Of dat een nadeel is weet alleen eezacque. Ik gok dat het wel meevalt. Zo te horen is moeders van plan daar nog een tijdje te gaan wonen en hoe groot is de kans dat een volgende bewoner die badkamer laat zitten? Niet om hier cru te gaan doen maar het leven van die dame gaat niet eindeloos lang meer duren. Je gaat je op een gegeven moment niet druk maken om de verkoopbaarheid van je huis maar over hoe lang je daar uberhaupt nog zelfstandig kan wonen, of je nog zelfstandig in en uit bed kan komen, enzovoorts.

Ik zou de badkamer herinrichten en maximaal inzetten op zo lang mogelijk zelfstandig wonen. Lekker boeiend wat een volgende eigenaar (= eezacque in geval van overlijden en erfenis :+ ) er van vindt. Al moet dat ding pimpelpaars met een pleebril met roze bont.

[ Voor 4% gewijzigd door leecher op 01-02-2018 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
leecher schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:59:
@iamcj

Of dat een nadeel is weet alleen eezacque. Ik gok dat het wel meevalt. Zo te horen is moeders van plan daar nog een tijdje te gaan wonen en hoe groot is de kans dat een volgende bewoner die badkamer laat zitten? Niet om hier cru te gaan doen maar het leven van die dame gaat niet eindeloos lang meer duren. Je gaat je op een gegeven moment niet druk maken om de verkoopbaarheid van je huis maar over hoe lang je daar uberhaupt nog zelfstandig kan wonen, of je nog zelfstandig in en uit bed kan komen, enzovoorts.

Ik zou de badkamer herinrichten en maximaal inzetten op zo lang mogelijk zelfstandig wonen. Lekker boeiend wat een volgende eigenaar (= eezacque in geval van overlijden en erfenis :+ ) er van vindt. Al moet dat ding pimpelpaars met een pleebril met roze bont.
Daar heb je ook wel een punt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
MuddyMagical schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:29:
Je vergeet ontwikkelkosten, normale bedrijfskosten, reclame, gebouw, etc, etc. Ik ben het met je eens dat 3k beetje veel is, maar 800 gaat ook wat kort door de bocht.
Die kosten zitten verdisconteerd in uurtarief.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:58
Voor de mensen die denken: Hé, dat is mooi voor mn pa/ma die graag in bad gaat maar niet goed meer over de rand kan stappen:
Mijn schoonvader heeft er 1 gekocht (een zitbad, denk 1m10 hoog) enkele jaren geleden (iets van 5000 euro, echt belachelijk duur) en zit er nooit meer in na 2 tot 3 keer gebruikt te hebben. Voordat je het deurtje open kan doen moet je namelijk wachten tot het bad leeg is. Dus, enkele minuten koukleumen. Dan beter inderdaad douchecabine met bankje zoals hierboven werd gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nu is het alweer een tijd geleden dat ik in een bad heb gezeten, maar dat is toch bad legen laten lopen en jezelf tegelijkertijd afspoelen? Zodat tegen de tijd dat je daarmee klaar bent het bad zo goed als leeg is, en anders ga je iets langer door met afspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
eezacque schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:35:
[...]

Dat zou me verbazen, de dame is bijna 92. Niet om nou vervelend te doen over de levensverwachting op deze leeftijd, maar het speelt wel mee in de overwegingen. Daarbij ziet ze erg op tegen de rommel van een verbouwing.
Ik vertelde over de verbouwing bij mijn moeder; zij was toen 74. En ja, ik snap dat een 92-jarige niet op een flinke verbouwing zit te wachten. Kan zij niet een paar dagen elders logeren? Zo'n bad met deurtje lijkt mij niks. Je wilt lekker warm uit bad en niet eerst wachten tot het leeg is. Al helpt een flink warme badkamer dan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 14:31
Ik begreep dat dat deurtje er in moest zodat ze in bad kan staan om te douchen. Of gaat het om te badderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
xinix03 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:38:
Zelf even prijsje opvragen bij b.v. www.baddeurtje.nl/ ??
3000 euro lijkt me erg veel.
Achter deze site gaat dezelfde Senzup schuil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Ik weet niet welke thuiszorg je moeder heeft maar een bad is arbo technisch echt not done! Als ik een cliënt moet douchen en er is alleen een bad dan geef ik toch echt aan... bad eruit en douche cabine erin anders ga ik je echt niet helpen met douchen.
Gelukkig zijn er ook thuiszorgmedewerkers die niet te beroerd zijn de handen uit de mouwen te steken.
Heb je zelf wel 'ns contact gehad met WMO, of heb je de klok horen luiden etc? De eerste thuiszorgmedewerker die mijn moeder komt vertellen dat ze maar even de badkamer moet verbouwen krijgt hier toch wel zo snoeihard de wind van voren dat ze een andere werkkring kan gaan zoeken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
eezacque schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:28:
[...]

