Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-05 14:06
Hallo,

Ik heb nu al een hele tijd Sonos 5.1 maar als ik op internet ga kijken naar aanbevolen 5.1 systemen zie ik sonos eigenlijk nergens erbij staan.

Opzich zou ik alle sonos speakers prima kunnen verkopen.

Dus wat zou beter geluid geven dan Sonos en waarom? wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:17
Waarschijnlijk gaat het bij veel audiofielen in het verkeerde keelgat om het het wireless is.
Daarnaast zou er een paar milliseconden vertraging kunnen zijn die je moet corrigeren, niet alle bronnen kunnen dat.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 01-02-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:45
Sonos is gemak, design, kwaliteit.

Wil je meer mogelijkheden in klanken, designs, audioformaten etc. dan kom je toch aan een losse receiver met speakers naar keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:34

FeaR

In GoT we trust

ivov schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:17:
Dus wat zou beter geluid geven dan Sonos en waarom?
Eigenlijk alles wat je zelf samen kan stellen en uit losse componenten bestaat. Sonos 1 als rear speaker is nog iets voor te zeggen: het is vooral voor de effecten in films/games en draadloze vertraging zal niet extreem zijn. Draadloze rear speakers zie je niet snel in losse componenten. Er zijn enkele devices die het wel kunnen, maar gemeengoed is het (nog) niet. Qua prijs van 338 voor een paar zit je ook niet in prijzen waar je honderden andere speakers voor hebt. Maar een Sonos SUB van 700 euro is zo te vervangen voor een SVS, BK of wat dan ook die veel meer laag voor je geld geeft. Alleen qua looks is het wat minder stylish. Maar voor een beetje woofer heb je nu eenmaal een bijpassende kast nodig. De PlayBar als Front Left, Center en Front Right is al een compromis omdat je alle drie de kanalen in één propt. Er zijn zeker goede Sound Bars te vinden, maar de Sonos is er daar niet eentje van. Tevens omdat de Playbar de input is van je bronnen en qua I/O en functies is de Sonos zeer beperkt.

Sonos is net als Bose: gemak en design voor een premium prijs. Maar qua geluidskwaliteit is er simpelweg beter te vinden.
wat raden jullie aan?
Nope, zo werkt het niet. De eerste vraag is legitiem, maar wat je beter kan kopen is zo geen antwoord op te geven omdat er letterlijk duizenden combinaties zijn van wat je samen kan stellen. Verder noem je geen budget of verdere eisen waar iets zinnigs over gezegd kan worden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Precies wat iedereen hier zegt. Sonos is een lifestyle product dat gemakkelijk is in de bediening en aardig geluid produceert. Voor mij persoonlijk niet meer dan dat. Eigenlijk alle populaire/gangbare speaker merken doen het beter dan Sonos icm een losse receiver. Denk aan Dali, Q Acoustics, Focal, B&W, Monitor Audio, KEF, Klipsch, noem maar op.

Beste is om naar een dealer te gaan en zelf te gaan beluisteren met jou wensen en budget in je achterhoofd.

E: Fear was me voor

[ Voor 3% gewijzigd door Jinge op 01-02-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:39
Jinge schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:32:
Precies wat iedereen hier zegt. Sonos is een lifestyle product dat gemakkelijk is in de bediening en aardig geluid produceert. Voor mij persoonlijk niet meer dan dat. Eigenlijk alle populaire/gangbare speaker merken doen het beter dan Sonos icm een losse receiver. Denk aan Dali, Q Acoustics, Focal, B&W, Monitor Audio, KEF, Klipsch, noem maar op.

Beste is om naar een dealer te gaan en zelf te gaan beluisteren met jou wensen en budget in je achterhoofd.

E: Fear was me voor
Dit hangt natuurlijk ook sterk af in wat voor ruimte je het gaat gebruiken en waarvoor,voor de gemiddelde huiskamer zal het verschil in kwaliteit wellicht niet eens merkbaar zijn, ivm terugkaatsingen binnen diverse ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:08
Zeker in een omgeving waarin gereflecteerd geluid een groot aandeel vormt, kunnen goede speakers juist van meerwaarde zijn en slechte speakers door de mand vallen. In goede speakers is namelijk niet alleen het geluid wat er aan de voorkant uitkomt goed, maar is het geluid wat verder uitkomt ook vergelijkbaar. Dat is heel belangrijk voor hoe een speaker klinkt in een normale ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
mesm90 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:52:
[...]

