Tomorrowland: de queue te slim af zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 35.053 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howmessages
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-09 11:38
Dit topic is niet bedoeld om illegale handelingen of handelingen die niet toegestaan zijn volgens de AV van Tomorrowland uit te voeren.

Afgelopen zaterdag 17:00 begon de pre-sale voor Tomorrowland 2018, zoals waarschijnlijk wel bekend een van de grootste dance-feesten. Een feest waar ik met vrienden al enkele jaren over spreek maar nog nooit voorbereiding hebben getroffen tickets proberen te bemachtigen.

Dit jaar wel. Navraag bij vrienden en kennissen leverde al gauw op dat je echt klaar moet zitten op het moment dat de verkoop van start gaat omdat je anders totaal geen kans maakt. Zogezegd, zo gedaan. Dit jaar met de vriendengroep afgelopen zaterdag om 17:00:01 de voorverkooppagina herladen en ja hoor, met z'n allen zaten wij in de queue. Tien minuten later nog altijd iedereen in de queue en de eerste tickets waren al uitverkocht. 10 minuten later en nog enkele type tickets waren verkrijgbaar maar nog altijd iedereen in de queue. Na een half uur sinds de verkoopstart was helaas alles uitverkocht en geen van ons had kaarten. Jammer! Niet getreurd, aankomende zaterdag 17:00 een nieuwe kans.

Link naar de pre-sale: https://worldwide-presale.tomorrowland.com/

Nu ben ik eens dieper gaan zoeken in de code van de website om te achterhalen hoe de queue nou eigenlijk werkt en ik denk dat ik het grotendeels heb uitgevogeld maar ben er helaas nog niet. Een ding dat wij al fout hebben gedaan, was het openen van meerdere tabbladen/vensters, waarbij het niet uitmaakt of je incognito als nieuw venster gebruikt. Net als herladen kan dit ervoor zorgen dat je achterin de queue komt te staan.

Tweede is dat ik/wij geen rekening hebben gehouden met het tijdsverschil van de klok waarop wij de pagina hebben herladen en de tijd op de server van de kaartverkoop.

Derde is dat het herladen van de pagina op precies 17:00:00 niet zorgt voor een positie. De positie in de queue wordt pas gegeven secondes nadat de pagina is herladen (Aldus de Belgen later in dit topic genoemd)

Twee verbindingen vallen op: https://queue-api.paylogic.com/json/121780/2993/ en https://scale.fallback.tomorrowland.com/. Beiden zorgen er steeds voor een nieuwe verbinding met de server.

Google geeft voor deze URL's drie zeer interessante hits:https://www.dailybits.be/item/tomorrowland-2014-ticketverkoop-hoe-je-wel-tickets-kunnen-kopen/, http://www.electronic-fes...d-tickets-tips-and-tricks en Webdev avonturen: How to get Tomorrowland tickets - A technical analysis.

De eerste twee gaan diep in op de queue van Paylogic, alleen zijn zij niet meer up-to-date omdat daar de aanvraag van queue op een vaste tijd gebeurt en dus te berekenen valt op welke tijd je de pagina moet herladen. (In het voorbeeld van de Belgen 2 minuten + 6 secondes = 10:57:54 herladen om 11:00:00 in de queue te komen)

Tegenwoordig wordt de aanvraag van de Paylogic queue met een willekeurig refresh time gedaan waarover ook in de Blog van Tweakeraar Gtoniser valt te lezen. Hierdoor zou dus niet meer berekend kunnen worden wanneer je het beste de pagina kunt herladen om in de queue te komen.

Wat de Blogger met het Python script doet, is mij alleen niet helemaal duidelijk, maar zo te zien wel het meest interessant. Mijn idee is om dit hier te bespreken en elkaar zo te helpen de beste positie in de Tomorrowland queue te komen met de meeste kans op kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Tweede is dat ik/wij geen rekening hebben gehouden met het tijdsverschil van de klok waarop wij de pagina hebben herladen en de tijd op de server van de kaartverkoop.

Derde is dat het herladen van de pagina op precies 17:00:00 niet zorgt voor een positie. De positie in de queue wordt pas gegeven secondes nadat de pagina is herladen (Aldus de Belgen later in dit topic genoemd)
Ik ben me als leek ook aan het inlezen de laatste dagen, en zover ik begrijp krijg je als je de que openzet voor 17:00 dat je dan een cookie waarin het verschil tussen server tijd en lokale tijd wordt gecorrigeerd, en daar wordt een random aantal milliseconden aan toegevoegd, tussen de 0 - 60000 ms, en dat is de uiteindelijke refresh tijd. Dus met een beetje pech refreshed ie pas een minuut later.

Hier geen rekening houdende met latency op je verbinding en en dergelijke..

En zover ik dan begrijp krijg je naar deze refresh de que token die de uiteindelijke que positie bevat.
Een ding dat wij al fout hebben gedaan, was het openen van meerdere tabbladen/vensters, waarbij het niet uitmaakt of je incognito als nieuw venster gebruikt. Net als herladen kan dit ervoor zorgen dat je achterin de queue komt te staan.
Ik lees volop op reddit en andere sites dat een normaal venster en een incognito venster juist wel een eigen cookie/token krijgen, en dus als aparte sessies gezien worden. deze zouden geen effect op elkaar moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:36
Ik probeer al 5 jaar aan kaartjes te komen met pre-registratie en alles al gedaan. Zelf op een reserve lijst komen te staan 'omdat ik al eerder heb geprobeerd om aan kaartjes te komen'. Heeft allemaal niet geholpen. Ondertussen zie je in reportages dat mensen 'al 10 jaar komen'. Hoe krijgen die mensen dat voorelkaar vraag je je dan af?
Volgens mij worden buitenlandse gasten, die dus een package deal nemen incl vlucht en verblijf, voorgetrokken. Die zijn namelijk wel altijd nog beschikbaar.
Ik heb weleens gekeken om als NL-er gewoon een vlucht vanuit Londen erbij te boeken, het werd er wel wat duurder van maar kaartje is dan wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 21:48
-DUS- schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:51:

Ik lees volop op reddit en andere sites dat een normaal venster en een incognito venster juist wel een eigen cookie/token krijgen, en dus als aparte sessies gezien worden. deze zouden geen effect op elkaar moeten hebben.
Dit vroeg ik mijzelf dus ook af, op de bovengenoemde tweakersblog schrijft die persoon ook het volgende:

Because of how the system works, there are several ways that can abuse the ticket system:
Opening multiple browsers or incognito windows will give you multiple chances to buy a ticket.

