W10 migratie naar nieuwe SSD, plaatsing pas na verwijdering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 21:00
Mijn vraag
Hoe migreer ik mijn systeem van van mijn huidige SSD naar een nieuwe SSD? Echter wordt de nieuwe SSD pas geplaatst na verwijdering oude SSD.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Easus clonesoftware, W10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Clonen mbv Easus, ik lees her en der dat dit zo eenvoudig gaat.
Als mijn nieuwe SSD al in mijn PC zat kon het zonder probleem. Maar het probleem is dat dit niet kan.
Ik heb al geprobeerd om mijn SSD als extern te maken, maar Easus ziet dat niet. Omweg via een interne hdd gaat ook niet, die is volledig in gebruik, daar ga ik echt geen syteemschijf van maken.
...

Beste antwoord (via maartend op 31-01-2018 17:39)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Easus niet gebruiken maar gewoon Clonezilla. Boot vanaf USB, en dan een disk to disk clone. Wijst zichzelf redelijk allemaal, wel ff kijken wat je naar wat kloont.

Dat easus hem niet ziet komt ws door windows, die de schijf nog niet geinitialiseerd heeft oid. En dat moet ie ook helemaal niet doen. Dus nogmaals: clonezilla vanaf USB draaien. Komt goed :)

[ Voor 37% gewijzigd door The Eagle op 31-01-2018 17:33 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:53
Als je beide schijven niet tegelijk in je pc hebt, ben ik bang dat je toch naar een andere interne schijf moet kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:38
Ik begrijp even niet wat er mis gaat. Je kan je oude SSD niet clonen naar een nieuwe? Je hebt je nieuwe SSD wel aangesloten via een sata naar usb verloopje oid?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nat-Water schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:31:
Ik begrijp even niet wat er mis gaat. Je kan je oude SSD niet clonen naar een nieuwe? Je hebt je nieuwe SSD wel aangesloten via een sata naar usb verloopje oid?
Ik snap je vraag niet, maar ik probeer.

Mijn nieuwe SSD is nog niet aangesloten intern. Ik kon hem wel als extrene aansluiten, gewoon in een USB 3.0 kastje, waar normaal mijn hdd's inzitten. Maar dat wordt dus niet gezien door Easus.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Easus niet gebruiken maar gewoon Clonezilla. Boot vanaf USB, en dan een disk to disk clone. Wijst zichzelf redelijk allemaal, wel ff kijken wat je naar wat kloont.

Dat easus hem niet ziet komt ws door windows, die de schijf nog niet geinitialiseerd heeft oid. En dat moet ie ook helemaal niet doen. Dus nogmaals: clonezilla vanaf USB draaien. Komt goed :)

[ Voor 37% gewijzigd door The Eagle op 31-01-2018 17:33 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
The Eagle schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:32:
1 vraag, kan dezze naar externe schijf clonen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Uiteraard, anders zei ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:38
Anders kan je ook nog Minitool partition Wizard gebruiken. Daar heb ik goeie ervaringen mee.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
The Eagle schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:32:

Thnx. Moet even inlezen, zijn idd wat stappen, maar gaat dan wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
En toen had ik plots hersens en zat er nog een DVD drive in mijn PC. Ding was ik helemaal vergeten. Sata. Loskoppelen, nieuwe SSD eraan, clonen, 10 minuten werk, klaar.
Pagina: 1