Zoektocht andere laptop na aankoop/miskoop inspiron 7577

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:07
Beste,

Recent heb ik de dell inspiron 7577 aangekocht.
Deze heeft volgende specs;
-i7
-16gb ram
-1050ti
De specs zijn zeker en vast goed voor deze laptop.

Wat ik negatief ervaar aan de Dell;
Het IPS scherm is naar mijn bescheiden mening echt om te huilen. Daar bovenop zit er dan ook nog een bleed bovenin het scherm.

-Verder is de laptop bij gewoon gebruik bijzonder stil. Eenmaal je een game begint te spelen, gaat de ventilators enorm luid draaien. Hier zou wel een oplossing voor zijn door enkele manuele tweaks.

-Het toetsenbord is ook iets wat ik hoogstwaarschijnlijk niet zal gewoon worden.

Aangezien ik de laptop nog kan retour doen, zal ik hier dus van gebruik maken.

Momenteel ben ik dus op zoek naar een andere laptop. Graag lager/dezelfde prijsklasse met dezelfde spec's en een beter scherm!!!!

Ik besef dat dit moeilijk is en na lange zoektocht, kwam ik eerder toevallig op het volgende systeem terecht:

https://www.bol.com/nl/p/...62/?suggestionType=browse

Uiteindelijk moet ik hier enkel inboeten op RAM. Ik krijg wel een 17inch scherm ervoor terug met een beter scherm.

Wat denken jullie van dit systeem? Hebben jullie nog alternatieven?

Morgen ga ik ook eens op verkenning in de mediamarkt om schermen te vergelijken en andere zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 20:04
Wat voor toetsenbord wil je hebben? Ik zie namelijk dat die laptop die jij hebt uitgekozen een Azerty toetsenbord indeling heeft.

Bij dit soort laptops met redelijk krachtige hardware moet de ventilator wel hard draaien om je systeem koel te houden bij hoge belasting.
Je hebt wel grotere laptops waarvan de behuizing groter is inclusief de koeling waardoor over het algemeen de ventilator minder hard hoeft te draaien en je een stiller systeem zult hebben.
Er valt vast ook wel wat te tweaken maar daarmee beschadig je wellicht de hardware doordat deze veel te heet word, niet aan te raden dus.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucei
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-05-2024
Het lijkt erop dat alle Inspirons met baggere schermen zijn uitgerust, ook de ips schermen.. (spreek mee als bezitter ve laatst nieuwe Inspiron 5570 met de nieuwste specs en gewoon mat tn? scherm heeft). Scherm nodigt niet uit om naar te kijken dus staat de glanzend nieuwe laptop meer dicht dan open.. weet niet wat ik moet doen
Dus ga ik zeker hier mee volgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Hier de inspiron 15" van 2015 en die heeft een uitstekend 4K scherm. Echter inderdaad lawaaierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een 7577, eerste scherm was ook een slecht lot uit de IPS loterij. Tweede is goed, maar geen hoogvlieger zoals je zegt.

De Asus wordt vrij warm las ik, wat ik zelf een dealbreaker vind, aangezien ik vragen stel bij de levensduur van de laptop. Gaming laptops moeten gekoeld worden, daar heb je fans voor nodig. Keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Ik wilde eerst de Dell Inspiron met de 1060 kaart kopen maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. Ik heb zelf gekozen voor een MSI en ben daar uitermate tevreden mee. Het scherm is iig stukken beter dan de Dell. Echter met veel gamen hoor je de fans wel, maar dat heb je gouw met gamelaptops in deze prijs klasse. Ik heb deze gekozen als 2e kansje voor 1400 euro:
https://www.coolblue.nl/p...si-gf62vr-7rf-1013nl.html
Er staat nu eentje voor 1350 euro als 2e kansje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubberen
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:47:
Ik heb ook een 7577, eerste scherm was ook een slecht lot uit de IPS loterij. Tweede is goed, maar geen hoogvlieger zoals je zegt.

De Asus wordt vrij warm las ik, wat ik zelf een dealbreaker vind, aangezien ik vragen stel bij de levensduur van de laptop. Gaming laptops moeten gekoeld worden, daar heb je fans voor nodig. Keuzes.
Ik heb beide laptops vergeleken via notebookcheck. De asus komt er op de zaken die ik belangrijk vind overal beter uit; Scherm/lawaai/toetsenbord/temperatuur.

De temperatuur is een stuk minder dan bij Dell als je beide vergelijkt. Dit komt natuurlijk ook omdat de Asus een 17inch model is.

Ik ben vandaag naar de media markt geweest om de bouwkwaliteit etc te bekijken van Asus ROG GL753VE. Naar mijn mening is deze robuust gebouwd. Scherm is zonder twijfel stukken beter. Ook de toetsen zijn superieur tegenover de Dell.

Maw, ik zal de Asus aanschaffen, als Dell de inspiron zonder al teveel zever wil terugnemen. Enige minpunt van de Asus voor mij is het flashy design.

Deze middag bel ik naar Dell om te weten hoe & wat qua teruggave van het toestel.

Hier trouwens de review van de Asus:
https://www.notebookcheck...ptop-Review.223910.0.html

& de Dell:
https://www.notebookcheck...ptop-Review.277448.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell stelt geen vragen als je binnen de aankooptermijn terugstuurt. Ja, een 17 inch model zal beter koelbaar zijn waarschijnlijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Net Dell gecontacteerd. Gesprek heeft in totaal 17minuten geduurd.

Natuurlijk ettelijke keuze menu's moeten doorlopen.. Uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen, die bijna niet te horen is. Meerdere malen gevraagd om iets te doen aan de kwaliteit van het gesprek, aangezien ik de persoon niet kon begrijpen. Heeft niets geholpen dus dan maar de persoon 3x alles laten herhalen om zeker te zijn.

Dan wordt je doorverbonden naar de retour sectie. Daar kreeg ik een slecht sprekende nederlandse dame aan de lijn. Ook wederom meerdere malen moeten vragen wat ze nu eigenlijk zegt..

Uiteindelijk een service nummer gekregen. Ik zou ook binnen het uur een email ontvangen waarin alles zou moeten staan wat ik nodig heb om het product te retourneren.

Hopelijk verloopt de rest van de stappen vlekkeloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

spijkerhoofd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:41:
Echter met veel gamen hoor je de fans wel, maar dat heb je gouw met gamelaptops in deze prijs klasse. Ik heb deze gekozen als 2e kansje voor 1400 euro:
https://www.coolblue.nl/p...si-gf62vr-7rf-1013nl.html
Ik denk niet dat dat iets met prijsklasse te maken heeft.
Warmte kwijtraken in een laptop is gewoon lastig, dus lawaaige ventilatoren.
Of je raakt een gigantisch oppervlakte kwijt aan koelvinnen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1