Kunnen wij ook een python script schrijven, op voorhand? Aangezien wij nog niet in die que zitten, en de gegeven ID ect. nog onbekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayang1991
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Of je regelt 10 personen zodat je bij de pre-sale van de friendship garden al kaarten kunt kopen. Het schijnt dat niet veel mensen weten dat dit een aparte sale is, dit jaar weer 10 kaarten kunnen kopen. *Ik lees dit topic nu pas maar deze is helaas dit jaar al geweest.

Enige wat me verder nog opgevallen was, me vriendin met de lokale tijd van haar pc verkeerd kwam eerder door de que dan ik. Kan ook gewoon stom toeval zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Dit vroeg ik mijzelf dus ook af, op de bovengenoemde tweakersblog schrijft die persoon ook het volgende:

Because of how the system works, there are several ways that can abuse the ticket system:
Opening multiple browsers or incognito windows will give you multiple chances to buy a ticket.
Juist, dat las ik ook. Helaas ben ik niet technisch genoeg iets met scripts te doen (hopelijk iemand anders hier wel >:) )

Dus in mijn geval kan ik max 5 PC's open zetten met ieder 4 browsers, twee telefoons, en een tablet. In totaal zou me dat met incognito vensters totaal 43 aparte threads moeten geven.. En dan maar hopen dat er eentje een lage refresh tijd heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09-2022
Mijn ervaring met PayLogic is dat je de pagina niet moet herladen als de kaartverkoop is begonnen. Op deze manier kom je inderdaad weer achter in de rij te staan... Nu weet ik niet of dit per festival verschillend is, maar naar mijn idee is er geen verschil als er met PayLogic gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:17
Iemand tips of info betreft Ticketmaster? Kan weinig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howmessages
-DUS- schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:51:
[...]

Ik ben me als leek ook aan het inlezen de laatste dagen, en zover ik begrijp krijg je als je de que openzet voor 17:00 dat je dan een cookie waarin het verschil tussen server tijd en lokale tijd wordt gecorrigeerd
De servertijd is GMT en bij ons dus +00:01:00 (CET). Hier lijkt niets speciaals aan de hand te zijn en aankomende zaterdag is het dus zo dat als de server daar 16:00:00 is, de queue bij ons moet openen.
en daar wordt een random aantal milliseconden aan toegevoegd, tussen de 0 - 60000 ms, en dat is de uiteindelijke refresh tijd. Dus met een beetje pech refreshed ie pas een minuut later.
Ik heb zelf nu een aantal keren bijgehouden hoe vaak de verbinding met https://queue-api.paylogic.com/json/121780/2993/ tot stand wordt gebracht. Dit is vrij random en lijkt van 20 secondes tot 180 secondes te duren. Maar wanneer je over een lange tijd van bijvoorbeeld een half uur de gemiddelde tijd tot het aantal tot stand gebrachte verbindingen berekend, is dit bij mij vrijwel altijd circa 62 secondes. Hoe groter de tijd tot het berekenen van het gemiddelde, hoe dichterbij de 62 secondes het lijkt te komen. Het lijkt dus niet perfect te zijn.

Vreemd is ook hoe dit wordt bepaald omdat ik dit nergens kan terugvinden. Het lijkt mij dat dit in de JSON "refresh_seconds" zou moeten staan, maar die is bij mij 0.
Hier geen rekening houdende met latency op je verbinding en en dergelijke..
[...]
En zover ik dan begrijp krijg je naar deze refresh de que token die de uiteindelijke que positie bevat.
Volgens mij is de tekst van de Blog niet helemaal goed geschreven. Die zegt:

"When the sale starts, tokens with queue position 0 are given out by the token server. These tokens are most likely there to fool scripts, and cannot be used to buy tickets."

Volgens mij moet hier staan dat dit geldt voordat de sale start. En zodra de verkoop begint, de queue position in de tokens worden gegeven.

Wat mij nu niet helemaal duidelijk is, is hoe het komt dat de eerste refresh niet meteen de tokens zou uitdelen als je precies 17:00:00 de pagina herlaadt. Volgens de HTTP-headers maak ik vrijwel direct verbinding met https://queue-api.paylogic.com/json/121780/2993/?now=xxx maakt. Zou dat niet meteen een positie in de queue moeten opleveren?
Dean88 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:25:
[...]

Kunnen wij ook een python script schrijven, op voorhand? Aangezien wij nog niet in die que zitten, en de gegeven ID ect. nog onbekend zijn.
Volgens mij is het wel mogelijk om een groot deel van het script voorhand te schrijven omdat bepaalde delen wel bekend zijn. Maar is hier iemand in staat te programmeren in Python? Ik ben met een aantal talen bekend maar zou niet precies weten hoe in Python te programmeren.

Misschien lukt dit als we de koppen bij elkaar steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:25
Ik ga dit topic even volgen. Wij stonden in onze groep ook te wachten in de rij. Ieder had ongeveer 3 apparaten open staan met de site. Om stipt 5 uur gerefreshed, maar geen geluk... Helaas. Is het trouwens bekend hoeveel kaarten er afgelopen zaterdag doorheen zijn gegaan? Ik neem aan iets van de helft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvdheijden
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 00:13
Dit zal ondertussen wel veranderd zijn maar tot ruim een jaar geleden heel vaak kaartjes gekocht via paylogic en ze nog nooit gemist.
Ik zette de site een kwartier tot 20 minuten van te voren open en de pagina ververst automatisch wanneer de ticketsale begon.

Nu weet ik uiteraard niet of dit veranderd is en of dit nog steeds werkt.

Dus zoals GiannoezNL al zei is mijn ervaring hetzelfde de pagina nou juist niet verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
robvdheijden schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:18:
Dit zal ondertussen wel veranderd zijn maar tot ruim een jaar geleden heel vaak kaartjes gekocht via paylogic en ze nog nooit gemist.
Ik zette de site een kwartier tot 20 minuten van te voren open en de pagina ververst automatisch wanneer de ticketsale begon.

Dus zoals GiannoezNL al zei is mijn ervaring hetzelfde de pagina nou juist niet verversen.
Voor Tomorrowland staan waarschijnlijk wel meer mensen in de rij, waardoor de kans dat jij een goede plek in de rij krijgt een stukje kleiner is. Voor de rest heb ik ook altijd goede ervaringen met Paylogic. Bij Concert at Sea is het bijvoorbeeld ook gewoon om 10 uur op refresh drukken en je hebt eigenlijk wel kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
  • Laatst online: 19-09-2022
Dit is precies wat ik bedoelde. Pagina ging vanzelf verder wanneer je aan de beurt was.
Heb het idee dat er al een wachtrij is vóór de officiele wachtrij. Dus hoe eerder je op de ticket pagina bent, hoe eerder je in de "officiele" wachtrij beland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27

Denk ook niet dat het aan paylogic of hun systeem ligt. Er is gewoon te veel vraag naar die kaarten. Ik geloof dat er een paar jaar terug alleen als 1.5mil mensen zich voor de pre-sale hadden geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howmessages
Volgens mij begrijp ik hoe het script van Gtoniser werkt, alleen niet hoe ik het maak.