Gelukkig zijn er ook thuiszorgmedewerkers die niet te beroerd zijn de handen uit de mouwen te steken.
Heb je zelf wel 'ns contact gehad met WMO, of heb je de klok horen luiden etc? De eerste thuiszorgmedewerker die mijn moeder komt vertellen dat ze maar even de badkamer moet verbouwen krijgt hier toch wel zo snoeihard de wind van voren dat ze een andere werkkring kan gaan zoeken.
Ik ben ook de beroerdste niet en heb mijn lichaam in de meest vreemde houdingen gehad om mensen te douchen en aan te kleden. Maar arbo technisch kan een bad echt niet. Ook wij hebben maar 1 rug en maar 1 lichaam om mee te werken en ons pensioen laat echt nog wel even op zich wachten.

En ik heb meer dan genoeg ervaringen met de WMO. Die mensen zijn de grootste azijn zeikers en afzetters. Helaas ben je van hun afhankelijk. Je kan familie extra laten bellen, de wijkverpleegkundige laten bellen en zelfs een fysio/ergo of huisarts kan je met de WMO laten bellen.
De eerste thuiszorgmedewerker die mijn moeder komt vertellen dat ze maar even de badkamer moet verbouwen krijgt hier toch wel zo snoeihard de wind van voren dat ze een andere werkkring kan gaan zoeken
Dan wens ik je succes met het vinden van verpleging die je moeder nog wilt helpen met douchen. Ik denk dat er weinig zijn die dat gaan doen.

Daarnaast mag je ook eens denken aan de veiligheid. Hoe glad denk je dat een bad is. Hoe gaat het in en uitstappen als je ma slecht te been is. Hoe zorg je dat je ma niet over de badkamervloer uitglijdt. En zo kan ik wel even door gaan.
Hoe zorg je ervoor dat je ma zo veilig mogelijk zo lang mogelijk kan thuis kan blijven..... zal je een tipje van sluier geven: aanpassingen in huis. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:54
eezacque schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:28:
[...]

Er zijn gewoon arboregels, of ben jij zo iemand die een metselaar verplicht 3 zakken cement naar boven te tillen in plaats van 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind het ook veel geld voor een deurtje, dan kun je het hele bad laten vervangen door een douche. Misschien is een douche met een krukje sowieso beter? In bejaardenhuizen is het toch ook meestal een douche? Een paar steunen er in en een krukje lijken me ook de kosten niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:07
Mrjraider schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:42:
[...]

Ik ben ook de beroerdste niet en heb mijn lichaam in de meest vreemde houdingen gehad om mensen te douchen en aan te kleden. Maar arbo technisch kan een bad echt niet. Ook wij hebben maar 1 rug en maar 1 lichaam om mee te werken en ons pensioen laat echt nog wel even op zich wachten.

[...]
Dan wens ik je succes met het vinden van verpleging die je moeder nog wilt helpen met douchen. Ik denk dat er weinig zijn die dat gaan doen.
Ik heb echt super veel respect voor jullie werk! _/-\o_
Zou het zelf niet kunnen!
Ik heb bij een moeder van een collega van mij gezien (gebroken heup na val) hoe belangrijk jullie zijn!

Bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

Yucon

*broem*

Als je deze mensen eens zou bellen?

https://www.practicomfort...ovFhNd9hfWHIaAo1iEALw_wcB

1:1 wissel. En uit de foto op de site blijkt ook dat er verder niet getegeld hoeft te worden. Ik denk dat het wel zo af te spreken valt dat ze er zelf totaal geen troep aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Pat911 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 07:40:
[...]

