Ik heb een eigen database gemaakt in Acces. Zelf ben ik hier niet zo een krak in, maar door dingen op te zoeken en vanalles te combineren ben ik tot een database gekomen waar ik zeer tevreden over ben.
Ik verstuur vanuit de database mailtjes met automatische bijlagen (volgens het record). Bij het eerste mailtje dat ik verstuur na het openen van de database heb ik geen probleem, dan wordt de juiste bijlage toegevoegd. Maar bij de volgende mailtjes wordt er eerst de bijlage (of het record) van het vorige mailtje toegevoegd. Wanneer ik het mailtje voor de 2e keer wil versturen, voegt hij wel de juiste bijlage toe.
Dit is de code die ik nu gebruik in VBA:
Merci!
Jarno
Ik verstuur vanuit de database mailtjes met automatische bijlagen (volgens het record). Bij het eerste mailtje dat ik verstuur na het openen van de database heb ik geen probleem, dan wordt de juiste bijlage toegevoegd. Maar bij de volgende mailtjes wordt er eerst de bijlage (of het record) van het vorige mailtje toegevoegd. Wanneer ik het mailtje voor de 2e keer wil versturen, voegt hij wel de juiste bijlage toe.
Dit is de code die ik nu gebruik in VBA:
Iemand een idee waar het misloopt? Of hoe ik de code kan aanpassen?Private Sub cmdMailALG_Click()
' This allowed me to output the PDF file with a specific name
' (something I don't think you can do with SendReport)
Dim strWhere As String
If Me.Dirty Then 'Save any edits.
Me.Dirty = False
End If
If Me.NewRecord Then 'Check there is a record to print
MsgBox "Select a record to print"
Else
strWhere = "[ReferteKSJ] = " & Me.[ReferteKSJ]
DoCmd.OpenReport "rptMailALG", acViewPreview, "", strWhere, acHidden
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "rptMailALG", acFormatPDF, "\\10.0.0.5\07_administratie\07_02_Verzekering\Dossiers\NAT\Access\Briefwisseling dossieropvolging via mail\Dossier " & Me.ReferteKSJ & " - " & Me.Brief & ".pdf", False
End If
Dim appOutlook As Object
Dim MailOutlook As Object
Set appOutlook = CreateObject("outlook.Application")
Set MailOutlook = appOutlook.CreateItem(olMailItem)
With MailOutlook
' This allowed me to use the Assigned to feild on my form to designate which
'Outlook distribution list to send the e-mail to
.Recipients.Add (Forms![frmaangiftes]![Email])
If Me.ReferteKSJ = True Then
.Recipients.Add "Optionalemail@gmail.com"
End If
.Subject = "Brief verzekeringsdossier KSA " & Me.ReferteKSJ
.Body = "Beste " & Me.Voornaam
.Attachments.Add ("\\10.0.0.5\07_administratie\07_02_Verzekering\Dossiers\NAT\Access\Briefwisseling dossieropvolging via mail\Dossier " & Me.ReferteKSJ & " - " & Me.Brief & ".pdf")
.Display
' Display will bring the e-mail up so you can view or add to it. if you want it to just send use .Send
End With
Set appOutlook = Nothing
Set MailOutlook = Nothing
'This deletes the PDF
Kill ("\\10.0.0.5\07_administratie\07_02_Verzekering\Dossiers\NAT\Access\Briefwisseling dossieropvolging via mail\Dossier " & Me.ReferteKSJ & " - " & Me.Brief & ".pdf")
End Sub
Merci!
Jarno