Deze doet eigenlijk niets anders dan wat een persoon in een browser zou doen maar dan met de mogelijkheid dit meerdere keren tegelijkertijd te doen en sneller dan een mens dat kan.

Thread zou je kunnen vergelijken met wat een persoon normaal in een browser doet. Volgens mij zijn het deze stappen:

>Script maakt een thread aan
>Thread maakt verbinding met de server (https://queue.paylogic.com/121780/2993/)
>Thread vraagt om een token
>Token queue = 0
>Thread laat token vallen en vraagt om nieuw token
>Thread herhaalt bovenstaande totdat token queue > 0
>Thread herlaad token na de "refresh_seconds" (https://queue-api.paylogic.com/json/121780/2993/)
>Thread ontvangt "redirect" URL

Zelf kun je de URL dan gebruiken om de tickets te kopen.

Door meerdere threads te maken, wordt de kans op een lage positie in de queue groter. Vergelijkbaar als meerdere browsers open hebben staan.

Nu dus de vraag hoe dit stukje software te programmeren. Mogelijk in Python, mogelijk in een andere taal. Een van jullie die daar enig verstand van heeft en mogelijk een begin kan maken?

Een begin heb ik denk ik.

Python:
1
2
3
4
5
6
import urllib.request
import urllib.parse

url ='https://queue.paylogic.com/121780/2993/'

print (urllib.request.urlopen(url).read())

[ Voor 7% gewijzigd door Howmessages op 01-02-2018 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:11
Howmessages schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:03:
[...]
Vreemd is ook hoe dit wordt bepaald omdat ik dit nergens kan terugvinden. Het lijkt mij dat dit in de JSON "refresh_seconds" zou moeten staan, maar die is bij mij 0.

[...]

Volgens mij is de tekst van de Blog niet helemaal goed geschreven. Die zegt:

"When the sale starts, tokens with queue position 0 are given out by the token server. These tokens are most likely there to fool scripts, and cannot be used to buy tickets."

Volgens mij moet hier staan dat dit geldt voordat de sale start. En zodra de verkoop begint, de queue position in de tokens worden gegeven.

Wat mij nu niet helemaal duidelijk is, is hoe het komt dat de eerste refresh niet meteen de tokens zou uitdelen als je precies 17:00:00 de pagina herlaadt. Volgens de HTTP-headers maak ik vrijwel direct verbinding met https://queue-api.paylogic.com/json/121780/2993/?now=xxx maakt. Zou dat niet meteen een positie in de queue moeten opleveren?
Even ter verduidelijking:
De tokens worden niet exact om 17:00:00 uitgegeven. Refreshen op een bepaald moment heeft dus geen zin.
Voordat de sale start worden er uberhaupt geen tokens uitgedeeld. Als de sale start worden er voor enkele seconden tokens met positie 0 uitgegeven, daarna worden de "echte" tokens uitgedeeld.

Het idee van de blog was om de zwakheden van het queue systeem aan de kaart te stellen en dat Paylogic het dus zou aanpassen zodat het niet simpel te scripten is voor doorverkopers. Helaas heeft Paylogic wel het een en ander veranderd sinds vorig jaar (een deel van de details van de blog kloppen dus ook niet meer), maar werkt de in de blog beschreven techniek in grote lijnen nog steeds.

Nog even ter overvloede (en ook in antwoord op de diverse PM's die ik heb gehad): nee ik ga geen scripts delen of helpen in de development daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:53
Ben hier zelf vorige week ook ingedoken en zag dat de tokens nu inderdaad volledig encrypted zijn en dat daar verder niks uit te lezen valt. Ik wel een script gemaakt die in de wacht kan staan maar doordat ik er vorige niet doorheen ben gekomen weet ik niet of "redirect" in de response daadwerkelijk de url voor de frontoffice bevat. Zaterdag maar proberen :)

PS: Wij hebben dit jaar kaarten via Global Journey gekocht en doe dit puur voor de lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Als die ene link erover klopt, dan zou je simpelweg random wat kunnen beïnvloeden. Met de javascript console even kiezen voor queue.paylogic.com/ als target en dan iets als:
JavaScript:
1
Math.random=function(){console.log("WARNING: stable random"); return 3/6 /* chosen by fair dice roll */}

Dat maakt de boel een stuk stabieler. Of wellicht
JavaScript:
1
Math.random=function(){console.log("WARNING: matrix disturbance"); return -0.5}

En bij de volgende call request je browser zo vaak mogelijk met maximaal 1 request tegelijkertijd totdat er wel een refresh_seconds terug komt.

Het zou me echter verbazen als dit werkt. Wat wel zeker is, is dat als veel mensen dit soort dingen gaan doen dat er effectief een DDOS op paylogic gebeurd.

Ik snap er eigenlijk niets van dat dit met een 'wachtrij' gebeurd en niet met bijvoorbeeld verloting of hogere prijzen.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens via een USA VPN en liefst vanaf een IP waarop regelmatig rijke Amerikanen surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123teun123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:48
jeroen_ schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:59:
Ben hier zelf vorige week ook ingedoken en zag dat de tokens nu inderdaad volledig encrypted zijn en dat daar verder niks uit te lezen valt. Ik wel een script gemaakt die in de wacht kan staan maar doordat ik er vorige niet doorheen ben gekomen weet ik niet of "redirect" in de response daadwerkelijk de url voor de frontoffice bevat. Zaterdag maar proberen :)

PS: Wij hebben dit jaar kaarten via Global Journey gekocht en doe dit puur voor de lol.
Zover ik heb gezocht en gelezen is dit mogelijk zolang je bij de redirect link je pld (#pld=) informatie maar mee stuurt..

Ik ga morgen ook maar eens een script schrijven, niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 5% gewijzigd door 123teun123 op 02-02-2018 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Houd er wel rekening mee dat dit een professionele partij is die hier veel vaker mee te maken heeft en dat je het daardoor ook een stuk erger voor jezelf kan maken.

Het is bijv heel leuk dat iemand hiervoor zegt dat hij tokens met 0 weggooit en nieuwe aanvraagt. Maar als paylogic zijnde zou ik iedereen die te vroeg nieuwe tokens aanvraagt achteraan de queue gooien en als dit 5x gebeurt vanaf hetzelfde IP dan zou ik alles van dat IP achteraan gooien. En als het dan nog 50x gebeurt dan gewoon dat IP helemaal uit de queue halen voor 10 minuten.

