Toon posts:

chipset koelen maar geen lijm???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus sinds gister een MSI 6309 met een VIA Appolo Pro 133A chipset..

leuk plankie hoor! loopt goed op 147MHz.. dus ik voor de gein eens aan die chipset voelen.. OUCH! loeiheet! ik denk zelf aan 50 graden!!

nu heb ik hier nog een koelblokje liggen.. en normale lijm... heeft dat nut om het blokkie erop te zetten? is het gevaarlijk met gewone lijm (fikkie ofzo)

is trouwens maar tijdelijk want ik ga binnenkort fans en fingerguards en dus ook van dat koelpasta en lijm halen :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 13:27

mvds

Totally awesome!

In het midden van de chip koelpasta doen, en op de punten (hoeken) een drupje secondenlijm. Muurvast en goed kontakt.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik heb NU nog GEEN koelpasta.. die ga ik eind van de maand kopen...

• Artcore
  • Niet online
Koelpasta kost toch hooguit 5 gulden :z

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Beter koop je nu al koelpasta. Desnoods koop je wat van die gewone silecone-basis koelprut bij je locale computer/electronica boer. Dat kost in ieder geval stukken minder dan Artic Silver en is in ieder geval beter dan niets.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Idd, ik snap best dat je AS II wilt hebben voor je CPU. Maar voor je chipset zou ik gewoon koelprut nemen van 5 gulden hoor. Of even wachten tot het eind van de maand.

Verwijderd

Koop artic silver, je ziet je temp omlaag gaan.
Mijn temp. zat eerst op 37 graden zonder AS
en nu met AS zit ik op 28 graden.
het is de moeite waard

Verwijderd

Topicstarter
ja ok.. maar over 2 weken krijg ik 2 x fans, fingerguards, kleine fan voor koelblokkie op chipset.. artic silver... en nog wat zooi.. vandaar dat ik liever nu ff zonder rut wil doen en dan strax met artic silver, want daar hou ik toch nog wel van over

Verwijderd

o ok!

Verwijderd

Topicstarter
dus.....

1. nu koelen met gewone lijm
2. wachten tot ik AS heb en dan gaan koelen

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik zou nu geen lijm op je chipset smeren omdat je dan de chip kan beschadigen als je het eraf gaat halen. Die lijm trekt in het kunstof van de chip en bij het eraf halen kan dan de behuizing afbreken van je chipset.

Dan kan je beter even wachten en het dan ineens goed doen.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op vrijdag 13 juli 2001 11:08 schreef limp_bizkit het volgende:
dus.....

1. nu koelen met gewone lijm
2. wachten tot ik AS heb en dan gaan koelen
1. gewone lijm koelt niet
2. ja heel verstandig

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 11:15 schreef obsidian het volgende:
Ik zou nu geen lijm op je chipset smeren omdat je dan de chip kan beschadigen als je het eraf gaat halen. Die lijm trekt in het kunstof van de chip en bij het eraf halen kan dan de behuizing afbreken van je chipset.

Dan kan je beter even wachten en het dan ineens goed doen.
ik denk dat ik dus maar wacht want die chip moet niet kapot! want ik moet ook nog een nieuwe kast kopen... dus geen geld voor nieuwe :)

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Misschien in de tussentijd iets anders proberen. Bijvoorbeeld je kast open zetten en er een grote tafelventilator voor zetten voor wat extra luchtstroom.
Dan voorom je in ieder geval dat de hele boel t awarm wordt.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die dingen kunnen daar echt wel tegen hoor. Je klokt je geval toch niet echt over, je CPU wel maar die chipset kan t wel aan. Met alleen goede airflow kan t makkelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
toevallig heb ik hier nog een 80mm liggen... :+

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 08:58
Op vrijdag 13 juli 2001 10:41 schreef limp_bizkit het volgende:
ik heb dus sinds gister een MSI 6309 met een VIA Appolo Pro 133A chipset..

leuk plankie hoor! loopt goed op 147MHz.. dus ik voor de gein eens aan die chipset voelen.. OUCH! loeiheet! ik denk zelf aan 50 graden!!

nu heb ik hier nog een koelblokje liggen.. en normale lijm... heeft dat nut om het blokkie erop te zetten? is het gevaarlijk met gewone lijm (fikkie ofzo)

is trouwens maar tijdelijk want ik ga binnenkort fans en fingerguards en dus ook van dat koelpasta en lijm halen :)
Nu vast helemaal tevreden met het bordje :), en is het helemaal niet meer zo'n ramp dat je die i815 versie niet hebt gekregen :)

Verwijderd

Topicstarter
hhhmmmzz.. volgens mij heeft het geen zin om ander geheugen of het chipset te koelen..

ik heb in mijn bios het geheugen op 100MHz laten lopen... 80mm voor de chipset..

en hij komt nog steeds niet hoger dan 147MHz BUS.... (geheugen loopt dan op 114MHz ofzo..)

chipset is nu koel....
dus.... heeft geen nut of wel? kan niet hoger dan 147.... voltage van PIII stond op 1.8V...

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je PCI kan dan niet meer aan denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
147/36
152/30
157/32
166/33

dus lijkt mij niet dat pci het probleem is op 152MHz....

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 21:52 schreef limp_bizkit het volgende:
147/36
152/30
157/32
166/33

dus lijkt mij niet dat pci het probleem is op 152MHz....
Sinds when the fuck is er een 1/5 divider voor PCI :? :?

Verwijderd

AS kopen
Goedkoop koelertje voor een pentium kopen (18 piek) deze pas maken (zagen).
Dan twee gaatjes van 1,5 mm boren in het koelblok op de plaats van de bevestigings gaten rond je chipset. In deze gaatjes M2 schroefdraad tappen. Dan schroef met M2 bouwtjes en een nylon sluitring het koelblokje op de chipset.

Extra voordeel dan ben je ook die tering herrie van dat kleine ventilatortje kwijt.
(bij mij tenminste asus KT133A).

temp vroeger: fucking hot
temp nu : kouder dan moeder board ca. 25 graden

klok draait bij mij op 11 X 140 = 1540 MHz
Pagina: 1