Er zijn gewoon arboregels, of ben jij zo iemand die een metselaar verplicht 3 zakken cement naar boven te tillen in plaats van 1?
Het is nogal een verschil of je een fragiel vrouwtje ondersteunt bij het over de rand van een bad stappen, of dat je 3 zakken cement naar boven moet tillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
eezacque schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:04:
[...]

Het is nogal een verschil of je een fragiel vrouwtje ondersteunt bij het over de rand van een bad stappen, of dat je 3 zakken cement naar boven moet tillen.
3 zakken cement van in totaal rond de 50 kilo of een fragiel vrouwtje van 50 kilo.
Inderdaad een groot verschil, als die zakken vallen is er niets aan de hand, als dat oude vrouwtje valt kun je grotere problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Mrjraider schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:42:
[...]

En ik heb meer dan genoeg ervaringen met de WMO. Die mensen zijn de grootste azijn zeikers en afzetters. Helaas ben je van hun afhankelijk. Je kan familie extra laten bellen, de wijkverpleegkundige laten bellen en zelfs een fysio/ergo of huisarts kan je met de WMO laten bellen.

[...]

Daarnaast mag je ook eens denken aan de veiligheid. Hoe glad denk je dat een bad is. Hoe gaat het in en uitstappen als je ma slecht te been is. Hoe zorg je dat je ma niet over de badkamervloer uitglijdt. En zo kan ik wel even door gaan.
Hoe zorg je ervoor dat je ma zo veilig mogelijk zo lang mogelijk kan thuis kan blijven..... zal je een tipje van sluier geven: aanpassingen in huis. ;)
Het in bad helpen van iemand is meer een kwestie van correct ondersteunen dan van kracht: wie dit niet begrijpt moet niet in de thuiszorg gaan werken. Totnogtoe wordt mijn moeder wekelijks geholpen door thuiszorg die hier niet te beroerd voor is. Ze hebben aangegeven dat een deurtje in het bad handig zou zijn, als ze verder aandringen mogen ze het zelf gaan regelen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• leecher
eezacque schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:08:
Ze hebben aangegeven dat een deurtje in het bad handig zou zijn, als ze verder aandringen mogen ze het zelf gaan regelen.
Lijkt me een prima mentaliteit en ook volstrekt logisch om de thuiszorg daar verantwoordelijk voor te houden |:(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
eezacque schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:08:
[...]

Het in bad helpen van iemand is meer een kwestie van correct ondersteunen dan van kracht: wie dit niet begrijpt moet niet in de thuiszorg gaan werken. Totnogtoe wordt mijn moeder wekelijks geholpen door thuiszorg die hier niet te beroerd voor is. Ze hebben aangegeven dat een deurtje in het bad handig zou zijn, als ze verder aandringen mogen ze het zelf gaan regelen.
Ik krijg niet het idee dat je door hebt waar ik heen wil.

Nu kan je ma met "ondersteuning" in dat bad klimmen en geholpen worden. Hoelang gaat dit nog goed denk je?
Daarnaast gaat het hoe dan ook een keer fout met of een verpleegkundige/verzorgende met letsel (rug/schouder/arm klachten) of je ma met letsel (gebroken heup door vallen/wond op het hoofd omdat ze tegen de wastafel valt).

Hoe lang denk je dat het gaat duren voordat het team wat zorg levert gaat aangeven dat het toch wel zwaar is om je ma op deze manier te helpen....

Dit kan je allemaal voor zijn door die 3000 euro die je voor een bad met een deurtje zou uit geven, in een ruime douche(cabine) met eventueel beugels en ruimte voor een douchestoel.

ik ben zelf wijkverpleegkundige en ik weet dondersgoed hoe het werkt in de thuiszorg en hoe je iemand in en uit bad helpt. Ik geef je alleen maar het advies, welke de huidige thuiszorg verzaakt te geven. Investeer in de toekomst van je ma door die badkamer aan te pakken. Dat zij je ma zo helpen is onverstandig en arbothechnisch onverantwoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Persoonlijk had ik dat bad vervangen voor een douche met zit gelegenheid,

ze zal niet altijd zo'n thuiszorg persoon hebben, en daarnaast is het quality of life voor je ma.