Dit hangt natuurlijk ook sterk af in wat voor ruimte je het gaat gebruiken en waarvoor,voor de gemiddelde huiskamer zal het verschil in kwaliteit wellicht niet eens merkbaar zijn, ivm terugkaatsingen binnen diverse ruimtes.
Een kwalitatief betere speaker zal in elke ruimte beter presteren ongeacht de afmetingen. De bewering dat er wellicht geen verschil merkbaar is tussen een Sonos 5.1 of een even dure Dali 5.1 klopt van geen kant.Als dit waar was zou iedereen die 5.1 wil alleen al om het gebruiksgemak en makkelijke plaatsing voor Sonos kiezen, maar iemand die zijn 5.1 opstelling ook maar een beetje serieus neemt weet dat een goed bij elkaar gezochte 5.1 met receiver hier met kop en schouders bovenuit steekt, ZEKER in een gemiddelde huiskamer. En dat hoeft zeker niet meer te kosten dan een 5.1 Sonos systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door Jinge op 01-02-2018 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivov
FeaR schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:31:

Nope, zo werkt het niet. De eerste vraag is legitiem, maar wat je beter kan kopen is zo geen antwoord op te geven omdat er letterlijk duizenden combinaties zijn van wat je samen kan stellen. Verder noem je geen budget of verdere eisen waar iets zinnigs over gezegd kan worden.
budget is bijv. 2000 euro dat is wat die sonos set ong gekost heeft. ik wil het combineren met een LG65 c7v TV

tv staat er al....dus ik moet sowieso nog een beetje spelen met de juiste settings omdat ik twijfel of de 5.1 nu uberhaubt werkt icm met mijn sonos

[ Voor 12% gewijzigd door ivov op 01-02-2018 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 19:35
€ 2.000 voor een Sonos 5.1 opstelling :') Voor dat geld krijg je ook slechts 1 optische aansluiting op die playbar.......

Je geeft aan dat je twijfelt of 5.1 werkt icm de C7. Ik vraag me af of de C7 wel direct aan de playbar hangt. Wat voor apparaten gebruik je nog meer om tv of films te kijken of te gamen? Wat voor signaal geven die door? Stereo (2.0) of surround (5.1).

Die apparaten heb je met een optische kabel aan de soundbar aangesloten neem ik aan?

[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 01-02-2018 16:14 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 17:26
Met het budget van 2000 euro haal je zeker wat moois in huis.
Dit budget kun je verdelen in bijvoorbeeld:

€ 500,00 voor de receiver
€ 100,00 voor de kabels
€ 1.400,00 voor je speakers

Stop zo veel mogelijk geld in je speakers, daar behaal je namelijk de meeste winst !!

Als receiver ga je opzoek naar een variant die voldoet aan je wensen qua functionaliteit. Laat vooral vermogens etc. even buiten beschouwing. Veel meer dan een paar WATT per speaker ga je niet gebruiken in een normale opstelling/luisterniveau dus zoek vooral op functionaliteit.

Een voorbeeld van een receiver met over het algemeen alles 'erop en eraan' is:

pricewatch: Denon AVR-X2400H

Je kunt naast je vaste speakers zelfs losse Heos speakers koppelen voor bijvoorbeeld je keuken/badkamer etc. om er toch het multi-room verhaal van te maken zoals je gewent bent met sonos. Echter qua speakers bij je TV ben je helemaal vrij om te kiezen wat jij wilt.

Vervolgens ga je opzoek naar speakers. Het beste is luisteren in verschillende audio winkels om te bekijken en vooral te beluisteren wat jij mooi vindt. Geluid is er persoonlijk en wat de een mooi vindt, vindt de ander weer helemaal niets.

Je kunt zelf speakers samenstellen of eventuele kant en klare sets kopen.