Kijk ik weet niet op wie paylogic zich voornamelijk wil richten op particulieren of bedrijven. Maar als ik even uitga van particulieren dan zou ik gewoon bij meerdere aanvragen van hetzelfde ip dat ip constant achteraan de queue plaatsen. Ja, daar tref ik als paylogic meerdere computers thuis en bedrijven etc mee, maar ik bevoordeel "eerlijke" particulieren die gewoon met 1 scherm zitten te bestellen (en die wil ik waarschijnlijk hebben).
En zolang de meerdere gebruikers enkel maar achteraan de queue gegooid worden kunnen die nog steeds kaarten krijgen als er genoeg zijn.
En in zo'n situatie benadeel je jezelf dus door met meerdere devices / vensters / incognito vensters etc te gaan spelen.

Ik zeg niet dat het zo is, want ik weet niets van paylogic, maar het is wel hoe ik het zou aanpakken omdat ik simpelweg weet dat er veel amateur scripters zijn die veel tickets proberen te krijgen om ze door te verkopen op marktplaats. En met dit soort simpele maatregelen schakel ik de amateur scripters uit en benadeel ik slechts jou en jouw vrienden die het systeem proberen te beïnvloeden door meerdere devices te gebruiken.
Lijkt mij een acceptabele afweging als bedrijf zijnde.

Dit is simpelweg een miljoenen handel waar gewoon professionele scripters met botnets etc die kaarten proberen te kopen. En die worden al geprobeerd te blokkeren...
123teun123 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 00:45:
[...]
Zover ik heb gezocht en gelezen is dit mogelijk zolang je bij de redirect link je pld (#pld=) informatie maar mee stuurt..

Ik ga morgen ook maar eens een script schrijven, niet geschoten is altijd mis.
Tja, ik ga er over het algemeen maar vanuit dat als ik het kan vinden dat paylogic ook deze info heeft... Paylogic zal zelf ook gewoon googlen naar exact dit soort scripts om deze te blokkeren.
Ik zou alle info die je van internet haalt (of het moet echt van een obscuur gedeelte komen) met een grove korrel zout nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Gomez12 op 02-02-2018 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123teun123
Dat klopt al denk ik dat paylogic geen resources gebruikt om alle afzonderelijke kopers te tracken (aanname i know). Daarnaast zou blokkeren op ip adres ook oneerlijk zijn, omdat mensen die in een netwerk met meerdere mensen een ticket willen kopen geblokkeerd zullen worden. Ik woon bijvoorbeeld in een studenten appartement met 1 ip naar buiten toe, dus dat betekent dat dit ip dan wel geblokkeerd zal gaan worden :+.

Misschien zijn ze wel zo slim maar naast ik proberen andere vrienden wel een ticket te bemachtigen op een "legale/eerlijke" manier. (Als ik het uiteraard voor elkaar krijg mijn mijn python skills).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
123teun123 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 01:25:
Dat klopt al denk ik dat paylogic geen resources gebruikt om alle afzonderelijke kopers te tracken (aanname i know).
Gewoon maar even een nieuwsgierige vraag, maar waarom zouden ze dit niet doen? Vanuit marketing technisch oogpunt etc zullen dit toch al doen om mooie kaartjes te kunnen tonen waar hun gebruikers vandaan komen etc. Waarom zou je diezelfde data dan niet in je algoritmes gebruiken?
Daarnaast zou blokkeren op ip adres ook oneerlijk zijn, omdat mensen die in een netwerk met meerdere mensen een ticket willen kopen geblokkeerd zullen worden. Ik woon bijvoorbeeld in een studenten appartement met 1 ip naar buiten toe, dus dat betekent dat dit ip dan wel geblokkeerd zal gaan worden :+.
Ik heb het in 1e instantie niet over blokkeren, in 1e instantie zou ik jullie alleen maar achteraan de queue plaatsen :) Blokkeren zou ik pas doen bij zware overlast.

Het enige wat je wel in de gaten moet houden als je met python etc gaat spelen is dat je wel zinnige wachtpauzes moet inbouwen, je moet wel een heel heel heel groot studenten complex hebben wil je handmatig kunnen refreshen zo snel als een hedendaagse computer / internet lijn aankan.

Python kan in principe binnen enkele milliseconden requests doen, terwijl een gemiddelde browser al 200ms nodig heeft om een gemiddelde pagina te downloaden + renderen en dat is nog zonder dat de gebruiker op refresh drukt.
Oftewel dat verschil valt zonder pauzes supersimpel te detecteren.

En als ik paylogic was dan zou ik ook ip-adressen waarbij ik bots gedetecteerd heb rustig gewoon een jaar lang aanmerken alszijnde verdacht en dus achteraan.
Ik hoef (als paylogic zijnde) jou niet te helpen met het verbeteren van je bots door je telkens als een eerlijke klant te zien.

Kijk, in principe merk je hier als normale klant niets van. Aangezien het eigenlijk alleen opgaat voor evenementen die binnen een half uur uitverkocht zijn, alle andere verkopen zal jij misschien achteraan gezet worden maar uiteindelijk toch nog wel een kaartje kunnen bemachtigen.

En bij evenementen die binnen een half uur uitverkocht zijn geldt dan :
Een eerlijke klant met 1 browser openen zal het niet kunnen bemachtigen als pech zien, en de bot die is helemaal volgens plan buitengehouden.

[ Voor 4% gewijzigd door Gomez12 op 02-02-2018 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howmessages
Gtoniser schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:48:
Het idee van de blog was om de zwakheden van het queue systeem aan de kaart te stellen en dat Paylogic het dus zou aanpassen zodat het niet simpel te scripten is voor doorverkopers. Helaas heeft Paylogic wel het een en ander veranderd sinds vorig jaar (een deel van de details van de blog kloppen dus ook niet meer), maar werkt de in de blog beschreven techniek in grote lijnen nog steeds.

Nog even ter overvloede (en ook in antwoord op de diverse PM's die ik heb gehad): nee ik ga geen scripts delen of helpen in de development daarvan.
Jammer, maar begrijpelijk. Desondanks bedankt voor de reactie.

Überhaupt een script schrijven gaat vermoedelijk ook niet meer lukken in zo'n korte tijd. Het lijkt mij het idee om de opstelling zonder script te bespreken hoe deze het beste aangepakt kan worden. Ondertussen is de pagina voor de verkoop door Tomorrowland geopend/gedeeld: https://worldwide-ticketsale.tomorrowland.com

Op deze pagina krijg ik nu ook weer een pld-code toegewezen en ik zie ook geen verschillen in de werking van de code ten opzichte van de pre-sale. De queue van Paylogic is voor deze sale https://queue-api.paylogic.com/json/121801/2993/

Als ik Gtoniser goed begrijp, heeft het dus geen zin om voor 17:00:00 handmatig te refreshen omdat je dan over bent gelaten aan geluk dat deze op exact het juiste moment dan een refresh doet maar is het beter om enkele secondes na 17:00:00 een handmatige refresh te doen en dat dan ook op meerdere browsers met de hoogste kans op een lage positie en in de hoop dat de tokens dan uitgedeeld worden. Of kan dit een mogelijk al ontvangen token op positie 0 invalid maken en de positie helemaal verknoeien?