just my 2cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Mrjraider schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:18:
[...]
ik ben zelf wijkverpleegkundige en ik weet dondersgoed hoe het werkt in de thuiszorg en hoe je iemand in en uit bad helpt. Ik geef je alleen maar het advies, welke de huidige thuiszorg verzaakt te geven. Investeer in de toekomst van je ma door die badkamer aan te pakken. Dat zij je ma zo helpen is onverstandig en arbothechnisch onverantwoord.
Dit lijkt aan dovemansoren gericht... helaas. Ik gun het het oude mensje niet, maar je zou bijna hopen dat er iets mis gaat. Bah, wat een mentaliteit van je zoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

Yucon

*broem*

[...]

TS, nofi want volgens mij heb je je dit aspect gewoon niet gerealiseerd.. maar het grote punt is hier dat bij iemand in bad helpen het gewicht heel ver van het eigen lichaam af zit. Bij het stap moment kun je nog dichtbij gaan staan, maar als je moeder eenmaal in bad staat of wil gaan zitten zitten er al snel enkele tientallen cm's tussen. En mocht ze in bad liggen komt er nog bij dat een verpleegkundige ook nog eens over de rand heen moet reiken en dan weer 50cm naar beneden.

Het gaat niet om het gewicht, maar om de houding.

Daarnaast is het zo dat het maar de vraag is of de huidige vepleegkundige wel de juiste risicoinschatting maakt wat betreft veiligheid van je moeder. Zoiets kan er heel erg inslijten, denk maar eens aan hoe laconiek veel bouwvakkers nog met asbest waren toen iedereen al wist dat het misschien gebruikelijk, maar toch heel stom was. Het feit dat zij het normaal vindt maakt nog niet dat het ook verstandig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Pat911 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:46:
[...]

Dit lijkt aan dovemansoren gericht... helaas. Ik gun het het oude mensje niet, maar je zou bijna hopen dat er iets mis gaat. Bah, wat een mentaliteit van je zoon.
Is voornamelijk onwetendheid. Wat tot de orde van de dag behoort in mijn werk. Daarom moet er zo duidelijk mogelijk verteld worden wat wel kan en wat juist niet kan. En dat probeer ik vanaf hier :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

Het grote verschil is, dat je moeder meerdere keren per week onder de douche wil, zo niet dagelijks.
De helden van de verzorging zijn natuurlijk niet te beroerd om een keer te helpen, zelfs als het arbotechnisch niet helemaal verantwoord is. Maar als het een zeer regelmatig terugkerend fenomeen is, waarbij de klant (jouw moeder) ook nog eens risico's loopt (zoals uitglijden), dan houdt het feest natuurlijk wel een keer op.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrendKiller
  • Laatst online: 14-06 09:48
Mrjraider schreef op donderdag 1 februari 2018 @ I otto ook I oh15:08:
for a database zoom oorzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:27
Ik zou gewoon kiezen voor bad er uit en nette inloop douche plaatsen,
Motivatie:een bad is voor kleine kinderen en oudere volwassenen geen geschikte douche
zelfs als je er anti slipmatten in legt staan ze nog steeds te glibberen.
dus plaats je nu zo'n deur er in ze maken het bad echt niet anti slip
dus vol vertrouwen stappen ze er in en vervolgens glibberen ze onderuit en krijg je belletje dat ze met gebroken heup in het ziekenhuis ligt.
heb je lekker bespaart op een dure verbouwing dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:58
Heeft ze een tuin? Anders buitendouche plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
rc5proxy schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:19:
... een bad is voor kleine kinderen en oudere volwassenen geen geschikte douche
zelfs als je er anti slipmatten in legt staan ze nog steeds te glibberen. ...
Een bad is voor niemand een geschikte douche!
Ik ben toen ik nog jong was, heel sportief en topfit, eens lelijk in een bad uitgegleden (hotel) en liep gelukkig slechts lichtere verwondingen op, maar wel een sportblessure. Sinds die ervaring douche ik nooit meer staand in een bad, en heb in m'n huis 2 douchecellen naast een badkuip (2 badkamers). Alles andere is voor mij een nogo, en dat zou in dit geval ook zo moeten zijn. Ombouwen die badkamer dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:02
Hoe ervaart je moeder het? Ik zou het niet prettig vinden als iemand mij (naakt) in en uit bad zou moeten helpen. Zeker als er een eenvoudig alternatief is: inloopdouche en wat strategisch geplaatste handgrepen, zodat ik er zelf onder kan schuifelen.