Voorbeeldjes, waarvan er natuurlijk nog veeeel meer zijn:

https://www.hificorner.nl...ml?id=89179760&quantity=1
https://www.hificorner.nl...e-cinema-speaker-set.html
https://www.teufelaudio.n...01.c&delivery_country=118

mocht je die vloerstaanders (grote speakers) te groot vinden, kies dan minimaal voor boekenplank formaat zoals:

https://www.hificorner.nl...-q-acoustics-51-3020.html

Het advies is om in elk geval de front + center uit dezelfde merk/serie te nemen en bij de overige speakers zoals rear en sub is dit minder belangrijk. Vooral de sub kun je gerust van een ander merk nemen omdat deze soms zelfs nog beter presteren voor hetzelfde of minder geld.

Mocht je alles los kopen en qua sub een advies willen dan zullen velen de SVS SB/PB 1000 adviseren. Zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding!

Kant en klare sets kopen is altijd een gok, dus het echte advies blijft toch echt luisteren, luisteren en nog is luisteren. Eventueel starten met 2.0 /2.1 en langzaam uitbreiden naar 5.1

[ Voor 6% gewijzigd door NL_Scratch op 01-02-2018 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Tja, er zijn zoveel audio mogelijkheden die (volgens mij) betere opties en geluid hebben dan de Sonos.
Maar als je de hele set toch hebt staan, probeer dan eerst of hij bevalt. Zo erg is zo'n Sonos set nu ook weer niet... Hoop ik ;-) Mocht dat niet zo zijn kun je altijd nog de set verkopen en dan misschien met wat meer field research bij de betere audio zaken tot een volgende setup komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-05 22:14
Wat ik hier een beetje mis is het antwoord op de vraag of het voor jou goed genoeg is? Lekker belangrijk wat het internet er van vind dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:17
Less is more bij Sonos. Geen hdmi op de soundbar bv en volgens mij wordt front kanalen gewoon gekopieerd naar de achter speakers. Maw geen echt 5.1.

Wil je dat wel en ook gemak van sonos, kijk dan eens naar HEOS van denon.

Aan de andere kant als je nu tevreden bent waarom switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 21:03
Onkyo, Marantz, Denon, Yamaha receiver van ±500 euro.

categorie: Versterkers en receivers

Speakers: KEF, Quadral, Dali, B&W, Dynaudio

2x vloerstaanders
1x center
2x rear (eventueel stands)

Sub komt later wel want een knappe sub zal erg op de begroting drukken en met goede vloerstaanders kun je ook een hoop bas weergeven.

Speakers gaan een lange tijd mee, upgrade je receiver zo nu en dan om gebruik te maken van nieuwe beeld/geluidsstandaarden. Dit geeft je veel meer flexibiliteit en is meer future proof dan een Sonos 5.1 set. Zo doe ik nu al 15 jaar met een set speakers i.c.m. een Sonos Connect en een aantal sonos speakers in andere kamers.

[ Voor 5% gewijzigd door Furfoot op 02-02-2018 10:11 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivov
ik heb nu de dolby digital 5.1 werkend, dit is een groot verschil met de gesimuleerde 5.1 of whatever sonso met de stereo input deed.
Voorlopig hou ik het even bij de sonos nu de 5.1 werkt en ga ik binnenkort is in een winkel luisteren wat het verschil is.

Ik ga is meer lezen over wat een receiver verder is etc etc.
thx voor de antwoorden!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

AlxRoelofs schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:37:
Wat ik hier een beetje mis is het antwoord op de vraag of het voor jou goed genoeg is? Lekker belangrijk wat het internet er van vind dan.
ivov schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:17:
Hallo,

Ik heb nu al een hele tijd Sonos 5.1 maar als ik op internet ga kijken naar aanbevolen 5.1 systemen zie ik sonos eigenlijk nergens erbij staan.

Opzich zou ik alle sonos speakers prima kunnen verkopen.

Dus wat zou beter geluid geven dan Sonos en waarom? wat raden jullie aan?
Maar laat da nu net wel precies zijn vraag zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ivov schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:20:
ik heb nu de dolby digital 5.1 werkend, dit is een groot verschil met de gesimuleerde 5.1 of whatever sonso met de stereo input deed.
Voorlopig hou ik het even bij de sonos nu de 5.1 werkt en ga ik binnenkort is in een winkel luisteren wat het verschil is.

