Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben 14 jaar oud.
Ik wil graag een grote upgrade hebben in mijn pc om de games van nu te kunnen spelen, het hoeft van mij niet allemaal zo goed (het liefst wel maar Geld, Ja Dat is een probleem :| ).

Nu heb ik zelf al van mijn oude pc hier al een harde schijf van 1tb en de case zelf de rest is echt niet meer bruikbaar ik weet wel dat ik 6gb ram heb en er zitten 4 sticks daarvan in mijn moederboord dus 1.5gb per stickje. het liefst heb ik 2x4 want ze zeggen dat dat vlug is.
Dus wat ik nieuw nodig heb: Videokaart, processor, voeding, moederbord, ram (volgens mij is dit dan allles wat je nodig hebt voor een pc)

mijn budget ligt rond de 400-500 iets erover kan wel Maar het liefst zo goedkoop mogelijk Heb hier lang voor gespaard dus ja.

nou heb ik zelf dus iets bij elkaar gezocht en dat is dit alvast
videokaart: gtx 1050 ti 4gb windforce OC van het merkgigabyte
Processor: Intel i3 8100
Voeding: iets rond de 500watt dacht ik weet alleen niet welke
ram: het liefst gewoon 8gb ram weet ook niet welke.
moederbord: weet ik dus ook niet gewoon waar alles op past maar niet te duur

3 componenten weet ik dus niet kunnen jullie me daarmee helpen zodat alles opelkaar past en werkt.
Trouwens mijn case is redelijk groot dus er past denk ik wel genoeg in het is all echt een oude dell case. :P

Bedankt voor de hulp als ik iets vergeten ben laat het me dan weten ik heb ook school enzovoort dus ik reageer niet altijd meteen, sorry voordat.
Mvg, daan. :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 03-02-2018 13:53)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Ik zou maar gewoon een nieuwe behuizing nemen... Je wilt alles met nieuwe componenten en dat zou je in een beige behuizing stoppen. Dat vind ik de wereld op zijn kop, een nieuwe behuizing hoeft ook geen €50 te kosten, kan gewoon in je budget passen en gaat jaren mee.

De keuze voor een GTX 1050 Ti en Core i3 8100 is op zich een goede, maar omdat er voor die Core i3 alleen relatief dure moederborden te krijgen zijn (omdat er alleen een dure chipset voor is), maakt dat het moeilijker je budget te halen. Ik stel voor qua CPU een stapje omlaag te gaan en een generatie ouder omdat je dan op CPU en moederbord zo'n €100 in totaal kunt besparen. Qua voeding is 400W overigens meer dan genoeg.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 52,50€ 52,50
1MSI B250M PRO-VDH€ 62,95€ 62,95
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 189,49€ 189,49
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 38,50€ 38,50
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB€ 88,96€ 88,96
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 53,95€ 53,95
1Kingston A400 120GB€ 40,99€ 40,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 527,34

Ik heb hier nog een kleine SSD bij gezet, als je je budget daar een beetje voor kunt oprekken zou ik die nemen, pc wordt er in dagelijks gebruikt eens zo snel van.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozariusz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:00
Heb je zelf al wat opgezocht? Dit is wel erg karig hoor, wij zijn hier niet om jouw huiswerk te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:43
Hoi Daan, dat budget is krap als ik snel reken. Een z370 moederbord a la 80 euro, ram van 85 euro, videokaart van 180, cpu van 100, voeding van 50 (prijzen uit mijn geheugen opgevist). Dan zit je dus al boven de 500.

Welke kast heb je precies? Een nieuw iets moet wel passen.

Kijk ook even naar reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2018 voor inspiratie voor je voeding.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alan z
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-08 00:30
Is 2e hands een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Heb je zelf al wat opgezocht? Dit is wel erg karig hoor, wij zijn hier niet om jouw huiswerk te doen"

ik vraag om hulp niet om mijn huiswerk te doen ik ben al lang bezig met het zoeken van onderdelen die niet te duur zijn maar elke keer als ik iets past het niet op de componenten die ik wil hebben daarom vraag ik om advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Is 2e hands een optie?"
Het liefst nieuwe onderdelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je gaf aan druk te zijn want school enzo. Als je wat meer tijd hebt, lees even aandachtig de sticky topics in Desktop Aankoopadvies door, pas je startpost even aan en dan komen we vast wel tot een werkend systeem binnen budget met jouw input.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Welke kast heb je precies? Een nieuw iets moet wel passen."