Iets met kwaliteit van leven en eigenwaarde ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Inmiddels een aantal aanbieders om informatie gevraagd, waarbij vooral de enorme opdringerigheid opvalt van figuren die claimen de klus in een dag te kunnen klaren. Jazeker, je kunt in een dag je bad laten vervangen door een inloopdouche, voor EUR 4000-8000. Dit wordt het niet.

Ik heb zelf een ontwerpje getekend waarin het bad wordt vervangen door een inloopdouche met een zo laag mogelijke instap, twee spatschermen die toilet en wastafel drooghouden, een betegelde zuil met nissen voor opbergruimte in de hoek. Voordeel is dat leidingen, kraan en douche gehandhaafd blijven, net als het meeste tegelwerk. Er zal alleen bijgetegeld moeten worden in een andere tegel, evt met decoratief randje, maar dit bedraagt hooguit 2m2.

Resteert de opgave dit te laten realiseren. De keukenboer om de hoek claimt een weekje werk, spatschermen van EUR 600 per stuk, voor een totaalbedrag van rond de EUR 5500. Als het moet, dan moet het, maar ik vind het wel erg veel geld, Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:21
Zonder de exacte offerte valt er weinig over te zeggen. De prijs van de spatschermen lijkt mij aan de hoge kant, zou toch (afhankelijk van de breedte) voor tussen de 150 en 300 per stuk moeten kunnen. Daarnaast zou een lage douchebak ook niet veel meer dan een 400 mogen kosten.
Zuil met nissen zal eerst in hout/plaatwerk opgezet moeten worden, en daarna worden betegelt. Tegelwerk is best lastig door de nisjes en hoekjes. Ziet er prachtig uit, maar is gewoon veel werk om te maken en dus duur.

Ik zou het zonde vinden om bij te tegelen in een andere tegel, als je zo'n bedrag uit geeft, doe het dan meteen goed. De andere tegels moeten toch ook eerst uitharden voordat je het in gebruik kan nemen, en als je zelf de juiste tegels uitzoekt, hoeft het echt niet veel te kosten. Maar dan heb je de boel wel strak, en dat komt de verkoopbaarheid weer ten goede (ik neem aan dat het om een koopwoning gaat).

Heb je ook aan de zitmogelijkheden en beugels gedacht? En hoe zagen de offertes van sanitairhandel 2 en keukenboer 3 er uit?

Je kan bijvoorbeeld ook aanbieden zelf het sloopwerk te doen en het materiaal aan te leveren, mits je net als ik gezegend bent met 2 rechterhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 21:26

FreakNL

Well do ya punk?

Je moet ook niet naar de badkamerboer gaan, zeker niet als je zelf een ontwerp hebt.

Ga naar een outlet voor je shit en regel een vakman van werkspot. Dat bad kun je er zelf wel uitslopen.

Snap ook wel dat je geen 5k wilt uitgeven. Zonder bot te willen zijn, dat zijn kosten op het sterfhuis. Gewoon lekker overtegelen met een andere tegel en randstrip. Het gaat nu vooral om functionaliteit...

