Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooitniet
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
De tethering met mijn Nokia 3 naar een windows 7 laptop met usb kabel werkt goed, maar met wifi is er wel verbinding, maar kan ik niet internetten.

Ik vermoed dat er in Windows 7 ergens een instelling verkeerd staat waardoor ik geen internettoegang krijg via de Nokia 3. In de netwerkinfo zie ik in Windows 7: IPv4: geen internettoegang en bij IPv6: geen netwerktoegang. Ik heb geprobeerd dit middels "thuisnetwerk" in te stellen. Of moet dat middels "openbaar netwerk"? Ik kan het veld om alsnog een openbaar netwerk er van te maken niet meer vinden.

Heeft iemand suggesties hoe ik dit op kan lossen?

een paar maanden geleden heb ik wifi tethering geprobeerd met een Samsug telefoon van iemand anders (en met dezelfde laptop) en dat werkte goed, incl internettoegang.

Beste antwoord (via rens-br op 12-02-2018 20:57)

• nooitniet
Het lag aan de beveiligingsinstelling van de laptop. De WPA stond wel goed, maar de verbinding werkte niet, instelling veranderd, werkte ook niet. Dus weer op WPA terug gezet en toen werkte het wel!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppershade
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-09 16:14
Wellicht helpt het om deze stappen even te volgen:
https://www.helpforsmartp...se-phone-as-modem-Nokia-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooitniet
Die stappen had ik inderdaad gevolgd. Alleen het scherm NFC ziet er op de Nokia 3 iets anders uit: ik moet eerst NFC aantikken en pas dan zie ik een aantal opties die ik allemaal tegelijk aan kan zetten. En die stonden ook al aan.
De verbinding tussen laptop en telefoon is er maar helaas dus geen internet toegang.

Pleas Hellup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijk is.

@nooitniet werkt tethering op een andere laptop / telefoon wel?
Zo niet -> probleem bij Nokia 3
Zo wel -> probleem bij Windows 7 laptop

Overigens verwacht ik zelf dat het probleem bij je telefoon ligt. Heb je het APN punt al een keer handmatig toegevoegd?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nooitniet
Het lag aan de beveiligingsinstelling van de laptop. De WPA stond wel goed, maar de verbinding werkte niet, instelling veranderd, werkte ook niet. Dus weer op WPA terug gezet en toen werkte het wel!