Of daarom misschien juist wel rond 16:59:00 een handmatige refresh doen op alle browsers in de hoop dat de gerandomiseerde refresh zo dicht als mogelijk na het uitdelen van tokens doet? Die is immers gemiddeld ongeveer 62 secondes na een refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
Ik heb mijn tickets kunnen kopen! Ik had Chrome, Firefox en Edge geopend. Daarnaast had ik van elke browser een incognito versie geopend. Daarnaast had ik mijn mobiel + iPad erbij gepakt. Dus ik had 8 schermen om mijn kans te vergroten. Stipt 17:00 een aantal browsers gerefreshed. Ik was er uiteindelijk om 17:40 doorheen en heb toen 3 dagtickets voor de zondag van weekend 1 gekocht. We wilden liever de zaterdag, maar ach, het gaat erom dat we erbij zijn!

Hoe is het bij jullie gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik kwam er om 18.30 uur achter dat ik het was vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27
Helaas voor het 3e jaar op rij niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook een code geschreven.
Alleen waren de tokens niet zoals het ene blog bericht dus het werkte niet echt.

Geen kaartjes dit jaar balen..
import requests
import urllib
from urllib.request import urlopen
import json
import time
import _thread
import datetime
from time import gmtime, strftime, sleep

def busca_link(threadName, delay):
count = 0
while(True):
timetemp = str(time.time())
timestamp = timetemp.replace(".", "")

html = urlopen("https://queue-api.paylogic.com/json/121801/2993/?now="+timestamp);
jsondata = response.read()
data = json.loads(jsondata)

# TOKEN
tokenfull = data["token"]
#tokenfull = "1ca2l9+0+115642+2993+12312+66+1486227779+1486227853+8ce0c64da3a8402b9c64435573ac3a32+1ca3od+66+p-RibtHJPN76UvZQMS_iVCFfoYHTOdEX0zsitA=="
tokenlist = tokenfull.split("+")
print(str(strftime("%H:%M:%S", gmtime())) + " " + threadName + " Nieuwe token: : " + tokenfull)

# TIJD OM TE VERNIEUWEN
#refreshtime = data["refresh_seconds"]
refreshtime = 5.1
if tokenlist[4] == '0':
print(str(strftime("%H:%M:%S", gmtime())) + " Negeer Token: " + tokenfull)
return
print(str(strftime("%H:%M:%S", gmtime())) + " " + threadName + "-Positie in lijn: " + tokenlist[4])
if data["redirect"] is not None:
print(str(strftime("%H:%M:%S", gmtime())) + " " + threadName + "-Link naar winkel: " + data["redirect"])
return
print(str(strftime("%H:%M:%S", gmtime())) + " " + threadName + "-Slapen voor " + str(refreshtime) + " secondes...")
sleep(refreshtime)

# THREADS
try:
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-1", 1))
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-2", 2))
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-3", 4))
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-4", 8))
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-5", 12))
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-6", 14))
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-7", 15))
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-8", 12))
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-9", 12))
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-10", 12))
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-11", 12))
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-12", 12))
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-13", 12))
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-14", 12))
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-15", 12))
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-16", 12))
thread.start_new_thread(busca_link, ("Thread-17", 12))
except:
print("Fout: kan thread niet starten.")
while 1:

pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howmessages
Mij is het niet gelukt. Chrome + incognito , Edge, IE en Firefox + incognito op PC, Safari + incognito, Chrome + incognito en Firefox + incognito op Mac en Safari op de iPad,

Allen rond 16:59:13 wezen herladen in de hoop dat een van de browsers de juiste refresh time zou hebben zodat ik er rond 17:00:15 in zou zitten maar met geen een doorheen gekomen.

Blijkbaar had ik beter om 17:00:00 kunnen beginnen met refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Same here, had in totaal 42 aparte sessies lopen over 5 PC's, meerdere ip's, en twee accounts. En op elke PC een sessie een refresh gegeven verschillend van 1 seconde voor tot 1 seconde na (met behulp van mijn vriendin)

Toen een zenuwslopende tijd zitten wachten met zwetende handen...

Uiteindelijk heb ik maar een keer beet gehad om 17:25. Wij hadden graag een relax room package willen hebben, maar helaas was alles al uitverkocht... Uiteindelijk nog een green fields package kunnen scoren, dus dat maar gedaan.. Dus helaas niet de luxe en alle faciliteites :-( maar we gaan wel :-)

Nu maar hopen dat het droog blijft..

[ Voor 7% gewijzigd door -DUS- op 04-02-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Laatst online: 11-09-2022
SurfBoy schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:16:
Ik heb mijn tickets kunnen kopen! Ik had Chrome, Firefox en Edge geopend. Daarnaast had ik van elke browser een incognito versie geopend. Daarnaast had ik mijn mobiel + iPad erbij gepakt. Dus ik had 8 schermen om mijn kans te vergroten. Stipt 17:00 een aantal browsers gerefreshed. Ik was er uiteindelijk om 17:40 doorheen en heb toen 3 dagtickets voor de zondag van weekend 1 gekocht. We wilden liever de zaterdag, maar ach, het gaat erom dat we erbij zijn!

Hoe is het bij jullie gegaan?
Heb ook kaarten. Via Via.

[ Voor 36% gewijzigd door Bart2005 op 04-02-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
Bart2005 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:15:
[...]

Ik vind het een hoop gedoe (wat jij gedaan hebt) voor een marginaal resultaat. Kaartjes voor "Tomorrowland" zijn blijkbaar het resultaat daarvan. Het zijn m.i. inspanningen die een hoger doel vereisen. Maar ja, het gaat er blijkbaar om "dat je erbij bent". En dat is gelukt. Ik vind het zo matig hoe dat tegenwoordig werkt met de ambities. Het is heel erg belangrijk, het "erbij" zijn lijkt het. Dat stemt niet hoopvol.
Het gaat mij niet om dat we erbij zijn. We zijn met ons groepje al voor een behoorlijke lange tijd groot fan van EDM. We zijn ook al naar meerdere festivals geweest en Tomorrowland stond nog op het lijstje om te bezoeken. Tuurlijk, het is ook iets dat je er ooit geweest moet zijn als EDM liefhebber, maar wij gaan zeker voor de muziek en niet het ''erbij zijn''.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart2005
SurfBoy schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:23:
[...]