[ Voor 35% gewijzigd door FreakNL op 23-02-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Raling schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:02:
Zonder de exacte offerte valt er weinig over te zeggen. De prijs van de spatschermen lijkt mij aan de hoge kant, zou toch (afhankelijk van de breedte) voor tussen de 150 en 300 per stuk moeten kunnen. Daarnaast zou een lage douchebak ook niet veel meer dan een 400 mogen kosten.
Zuil met nissen zal eerst in hout/plaatwerk opgezet moeten worden, en daarna worden betegelt. Tegelwerk is best lastig door de nisjes en hoekjes. Ziet er prachtig uit, maar is gewoon veel werk om te maken en dus duur.
Hout en plaatwerk in de badkamer geeft narigheid, zoiets stapel je het best met Ytong blokken, waarover je dan tegelt. Inderdaad, het is bewerkelijk, maar zou ook weer geen kapitaal mogen kosten. Een andere variant is met een losse standaardkast, dat zal goedkoper zijn.
Ik zou het zonde vinden om bij te tegelen in een andere tegel, als je zo'n bedrag uit geeft, doe het dan meteen goed. De andere tegels moeten toch ook eerst uitharden voordat je het in gebruik kan nemen, en als je zelf de juiste tegels uitzoekt, hoeft het echt niet veel te kosten. Maar dan heb je de boel wel strak, en dat komt de verkoopbaarheid weer ten goede (ik neem aan dat het om een koopwoning gaat).
Die verkoopbaarheid is niet zo'n punt, badkamers en keuken zijn dermate aan smaak en trends onderhevig dat mensen niet veel overhebben voor een badkamer die niet helemaal naar hun zin is. Bovendien is de badkamer zo'n 20 jaar oud, ziet er netjes uit, maar een volgende bewoner vervangt 'm naar alle waarschijnlijkheid toch. We hebben er geen zin in om zo'n bedrag uit te geven, weken in de rommel te zitten, denk ook aan sanitair en verwarming. De opzet is juist om met een minimale inspanning een maximaal resultaat te behalen.
Heb je ook aan de zitmogelijkheden en beugels gedacht? En hoe zagen de offertes van sanitairhandel 2 en keukenboer 3 er uit?
De dame doucht altijd op een douchekruk, en beugels zitten er al, en blijven zitten. Die andere offertes zitten nog in de pijp.
Je kan bijvoorbeeld ook aanbieden zelf het sloopwerk te doen en het materiaal aan te leveren, mits je net als ik gezegend bent met 2 rechterhanden.
Het sloopwerk is minimaal, eigenlijk alleen de badkuip verwijderen, ik verwacht niet dat we hiermee veel besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:21
eezacque schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:31:
Hout en plaatwerk in de badkamer geeft narigheid, zoiets stapel je het best met Ytong blokken, waarover je dan tegelt. Inderdaad, het is bewerkelijk, maar zou ook weer geen kapitaal mogen kosten. Een andere variant is met een losse standaardkast, dat zal goedkoper zijn.
Hout geeft helemaal geen narigheid, mits je alles op de juiste manier behandeld (kim-band in de hoeken). Ytong-blokken zijn dan misschien wel makkelijk om de boel mee op te bouwen, maar dan alsnog moeten alles strak betegelt worden. Al die hoekjes kost gewoon tijd om netjes en waterdicht te maken. Of heb je in je ontwerp er rekening mee gehouden dat in elke nis precies een hele tegel valt? Ik denk, aan de hoogte van de offerte te zien, dat die nis al gauw 1000eu kost. Maar nogmaals, zonder de gespecificeerde offerte in te zien, kunnen we hier niks over zeggen.
Die verkoopbaarheid is niet zo'n punt, badkamers en keuken zijn dermate aan smaak en trends onderhevig dat mensen niet veel overhebben voor een badkamer die niet helemaal naar hun zin is. Bovendien is de badkamer zo'n 20 jaar oud, ziet er netjes uit, maar een volgende bewoner vervangt 'm naar alle waarschijnlijkheid toch. We hebben er geen zin in om zo'n bedrag uit te geven, weken in de rommel te zitten, denk ook aan sanitair en verwarming. De opzet is juist om met een minimale inspanning een maximaal resultaat te behalen.
Weken in de rommel? Je zit toch maar 1 week in de rommel? Volgens mij kun je voor dat bedrag, misschien een beetje extra, prima de complete badkamer doen in een week. Recht toe, recht aan-tegelwerk voor een hele badkamer kan prima in een dag (zonder nisjes). Het netjes en waterdicht laten aansluiten op de andere tegels kost ook tijd en moeite. De tegelzetter zal echt niet heel veel meer uren hoeven maken om de hele badkamer te doen.
Ik snap heel goed dat je het bedrag aan sanitair en verwarming er niet aan uit wilt geven, en er zal inderdaad iets meer sloopafval, maar ik vind het altijd gewoon zonde om half werk te doen, zeker voor zo'n bedrag.
De dame doucht altijd op een douchekruk, en beugels zitten er al, en blijven zitten. Die andere offertes zitten nog in de pijp.
Ik had eigenlijk verwacht dat dat ook allemaal in die offerte zat, maar dat is dus niet zo, want al aanwezig.
Het sloopwerk is minimaal, eigenlijk alleen de badkuip verwijderen, ik verwacht niet dat we hiermee veel besparen.
Als je het niet vraagt, dan weet je het ook niet.
FreakNL schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:29:
Je moet ook niet naar de badkamerboer gaan, zeker niet als je zelf een ontwerp hebt.
Of uiteraard je wensen bij hun neerleggen (zo goedkoop, snel en functioneel mogelijk) en dan hun zelf met een ontwerp later komen. Daarvoor zitten die lui er toch?
Ga naar een outlet voor je shit en regel een vakman van werkspot. Dat bad kun je er zelf wel uitslopen.

