Script/snelkoppeling om audiosettings aan te passen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Topicstarter
Sinds jaar en dag heb ik heb probleem bij mijn Windows 10-pc, dat mijn externe audiokaart vastloopt als ik Windows uit sluimerstand laat komen. Ik heb het probleem kunnen traceren tot het gebruik van een lamp: zodra die aan- of uitgaat terwijl de pc uit staat, valt de externe audio uit. Waarschijnlijk iets te maken met ongeaarde stopcontacten hier? Lamp in een ander stopcontact stoppen (zij het in dezelfde wanddoos) helpt niet.

Anyways, dit heb ik handmatig weten op te lossen door met de rechtermuisknop op het audio-icoontje te klikken > Afspeelapparaten > Externe sound device > eigenschappen > geavanceerd > Standaardindeling van 44.1 naar 48kHz of andersom > testen > ja > ok > ok Daarna doet hij het weer. Maar goed, beetje irritant veel geklik steeds, en ik vroeg me af of dit kon automatiseren zodat een klik op een snelkoppeling, of zelfs autorun bij het uit sluimerstand komen, genoeg is.

Ik heb geen idee hoe dit werkt, een idee via Adobe waarbij je je 'klikgedrag' kan recorden zodat je een handeling kan automatiseren. Met Google kom ik er niet uit, of ik weet niet waarop te zoeken. Als iemand me in de goede richting kan wijzen, graag! :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

mouse macro recorder

Dat is je zoekterm om het te automatiseren. Alternatief is zelf met Process Explorer en cscript ofzo aan de slag.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean luc Picard
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 08:49
Kijk eens naar je power management opties van je USB controllers.
Ervan uitgaande dat je externe audio device op USB werkt.
Zie ook: https://www.google.nl/amp...turning-usb-devices%3famp

[ Voor 14% gewijzigd door Jean luc Picard op 31-01-2018 22:20 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:25:
mouse macro recorder

Dat is je zoekterm om het te automatiseren. Alternatief is zelf met Process Explorer en cscript ofzo aan de slag.
Mouse Recorder werkt grappig, maar mist op één of andere manier net de knopjes. Ik zal nog eens wat langer proberen :) De andere twee zal ik nog proberen. Thanks!
Jean luc Picard schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:12:
Kijk eens naar je power management opties van je USB controllers.
Ervan uitgaande dat je externe audio device op USB werkt.
Zie ook: https://www.google.nl/amp...turning-usb-devices%3famp
Ik heb inderdaad een USB-audio device. Power management stond al uit, dat brengt geen soelaas..

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Werkt het in/uitschakelen van de hardware niet gewoon? In Windows 8 had ik altijd problemen met mijn X-fi, die random aan/uit schoot, via device manager disable/enable te doen werkte hij weer. Volgens mij heeft MS nog een tooltje, devconsole ofzo, waarmee je commandprompt commands kan geven om hardware in/uit te schakelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.