Het gaat mij niet om dat we erbij zijn. We zijn met ons groepje al voor een behoorlijke lange tijd groot fan van EDM. We zijn ook al naar meerdere festivals geweest en Tomorrowland stond nog op het lijstje om te bezoeken. Tuurlijk, het is ook iets dat je er ooit geweest moet zijn als EDM liefhebber, maar wij gaan zeker voor de muziek en niet het ''erbij zijn''.
Ah mooi. Had mijn post al gewijzigd omdat ik dacht: wat nou? Je hebt zelf ook kaarten. Dus vandaar. Veel plezier gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart2005
-DUS- schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:01:
had in totaal 42 aparte sessies lopen
Het is wel duidelijk wie die kaarten bemachtigen. Dat gaat met grove middelen waar ik het eigenlijk toch niet echt mee eens ben, dat dat de "winnaars" zijn, zij die 42 of 142 "sessies" kunnen en willen inzetten. Dat heeft iets oneerlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
Bart2005 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:34:
[...]

Het is wel duidelijk wie die kaarten bemachtigen. Dat gaat met grove middelen waar ik het eigenlijk toch niet echt mee eens ben, dat dat de "winnaars" zijn, zij die 42 of 142 "sessies" kunnen en willen inzetten. Dat heeft iets oneerlijks.
Het is als het ware 1 grote wereldwijde loterij. Kwam deze ook nog tegen op twitter: "Bedrogen worden op Temptation Island makkelijker dan Tomorrowland-tickets kopen"

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widodepido
  • Laatst online: 14-03-2021
Idd, het is dus niet first in first out.
En ook niet 1 sessie. De meer sessies de meer kans.
Vraag me wel af hoe je 42 sessies zo snel achterelkaar kan refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
widodepido schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:19:
Idd, het is dus niet first in first out.
En ook niet 1 sessie. De meer sessies de meer kans.
Vraag me wel af hoe je 42 sessies zo snel achterelkaar kan refreshen.
Het is zelf beter om een aantal voor 5 uur al te refreshen. Als je dat verspreidt tot 30 seconden na 5 uur ofzo, dan heb je denk ik wel een mooie verdeling en de meeste kans. Zo heb ik het ook gedaan, alleen dan met 8 sessies. Was rond 10 seconden voor 5 begonnen en de laatste 15 seconden na 5 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:28
Elke sessie is een lot met een token. Vervolgens is het gewoon geluk hebben... Meerdere sessies is grotere kans, dus ik zit altijd met een hele groep vrienden die allemaal meerdere sessies open hebben staan. Zelfs dan lukt het niet altijd!

Dit jaar hebben we een friendshipgarden plek voor 10 personen. We zijn nu met z'n 8e dus mocht iemand hier nog interesse hebben, stuur mij maar een berichtje. Om teleurstelling te voorkomen: een aantal vrienden zijn bezig om in hun eigen kring te kijken, dus zie het als een backup lijst...

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51

13art

Moderator Mobile
First in first out geloof ik al een tijd niet. Dit jaar ook weer een kennis die tussendoor refreshed en dan 15min later er alsnog door komt terwijl wij zonder refreshen er niet door komen.
Ik gok dat inderdaad een spreiding van 10 sec tussen elk scherm je kansen wel iets vergroot gezien de willekeurige paylogic callback. Maar 1 seconde voor de eind tijd of een seconde erna of wat dan ook maakt allemaal niet veel uit. Het is een loterij waar meer dan een miljoen mensen aan mee doen. So be it.

Waar ik meer van baal zijn de achterlijke prijzen die mensen op marktplaats vragen. Hoop zelf nog een eerlijk iemand daar tegen te komen voor 2 full Madness kaarten voor weekend 1.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12
zojuist ticktets weten te bemachtigen bij Ticketmaster voor een ander concert met de trucs uit dit topic.

4 browsers, 1x gewoon scherm, 1x incognito/private

vanaf 10 uur elke 10 seconden 1 scherm gerefresht, totdat deze in de queue zat.
Binnen 5 minuten was ik er doorheen. (ongeveer 3 van de 8 stonden vooraan in de queue, waarvan 1 echt vrijwel vooraan)

Bedankt voor het uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
De laatste keer dat ik naar Tomorrowland geweest ben waren de tickets de week voor het festival nog in de Free Record Shop te krijgen :) helaas was het die laatste keer zoveel drukker en zo veranderd dat de sfeer van de eerdere edities imo quasi weg was. Mensen van buiten Europa die bakken geld uitgegeven hebben en daardoor het gevoel hebben er iets geweldig van te moeten maken of een taartgooiende Aoki als hoogtepunt voegden voor mij ook niet veel toe. Zelfs de muziekstijl is anders dan toen. Maar dat is een heel andere discussie! Degene die tickets hebben weten te scoren zullen zich uiteraard wel vermaken en daar draait het om, gefeliciteerd!

In elk geval wel een interessante technische achtergrond ik ga dit zeker meenemen voor een paar aankomende concerten waar ik ook vrees voor de queue. Het komt er dus op neer dat je als een gek sessies moet gaan aanmaken/refreshen op +/- het startmoment? Ik hoop dat het lukt want de vriendin kijkt er al maanden naar uit. Tickets tegen woekerprijzen op MP kopen zie ik dan ook in de verte opduiken als doom-scenario.

[ Voor 9% gewijzigd door Vnze op 16-02-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Die prijzen zijn achterlijk. Daar pas ik ook voor. Ik wil best iets meer betalen, maar ik ga niet ruim 60% meer betalen voor een kaartje. Helaas zijn er genoeg mensen die dat wel doen en daarmee de markt verzieken. Ik blijf bij mn eigen standpunt. Als ik zelf kaartjes verkoop omdat er iemand afhaakt oid dan verkoop ik die ook altijd zonder winst, of nauwelijks winst. Lukt het om nog een kaartje te kopen, dan lukt het, lukt het niet, dan heb ik nog een kleine hoop op de wachtlijst en anders wordt het helaas dit jaar niet ben ik bang.

Ik blijf het gevoel houden dat de kaartverkoop echt een loterij is. Er zit wel een logica in om een minuut van te voren verschillende schermen met 10 seconde er tussen te refreshen aangezien de callback ergens tussen de 60-90 seconde zit, en over langere tijd gemiddeld over 62 seconden. Maar het blijft een gok. Toch kan ik niet aan het idee ontkomen dat er mensen zijn die het systeem weten te 'kraken' ondanks dat de boel nu gecodeerd zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend1987
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:48
weet iemand hier hoe het de belgische pre-sale werkt. Wat heb je daar voor nodig?
Heb dit jaar geen tickets kunnen kopen.