Snap ook wel dat je geen 5k wilt uitgeven. Zonder bot te willen zijn, dat zijn kosten op het sterfhuis. Gewoon lekker overtegelen met een andere tegel en randstrip. Het gaat nu vooral om functionaliteit...
Helemaal mee eens. Voor 5k moet je dan zeker een compleet nieuwe badkamer kunnen krijgen (mits handig).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pbw2hhlaVlg0O4VQfitiqXu5/full.jpg

Bij mijn moeders badkamer was het bad er ook uitgehaald. De onderste tegels zijn gedeeltelijk weggehaald en de vloertegel is ook gebruikt als wandtegel met een sierrandje ertussen. Ook was er een glazen wand geplaatst. Dit was niet zo duur en snel voor elkaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Catanan op 25-02-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
@ Catanan: kun je aangeven wat dit zo ruwweg heeft gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Even een update, ik heb inmiddels 10 bedrijven benaderd voor deze klus. De meesten laten weten dat ze het te druk hebben, of reageren helemaal niet. Ik heb drie sites benaderd die mij in contact zouden brengen met professionals, waaronder werkspot, maar dit heeft slechts een enkele reactie opgeleverd, die geen enkel vertrouwen wekt (slechts adresgegevens, geen positieve reviews waar het badkamers betreft, een paar slordige foto's van dito tegelwerk) Ik heb in totaal twee indicaties gekregen van ruim EUR 5000, een offerte van EUR 6000, en er wordt nog aan een offerte gewerkt. Het valt me niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:42

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

werkspot.nl al geprobeerd?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:54
Ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
(jarig!)
eezacque schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:17:
Inmiddels een aantal aanbieders om informatie gevraagd, waarbij vooral de enorme opdringerigheid opvalt van figuren die claimen de klus in een dag te kunnen klaren. Jazeker, je kunt in een dag je bad laten vervangen door een inloopdouche, voor EUR 4000-8000. Dit wordt het niet.

Ik heb zelf een ontwerpje getekend waarin het bad wordt vervangen door een inloopdouche met een zo laag mogelijke instap, twee spatschermen die toilet en wastafel drooghouden, een betegelde zuil met nissen voor opbergruimte in de hoek. Voordeel is dat leidingen, kraan en douche gehandhaafd blijven, net als het meeste tegelwerk. Er zal alleen bijgetegeld moeten worden in een andere tegel, evt met decoratief randje, maar dit bedraagt hooguit 2m2.

Resteert de opgave dit te laten realiseren. De keukenboer om de hoek claimt een weekje werk, spatschermen van EUR 600 per stuk, voor een totaalbedrag van rond de EUR 5500. Als het moet, dan moet het, maar ik vind het wel erg veel geld, Wat vinden jullie ervan?
Net als de huizenmarkt is ook de markt met installateurs compleet krankjorum.
Omdat de verbouwing weinig ingrijpend is (wc wastafel en het merendeel van de tegels blijft waar ze zijn) zou ik het volgende doen:
Zelf shoppen voor wat spatschermen, is prima te doen voor € 300 per stuk, zelf tegels bestellen. Bad er zelf uit slopen (4 - 8 uur werk afhankelijk van de constructie). Grote oneffenheden alvast wegwerken enzo. En dan een tegelaar laten komen om alles af te werken.
Uit je verhaal lijkt het alsof je aan een tegelaar genoeg hebt namelijk. Laat hij om alles netjes af te werken 2 dagen (16 uur) à € 45 ex BTW rekenen. Dan ben je aan arbeid zo'n € 900 kwijt en aan materialen ongeveer € 1.500? Kost je zelf ook een dag, maar dat ben je nu ook kwijt met het proberen te vinden van iemand die de klus aan wil nemen.
Ik bedenk mij nu dat de afvoer natuurlijk ook moet gebeuren, dus nog eens 4 uur voor een installateur er bij rekenen, of een tegelaar vinden die dit ook kan. Is makkelijker met afstemmen, als hij er dan een uur langer over doet had ik dat er graag voor over gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23
De bouwvakkersmarkt is momenteel echt totaal overspannen. Die mensen kunnen vragen wat ze willen en klussen die te weinig opleveren weigeren, want ze hebben toch genoeg andere dingen. In je eigen kring zoeken is het beste advies. Ik heb zelf een kleine stukadoorsklus en heb een stukadoor gevonden die één straat verder woont (lekker dichtbij voor hem) en aangeboden op regiebasis te werken (per uur betalen).

