Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036087

Topicstarter
Welke stappen moet ik zetten om gebruik te maken van mijn Asus RT-AC51U VPN functie? Ben regelmatig onderweg en wil veiliger gebruik kunnen maken van vrije wifi-spots
...

Asus RT-AC51U / Experiabox V10 / KPN glasvezel 100/100 Mbps
...

Heb in verband met WiFi problemen Experiabox V10 bij KPN een extra router geplaatst. Nu wil ik gebruik maken van de VPN functie
...
Heb mij hier en daar ingelezen. maar dat roept meer vragen op dan dat het antwoorden geeft. Waar kan ik een checklist / how to vinden? Vooral voor wat betreft ip-nummers, subnetmask, portforwarding etc.

Wie kan een beginner op weg helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:30
Het hangt ervanaf welk VPN protocol je wilt gebruiken. Als je bijvoorbeeld openvpn zou willen gebruiken dan moet je de relevante poort open zetten dat is uit m’n hoofd UDP 1194.

Ook hangt het ervanaf hoe je de asus hebt aangesloten. Functioneert deze als router en krijgt ie een ip range uit de experiabox dan kan je de asus bijvoorbeeld in de dmz van de experiabox zetten (ik heb geen v10 dus ik heb geen idee of dat erop zit)

Kortom als je beschrijft hoe je de boel hebt aangesloten wordt het al wat makkelijker om hier op te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb de Asus aangesloten op een lan Poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Oke en heb je die ingesteld als router of accesspoint?

In mijn Asus (ander model) heet dit "Wireless router mode (default)" of "Access point mode".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat heeft de voorkeur "Wireless router mode (default)" of "Access point mode"? Ga mijn asus router toch dit weekend terugzetten naar fabrieksinstellingen.

En ga ook een stappenplan bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Om dit werkend te gaan krijgen denk ik de default. Je zal er echter wel voor moeten zorgen dat de relevante poort openstaat in de experiabox naar jouw asus.

Verder heb ik alleen maar ervaring met het opzetten van een vpn server binnen de merlin firmware.

Je zet de server op. Je zet de relevante configuratie in je laptop of op je telefoon. Voor ios is er bijvoorbeeld een openvpn client ik heb gebruikt om met een asus router te verbinden. Dat werkte feiloos. Over subnets en ip ranges hoef je je niet zo’n zorgen te maken zolang je maar zorgt dat die poort open staat van de experia naar de asus.

Heb je glas of dsl? Je kan ook overwegen om de experia box er helemaal tussenuit te halen dan heb je de volle controle.

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinamp
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Is het gelukt om deze router in te stellen ?
ik heb dezelfde en probeer OpenVPN via Goose aan de praat
te krijgen, wat nog niet echt wil lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plunkett
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
Kasper1985 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:48:
Om dit werkend te gaan krijgen denk ik de default. Je zal er echter wel voor moeten zorgen dat de relevante poort openstaat in de experiabox naar jouw asus.

Verder heb ik alleen maar ervaring met het opzetten van een vpn server binnen de merlin firmware.

Je zet de server op. Je zet de relevante configuratie in je laptop of op je telefoon. Voor ios is er bijvoorbeeld een openvpn client ik heb gebruikt om met een asus router te verbinden. Dat werkte feiloos. Over subnets en ip ranges hoef je je niet zo’n zorgen te maken zolang je maar zorgt dat die poort open staat van de experia naar de asus.

Heb je glas of dsl? Je kan ook overwegen om de experia box er helemaal tussenuit te halen dan heb je de volle controle.

Kasper
Hij heeft Asus RT-AC51U / Experiabox V10 / KPN glasvezel 100/100 Mbps

Is deze router daar snel genoeg voor,ik overweeg om deze ook aan te schaffen.

bedankt voor de reacties ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55
Skinamp schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:01:
Is het gelukt om deze router in te stellen ?
ik heb dezelfde en probeer OpenVPN via Goose aan de praat
te krijgen, wat nog niet echt wil lukken.
Beetje late reactie, maar ik lees het nu pas.
Ik heb de Experiabox V10 en een AC51 U.
Vanaf een LAN poort op de Experia een kabel naar de WAN poort op de Asus.De Asus is mijn WIFI router en DHCP server. WIFI staat op de Experiabox uit.

De Asus als DMZ ingesteld op de Experiabox, dus alle poorten worden geforward naar de Asus.

De Asus ingericht als openVPN server en ik kan VPN vanaf elk willekeurig device maken naar de Asus.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Pagina: 1