Heb wel een maat die in België woont die dus mee zou kunnen doen met pre-sale. Hoe werkt dit? Heb je alleen adres nodig of ook belgische bankrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Arend1987 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:09:
weet iemand hier hoe het de belgische pre-sale werkt. Wat heb je daar voor nodig?
Heb dit jaar geen tickets kunnen kopen.

Heb wel een maat die in België woont die dus mee zou kunnen doen met pre-sale. Hoe werkt dit? Heb je alleen adres nodig of ook belgische bankrekening?
De pre sale voor België is al geweest. Dat was gisteren vanaf 12uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
6e jaar op rij ben ik erbij!
Pre-sale voor Belgie is inderdaad al voorbij.

[ Voor 45% gewijzigd door carpebios op 27-01-2019 20:22 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend1987
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:48
carpebios schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:22:
6e jaar op rij ben ik erbij!
Pre-sale voor Belgie is inderdaad al voorbij.
Hoe dan 6 jaar achter elkaar? :P

Ik ben nog steeds benieuwd hoe die pre-sale in België in zijn werk gaat. Is het registreren met een belgisch adres voldoende? Dan zou iemand het uit NL toch ook kunnen doen? Want hoe word je adres gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ja, dat is voldoende inderdaad, ik woon zelf een paar honderd meter van de grens, dus voor mij is dat makkelijk om mee te doen. Mogelijk dat ze kijken naar IP. Je adres controleren ze niet. Ik zelf heb een andere manier om (legaal) aan kaarten te komen, maar die ga ik natuurlijk voor mij houden :)

[ Voor 5% gewijzigd door carpebios op 27-01-2019 20:28 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:04

Baseman77

We move

Volgens mij moet je voor de Belgische pré sale niet alleen een Belgisch adres hebben, maar ook een Belgische rekening/creditcard.
Wij hebben ook gebruik gemaakt hiervan, maar dankzij schoonouders in België was dat vrij eenvoudig.

Tijdens deze pré sale kwamen we er trouwens doorheen, om vervolgens heel kort de verbinding met internet kwijt te zijn en dus ook de kans om kaarten te kopen.
Gelukkig kwamen we er 's middags tijdens de wereldwijde pré sale weer doorheen en nu zonder problemen, dus we zijn er voor het eerst bij! *O*
Arend1987 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:26:
Want hoe word je adres gecontroleerd?
Niet, maar de speciale Tomorrowland box met daarin de boekjes en polsbandjes wordt naar dat adres gestuurd. Dus hij moet wel kloppen en het is handig als je de bewoners kent ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Baseman77 op 28-01-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Er is nada controle of effort om bots ed te weren bv op basis van IP, adres, email, registratielink, bankrekeningnr, ...
Ik heb elk jaar tickets, zoveel ik wil... Enkele jaren geleden een client gemaakt, maar het kan veel simpeler.
Gebruik een extensie als multifox voor firefox (bestaat die nog?) en dan heb je oneindig veel sessies.
Je kan één registratielink gebruiken om 30 tickets te kopen, wordt allemaal niet gecontroleerd.

Ik ga dit jaar niet en dus ook geen tickets geprobeerd, maar andere jaren heb ik op 100 sessies gemiddeld 5 keer een betaalpagina. En dus 20-30 tickets. De kans is dus 1 op 20 ongeveer om van de queue naar een betaalpagina te gaan. Het probleem dat ik had, was genoeg kredietkaarten/betaalkaarten (daglimiet) te vinden.
*ik deed dit voor vrienden, nooit een euro winst op gemaakt

[ Voor 8% gewijzigd door ? ? op 04-02-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
? ? schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:37:
Er is nada controle of effort om bots ed te weren bv op basis van IP, adres, email, registratielink, bankrekeningnr, ...
Ik heb elk jaar tickets, zoveel ik wil... Enkele jaren geleden een client gemaakt, maar het kan veel simpeler.
Gebruik een extensie als multifox voor firefox (bestaat die nog?) en dan heb je oneindig veel sessies.
Je kan één registratielink gebruiken om 30 tickets te kopen, wordt allemaal niet gecontroleerd.
Wel klote dat dat soort zaken mogelijk zijn. Hierdoor vis ik al een paar jaar achter het net en is het voor mensen die niet zulke scripts kunnen maken en er mee weten te werken zo goed als onmogelijk om aan kaarten te komen. Oftewel een oneerlijke verkoop. Diegene die ze kopen om er vervolgens nog dikke winst op maken mogen ze wat bij betreft kielhalen, op een zwarte lijst zetten, of wat dan ook.

Kortom, helaas dit jaar weer geen full madness kaarten voor weekend 1. :(

[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 04-02-2019 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinfailber
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Zelf een programma geschreven, en dit jaar weer aardig wat tickets kunnen krijgen ;)

Wij zijn er weer bij Full madness W2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
l3art schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:57:
[...]
Diegene die ze kopen om er vervolgens nog dikke winst op maken mogen ze wat bij betreft kielhalen, op een zwarte lijst zetten, of wat dan ook.
Waarom, wat maakt het uit of je er winst op maakt of niet?

Mensen als een @? ? die slopen en vernachelen 100% doelbewust het systeem waardoor normale gebruikers de dupe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:13

FreakNL

Well do ya punk?

Wat ik bij Paylogic (CAS) altijd doe is 1 sessie open per external IP. Dit jaar had ik er 10 open, kwam er uitgerekend op mijn telefoon (4G) doorheen.. Maar vorig jaar had ik 4 kaarten vanuit een Australisch IP :)

Het helpt als je op de IT afdeling werkt van een internationaal bedrijf, geen gebrek aan externe verbindingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinfailber
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Tomorrowland is easy, als je weet hoe je t aanpakt.

Maar goed, niet te veel vertellen, zo verpest ik t voor mezelf.

Btw hint: vanaf volgend jaar een nieuw systeem met SSO.

Stuk lastiger.

[ Voor 58% gewijzigd door Justinfailber op 04-02-2019 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gomez12 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:55:
[...]

Mensen als een @? ? die slopen en vernachelen 100% doelbewust het systeem waardoor normale gebruikers de dupe zijn.
Omdat er voor mij een verschil zit in mensen die kaarten puur kopen om ze dan met (achterlijke) winst verkopen versus mensen die voor zichzelf of vrienden kopen zonder winst te maken. Maar inderdaad, in beide gevallen worden de mensen die kaarten proberen te kopen via de manier zoals het bedoeld is de sjaak.