In Amsterdam kosten loodgieters inmiddels € 75,- per uur exclusief btw, dus goedkoop wordt t sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Tsja, zoiets had ik zelf ook al bedacht, maar deze klus is net even te ingewikkeld om aan een tegelzetter over te laten, aangezien er een douchevloer gelegd moet worden die waterdicht is. Als ik iemand in eigen kring wist, dan was ik al lang klaar geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Laatst online: 20:42
eezacque schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:21:
Tsja, zoiets had ik zelf ook al bedacht, maar deze klus is net even te ingewikkeld om aan een tegelzetter over te laten, aangezien er een douchevloer gelegd moet worden die waterdicht is. Als ik iemand in eigen kring wist, dan was ik al lang klaar geweest...
Mijn tegelzetter heeft alles waterdicht gemaakt voordat hij begon met tegelen.
En die beste man heeft ook mijn douche vloer gelegd. Als jij de juiste tegelzetter hebt gevonden met jaren ervaring krijgt die echt dat douchevloertje inclusief drain echt wel dik in orde hoor!

P.s welke regio zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
CrazyFool schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:57:
[...]

Mijn tegelzetter heeft alles waterdicht gemaakt voordat hij begon met tegelen.
En die beste man heeft ook mijn douche vloer gelegd. Als jij de juiste tegelzetter hebt gevonden met jaren ervaring krijgt die echt dat douchevloertje inclusief drain echt wel dik in orde hoor!

P.s welke regio zoek je?
In regio Noordoostpolder, die strekt zich uit tot in zuidelijk Friesland en westelijk Overijssel. Ik heb alle vertrouwen in de juiste tegelzetter, maar heb geen idee waar ik zoiets vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@eezacque kun je nog een fotootje/plattegrond geven?
Kunnen we meekijken/denkeb

Daarnaast is het repareren/aanpassen van een badkamer een beetje een prutklus. Veel gepiel voor weinig resultaat. Dat is relatief duur.
Kijk ook eens wat een nieuwe badkamer zou kosten. Het klinkt misschien wat tegenstrijdig, maar als een badkamertoko alles meepakt heb je mogelijk een prima badkamer die in de verkoop ook gewoon goed staat. En dan hoeven ze zich ook niet zorgen te maken over een halve vloer waterdicht krijgen, tegels in te passen etc etc. Dan is het een standaardklus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eezacque
TheGhostInc schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:18:
@eezacque kun je nog een fotootje/plattegrond geven?
Kunnen we meekijken/denkeb
Hierbij een plattegrond:
Afbeeldingslocatie: https://eezacque.home.xs4all.nl/badkamer.jpg

In zwart alles wat is en blijft, dus muren, wastafel en toilet, in blauw het ligbad dat verdwijnt, in rood het nieuwe spatscherm en een betegelde kast met nissen. De rechthoek binnen spatscherm en muren wordt douchebak/vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 10:17
Ben je nog wat verder gekomen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Ik ben in zee gegaan met een tegelaar die dit in samenwerking met een loodgieter gaat realiseren voor EUR 3200. De offertes die ik totnogtoe voorbij heb zien komen bedroegen EUR 4500, EUR 5100, EUR 5500, en EUR 6100, waarbij deze laatste ging voor het plaatsen van een standaard douchecabine.
Pagina: 1