Afbeeldingslocatie: https://www.gumtree.com/p/desktop-workstation-pcs/packard-bell-pc-intel-pentium-dual-core-2.50ghz-cpu-2-gb-memory-geforce-8400-gs-graphics-160-gb-hdd/1220522355 dit is de case die ik heb ik krijg jammer genoeg de naam nergens anders gevonden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• MacPoedel
Ik zou maar gewoon een nieuwe behuizing nemen... Je wilt alles met nieuwe componenten en dat zou je in een beige behuizing stoppen. Dat vind ik de wereld op zijn kop, een nieuwe behuizing hoeft ook geen €50 te kosten, kan gewoon in je budget passen en gaat jaren mee.

De keuze voor een GTX 1050 Ti en Core i3 8100 is op zich een goede, maar omdat er voor die Core i3 alleen relatief dure moederborden te krijgen zijn (omdat er alleen een dure chipset voor is), maakt dat het moeilijker je budget te halen. Ik stel voor qua CPU een stapje omlaag te gaan en een generatie ouder omdat je dan op CPU en moederbord zo'n €100 in totaal kunt besparen. Qua voeding is 400W overigens meer dan genoeg.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 52,50€ 52,50
1MSI B250M PRO-VDH€ 62,95€ 62,95
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 189,49€ 189,49
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 38,50€ 38,50
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB€ 88,96€ 88,96
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 53,95€ 53,95
1Kingston A400 120GB€ 40,99€ 40,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 527,34

Ik heb hier nog een kleine SSD bij gezet, als je je budget daar een beetje voor kunt oprekken zou ik die nemen, pc wordt er in dagelijks gebruikt eens zo snel van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:49

Praetextatus

the dutch_paki

Beter dan dit gaat 't niet worden denk ik:
Eventueel kun ssd nog laten vallen, maar maar zou ik niet doen.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1300X Wraith Stealth koeler Boxed€ 117,50€ 117,50
1ASRock A320M-DGS€ 49,45€ 49,45
1EVGA GeForce GTX 1050 Ti 4GB SC GAMING€ 164,85€ 164,85
1Sharkoon VS4-S€ 26,95€ 26,95
1Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSEK€ 81,51€ 81,51
1Corsair VS450€ 36,55€ 36,55
1Adata Premier SP580 (retail) 120GB€ 39,89€ 39,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 516,70

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MacPoedel
@Praetextatus Die EVGA GTX 1050 Ti is niet aan die prijs te krijgen, of zelfs gewoon helemaal niet te krijgen. Vandaar dat ik die Gigabyte in mijn lijst hield, de meeste GTX 1050 Tis kosten 180-190 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Macpoedel en praetextatus bedankt voor de hulp op dit forum word ik goed geholpen door iedereen ik kreeg ook all een bericht van iemand die me wou helpen daarmee ben ik ook opgeschote ik denk dat ik dan een stapje lager ga met de processor zodat het wel nog redelijk is voor mijn budget. Bedankt voor de hulp iedereen

Mvg daan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik zou eerlijk gezegd geen dual core processor meer kopen, dan liever een stapje lager gaan met de videokaart.
Bv het lijstje van @Praetextatus maar dan met een AMD 560, een iets betere voeding (CX450M) en grotere SSD (MX500).

Misschien nog beter gewoon een 2e hands videokaart.. Dan heb je 2x zoveel performance voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark daar heb je ook wel weer gelijk in maarja tweedehands ben ik zelf niet de allergrootste fan van.
Ik zat zelf ook al naar de voedingen te kijken maar 400watt is dat wel genoeg?
en een ssd is natuurlijk wel handig (mijn pc doet er echt lang over om op te starten :( ).
amd 560 hhhmmmm daar ga ik is eventjes naar kijken
Mvg daan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:04
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 02:53:
mitsumark daar heb je ook wel weer gelijk in maarja tweedehands ben ik zelf niet de allergrootste fan van.
Ik zat zelf ook al naar de voedingen te kijken maar 400watt is dat wel genoeg?
en een ssd is natuurlijk wel handig (mijn pc doet er echt lang over om op te starten :( ).
amd 560 hhhmmmm daar ga ik is eventjes naar kijken
Mvg daan
Ik heb nog een CX450M liggen. Bon erbij en nog geen jaar in mijn pc gezeten. Oftewel als nieuw.
Mocht je willen mag je die van mij zo hebben, gratis en voor niks.
Bespaar je daar geld op, kun je dat mooi in de andere componenten steken!
Ik adviseer wel om toch ook naar een 2e hands videokaart te kijken hier op tweakers.