Maar goed mensen die de kaarten kopen voor die achterlijke prijzen zijn er natuurlijk ook debet aan dat dit zo door kan blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123teun123
? ? schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:37:

Ik ga dit jaar niet en dus ook geen tickets geprobeerd, maar andere jaren heb ik op 100 sessies gemiddeld 5 keer een betaalpagina. En dus 20-30 tickets. De kans is dus 1 op 20 ongeveer om van de queue naar een betaalpagina te gaan. Het probleem dat ik had, was genoeg kredietkaarten/betaalkaarten (daglimiet) te vinden.
*ik deed dit voor vrienden, nooit een euro winst op gemaakt
dit is hoe ik het dit jaar heb aangepakt maar helaas geen ticket kunnen bemachtigen. 3 VPS systemen, 60 sessies per vps en 0 x er doorheen gekomen.... iets is er fout gegaan blijkt haha.
Friendschip ticket sale kwam ik meteen doorheen met 2 van de 60 sessies meteen doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Gomez12 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:55:
[...]

Nou, waarom doe ik dat dan? Omdat m'n vrienden net zoals jij ook geen kaarten hebben anders.
Waarom? Omdat er teveel mensen tickets bestellen om ze door te verkopen AAN VREEMDEN.

De schuld ligt volledig eenzijdig bij Tomorrowland. Ze zouden hen bijna aansprakelijk moeten stellen...

- Je moet je registreren met een link die daarna door de volledige wereld te gebruiken is.
- Je moet je registreren met je naam, maar daarna mag je alle tickets op een andere naam zetten.
- Je kan perfect tickets nu doorverkopen via tweedehands website en er 5 dubbele prijs voor vragen.

Vergis je niet, er zitten veel meer bots dan je zou denken op. Terwijl ze hen bijna aanmoedigen om verder te doen.

Terwijl het zo simpel kan:

Belgische ticketsale? Je pre-registreert en krijgt een unieke code toegezonden in je brievenbus. Niks email. Belgisch adres = Belgische ticketsale. De naam van de koper = de naam op het ticket = degene die komt.

Internationale ticketsale? De naam van de koper = de naam op het ticket = degene die komt.

Voor beide sales een wachtrij, waarbij men een sunrise periode geeft aan degene die vorig jaar geen tickets kregen.

Bijkomend: er kan maar een betaling gebeuren per visa/bank kaart. In het buitenland zijn er gespecialiseerde websites die tickets van concerten opkopen via bots. Er kwam eens aan het licht dat er bv. 25% van de aangeboden tickets aangekocht was door veel verschillende "bots", maar die gebruikten wel allemaal dezelfde VISA kaart... Dus een makkie om misbruik te stoppen, maar het enige dat concertverkopers willen is: veel tickets verkopen; aan wie interesseert hen niet.

Voila. Opgelost. Kunnen ze me als consultant inhuren? Ik reken hiervoor 25.000 euro. O-)

[ Voor 18% gewijzigd door ? ? op 06-02-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:06
Naar aanleiding van dit draadje en de blogpost van Gtoniser ook aan het rommelen geweest in python(had ik nog geen ervaring mee) de tokens zijn inderdaad veranderd t.o.v. vorig jaar. Het lijkt erop of ze op een 1 of andere manier gecodeerd zijn. Maar in hoofdlijnen blijft het hetzelfde: probeer een token te verkrijgen, refresh met de token en verkrijg weer een nieuwe token net zolang tot je een link krijgt naar de pagina waar je de tickets kan kopen. En dit met een x aantal threads om zo de kans te vergroten.

Dit kan makkelijk met een python scriptje of met een setje browser plugins.

Hier onder een voorbeeld van de "nieuwe" token. wellicht kan 1 van de meer ervaren programmeurs hier iets mee?!
code:
1
"token": "eyJhbGciOiJBMjU2R0NNS1ciLCJlbmMiOiJBMjU2R0NNIiwiaXYiOiIwdE1zNUp6b0tGUW1sNlVIIiwidGFnIjoiWWhaRXp5VnY3U002aVprTXhHRFRqQSIsInppcCI6IkRFRiJ9.bTyxHi_kJJqJ8DNXUvZrVdNr7nkhL6Q-k7xbjEMQ0jc.AdAFHi8re4GlQ3uU.XiVr2812SDhfrjuyA5uJgMltv_o27J7_gbOC88Gaz0MoPTbxIkSTBTkxDoWiMcvF1FWxsmHqKD63Se5BfU99u186z-pGdJH0F0EWpNIzRreRqTbhij3FRJuXZXy7gZLejE2B0SScq7fsrVqO7KJ1cfbWDBQWlk-0tyzUTNWGHKhgtLKmkMgcHU0ArxZqFRC04f1Fkphbe9IZNY6eXg.VaYcYF3utui_b2iwBiqTSg"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 19:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Borkus schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:54:
Hier onder een voorbeeld van de "nieuwe" token. wellicht kan 1 van de meer ervaren programmeurs hier iets mee?!
code:
1
"token": "eyJhbGciOiJBMjU2R0NNS1ciLCJlbmMiOiJBMjU2R0NNIiwiaXYiOiIwdE1zNUp6b0tGUW1sNlVIIiwidGFnIjoiWWhaRXp5VnY3U002aVprTXhHRFRqQSIsInppcCI6IkRFRiJ9.bTyxHi_kJJqJ8DNXUvZrVdNr7nkhL6Q-k7xbjEMQ0jc.AdAFHi8re4GlQ3uU.XiVr2812SDhfrjuyA5uJgMltv_o27J7_gbOC88Gaz0MoPTbxIkSTBTkxDoWiMcvF1FWxsmHqKD63Se5BfU99u186z-pGdJH0F0EWpNIzRreRqTbhij3FRJuXZXy7gZLejE2B0SScq7fsrVqO7KJ1cfbWDBQWlk-0tyzUTNWGHKhgtLKmkMgcHU0ArxZqFRC04f1Fkphbe9IZNY6eXg.VaYcYF3utui_b2iwBiqTSg"
Dit is gewoon een JWT token.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:06
MueR schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:06:
[...]

Dit is gewoon een JWT token.
En hier kunnen "we" dus verder weinig mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Borkus schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:37:
[...]

En hier kunnen "we" dus verder weinig mee?
Niks, zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streverke007
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-08-2020
Zelf was ik zo dom om met meerdere browser, met 3 accounts en tijdens meerdere verkoop momenten tickets aan te kopen. Deze zijn allemaal door paylogic geannuleerd geweest. Was 5 keer binnen geraakt en nu kan ik zelf niet meer gaan. Volgend jaar met 1 account en hopen dak binnen geraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justinfailber schreef op maandag 4 februari 2019 @ 23:12:
Tomorrowland is easy, als je weet hoe je t aanpakt.

Maar goed, niet te veel vertellen, zo verpest ik t voor mezelf.

Btw hint: vanaf volgend jaar een nieuw systeem met SSO.

Stuk lastiger.
Het nieuwe systeem ontdekt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:21:
[...]

Het nieuwe systeem ontdekt? :)
Zullen we geen oude koeien uit de sloot gaan sleuren met dergelijke niets toevoegende posts? ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.