Ik ga is meer lezen over wat een receiver verder is etc etc.
thx voor de antwoorden!:)
5.1 demo's zijn er niet zo veel in de winkels, maar als jij een willekeurige zuilspeakers als front neemt weet ik vrij zeker dat het al beter klinkt als je sonos setje. Niet dat Sonos slecht is maar er is zoals al aangegeven zoveel beter. Met grote speakers komt volume en dus ook meer laag. Waar je Sonos set zijn sub echt nodig heeft, heb je dat met mooie zuilen een stuk minder.
Niettemin is een goede sub altijd een aanvulling op een set, omdat zuilspeakers vaak pas bij een Hz of 28 a 30 beginnen en sublaag lager gaat dan dat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivov
The Eagle schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:38:
[...]

5.1 demo's zijn er niet zo veel in de winkels, maar als jij een willekeurige zuilspeakers als front neemt weet ik vrij zeker dat het al beter klinkt als je sonos setje. Niet dat Sonos slecht is maar er is zoals al aangegeven zoveel beter. Met grote speakers komt volume en dus ook meer laag. Waar je Sonos set zijn sub echt nodig heeft, heb je dat met mooie zuilen een stuk minder.
Niettemin is een goede sub altijd een aanvulling op een set, omdat zuilspeakers vaak pas bij een Hz of 28 a 30 beginnen en sublaag lager gaat dan dat.
Maar ik heb dus de sonos sub maar ik zal in een winkel is vragen of ze goeie zuilspeakers kunnen demo en:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-05 22:14
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:32:
[...]

[...]

Maar laat da nu net wel precies zijn vraag zijn geweest.
Ik zie niet helemaal wat je bedoeld met 'zijn vraag'.

Hij geeft aan dat hij een Sonos systeem heeft, maar dat 'het internet' aangeeft dat deze niet bij de top hoort. Vervolgens geeft hij aan dat hij zijn systeem 'zou kunnen' verkopen en vraagt hij wat beter geluid geeft en waarom.

Ik heb alleen het gevoel dat de vraag 'wat is beter, en waarom' ontstaat omdat het internet zegt dat Sonos niet goed zou zijn. Ik denk dat het belangrijker is dat TS aan zichzelf navraagt of het voor hem goed genoeg is. Als dat zo is, waarom dan op zoek gaan naar iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivov
AlxRoelofs schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:28:
[...]

Ik zie niet helemaal wat je bedoeld met 'zijn vraag'.

Hij geeft aan dat hij een Sonos systeem heeft, maar dat 'het internet' aangeeft dat deze niet bij de top hoort. Vervolgens geeft hij aan dat hij zijn systeem 'zou kunnen' verkopen en vraagt hij wat beter geluid geeft en waarom.

Ik heb alleen het gevoel dat de vraag 'wat is beter, en waarom' ontstaat omdat het internet zegt dat Sonos niet goed zou zijn. Ik denk dat het belangrijker is dat TS aan zichzelf navraagt of het voor hem goed genoeg is. Als dat zo is, waarom dan op zoek gaan naar iets anders?
tja...wat is goed genoeg? als ik het geld niet had was iets minder ook goed genoeg. Dit is meer een questie van zo goed mogelijk proberen te vinden. en ondanks dat ik Sonos geweldig vind gaan nu met 5.1 blijft dan toch de vraag maar hoeveel beter(ondanks dat dat ook subjectief is) kan het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28
Wij kunnen voor jou niet aangeven wat beter is. Mijn advies is om bij mensen thuis te luisteren en daarbij jouw muziek of films mee te nemen. Je bent bij mij van harte welkom (surround set met Boston Acoustics M-350 e.d. en een stereoset met QUAD 22L's). Moet je wel naar omgeving R'dam/Gouda.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_oldie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Tja wat is beter, simpel bedieningsgemak of beter geluid.
Ik heb jaren een goede 5.1 set gehad. Hier kwam een goed geluid uit, maar er zat een niet te volgen afstandsbediening bij. Mijn vrouw kreeg het niet voor mekaar om radio te luisteren via dit ding dus die zette dan altijd de tv maar aan om radio te luisteren.
Ook als ik een film ging kijken, kreeg ik alleen een goed geluid als de instellingen goed stonden en vaak was het apparaat zijn instellingen nogal eens kwijt en was ik de eerste 10 minuten van de film bezig om alles weer goed te krijgen.