Overigens heb ik ook nog een MSI H110m ECO moederbordje liggen. Deze is geflashed zodat kabylake processors erop kunnen.
Ook deze kan ik je zo toesturen.

Zou je eventueel een i3 of i5 kunnen zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Korkss op 04-02-2018 10:40 ]

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacPoedel
@mitsumark @Korkss Hebben jullie recent nog eens gekeken naar de tweedehands markt voor videokaarten? Vergeleken met een nieuwe GTX 1050 Ti is er weinig intessants te vinden, je moet al een GTX 970 of R9 290 hebben om iets te hebben dat een stukje sneller is, en die kosten ook €200 (2x zoveel performance voor hetzelfde geld? Dat is wishful thinking...). Een GTX 960 is even snel of trager en meestal maar 2GB VRAM, R9 380 ongeveer even snel maar zeldzaam en niet veel goedkoper, R9 280(X of HD7970/7950) ook even snel, misschien wel voor interessante prijzen (rond de €100) te vinden, maar verbruiken stukken meer en zijn oud. Ik zou geen 6 jaar oude GPU (HD7970 is er al sinds januari 2012) meer aanraden, AMD klokte bv de R9 280X ook nogal agressief hoog. De mining gekte maakt het kopen van videokaarten momenteel nogal deprimerend.

In elk geval wel heel vriendelijk van Korkss, ik zou het aanbod aannemen @Verwijderd , dan heb je budget voor een Core i5 in plaats van die Pentium, en ook wel een GTX 1060. Kijk voor CPU's toch wel eens tweedehands, categorie: Processors, CPU's kunnen haast niet stuk gaan, zeker niet als het een niet overklokbare variant is en je bespaart er aardig wat op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
De markt wordt lastiger, maar ik zag laatst nog een 780 voor 100 euro (inmiddels gereserveerd).

Op het moment zou ik gewoon geen nieuwe videokaart kopen, je gooit altijd meer geld weg dan bij een 2e hands (ook als het niet altijd 2x zoveel performance voor hetzelfde geld is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@korkss Bedankt voor het aanbodt O+ (Heb dit nog nooit meegemaakt),
Maar weet je dit wel zeker? Een voeding van 50euro zo maar weggeven?
Ik wil wel wat geld voor de voeding en het moederbord geven als je dat wil.

Mvg rombouts

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:04
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:22:
@korkss Bedankt voor het aanbodt O+ (Heb dit nog nooit meegemaakt),
Maar weet je dit wel zeker? Een voeding van 50euro zo maar weggeven?
Ik wil wel wat geld voor de voeding en het moederbord geven als je dat wil.

Mvg rombouts
Hahaha mooi toch.
Ik kan het missen en de onderdelen liggen hier nu toch maar in een doos niks te doen. Met het vooruitzicht dat ze er niet meer uitkomen.
Als ik er dan iemand blij mee kan maken doe ik dat graag. Zeker iemand die flink spaard en nu door de gekte op de hardware markt flink zuur is.
Mocht je interesse hebben moet je maar even een PM sturen. Dan spreken we wat af!

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik zou dat aanbod aannemen, super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:49

Praetextatus

the dutch_paki

Korkss schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:54:
[...]

Hahaha mooi toch.
Ik kan het missen en de onderdelen liggen hier nu toch maar in een doos niks te doen. Met het vooruitzicht dat ze er niet meer uitkomen.
Als ik er dan iemand blij mee kan maken doe ik dat graag. Zeker iemand die flink spaard en nu door de gekte op de hardware markt flink zuur is.
Mocht je interesse hebben moet je maar even een PM sturen. Dan spreken we wat af!
Super tof van @Korkss. Ik zoo dit zeker overwegen @Verwijderd, better ga je t niet krijgen. :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Pagina: 1