Uiteindelijk besloten om een sonos playbar te kopen en in eerste instantie vond ik het geluid wel tegenvallen. Maar het bedieningsgemak... Dat was wel ff wat anders. Voordat ik mijn vrouw had uitgelegd hoe het werkte had ze al haar favoriete muziek gevonden.
Ondertussen heb ik de playbar uitgebreid met twee play:1's en een subwoofer en eigenlijk vind ik de sonos mijn beste aanschaf sinds jaren.

Ja als je wilt is er beter kwa geluid maar toch vind ik dat het geluid boven de middelmaat uitsteekt. Tel daar het bedieningsgemak en blijvende ondersteuning door de fabrikant bij op dan is voor mij de keus sonos. Maar die keuze is echt voor iedereen persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1198182

NL_Scratch schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:24:
Met het budget van 2000 euro haal je zeker wat moois in huis.
Dit budget kun je verdelen in bijvoorbeeld:

€ 500,00 voor de receiver
€ 100,00 voor de kabels
€ 1.400,00 voor je speakers

Stop zo veel mogelijk geld in je speakers, daar behaal je namelijk de meeste winst !!

Als receiver ga je opzoek naar een variant die voldoet aan je wensen qua functionaliteit. Laat vooral vermogens etc. even buiten beschouwing. Veel meer dan een paar WATT per speaker ga je niet gebruiken in een normale opstelling/luisterniveau dus zoek vooral op functionaliteit.

Een voorbeeld van een receiver met over het algemeen alles 'erop en eraan' is:

pricewatch: Denon AVR-X2400H

Je kunt naast je vaste speakers zelfs losse Heos speakers koppelen voor bijvoorbeeld je keuken/badkamer etc. om er toch het multi-room verhaal van te maken zoals je gewent bent met sonos. Echter qua speakers bij je TV ben je helemaal vrij om te kiezen wat jij wilt.

Vervolgens ga je opzoek naar speakers. Het beste is luisteren in verschillende audio winkels om te bekijken en vooral te beluisteren wat jij mooi vindt. Geluid is er persoonlijk en wat de een mooi vindt, vindt de ander weer helemaal niets.

Je kunt zelf speakers samenstellen of eventuele kant en klare sets kopen.

Voorbeeldjes, waarvan er natuurlijk nog veeeel meer zijn:

https://www.hificorner.nl...ml?id=89179760&quantity=1
https://www.hificorner.nl...e-cinema-speaker-set.html
https://www.teufelaudio.n...01.c&delivery_country=118

mocht je die vloerstaanders (grote speakers) te groot vinden, kies dan minimaal voor boekenplank formaat zoals:

https://www.hificorner.nl...-q-acoustics-51-3020.html

Het advies is om in elk geval de front + center uit dezelfde merk/serie te nemen en bij de overige speakers zoals rear en sub is dit minder belangrijk. Vooral de sub kun je gerust van een ander merk nemen omdat deze soms zelfs nog beter presteren voor hetzelfde of minder geld.

Mocht je alles los kopen en qua sub een advies willen dan zullen velen de SVS SB/PB 1000 adviseren. Zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding!

Kant en klare sets kopen is altijd een gok, dus het echte advies blijft toch echt luisteren, luisteren en nog is luisteren. Eventueel starten met 2.0 /2.1 en langzaam uitbreiden naar 5.1
toon volledige bericht
Kerel bedankt voor dit super duidelijke advies!

Mijn inziens kan een leek makkelijk met een sonos 5.1 set uit de voeten, mits de instellingen goed staan. Aangezien mijn buurman die heeft en het geluid echt wel indrukwekkend is.

Dat een versterker met en 5.1 set beter klinkt geloof ik echt hoor maar het zal voor veel mensen overkill zijn.. en het gebruiksgemak van Sonos is echt heel goed (heb zelf een Sonos One stereo paar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:08
Pagina: 1