Hallo! Sinds mijn huidige pc van 8jr oud steeds trager wordt, meer herrie maakt dan snelheid en er af en toe de de handdoek in de ring gooit
, is het tijd voor een nieuwe. Voor het eerst wil ik hem zelf in elkaar zetten, omdat dat kan en het me leuk lijkt, maar kan feedback gebruiken of 't een beetje klopt wat ik bij elkaar zoek.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
50% gamen - PUGB, Lol, Nieuwe spellen - Toekomst bestendig
20% 3D Cads zoals SolidWorks, Blender, NX, Keyshot
30% dagelijks gebruik, werk, surfen, Adobe, Office, video editten
Belangrijkste is dat games soepel lopen, hoge settings (3440x1440), hoge FPS (100 is max met monitor). Merk ook in mijn huidige systeem dat dit het eerste achteruit gaat. Renderen mag wat langer duren, gebeurd regelmatig 's nachts.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget +/- €2800,- (excl monitor)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, altijd zeer tevreden over geweest & Nvidea (G-Sync)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- zo stil mogelijk & goede koeling
- geen LED's, lampjes, lichtjes, kleurtjes, kermis etc. liefst focussen op de monitor..
- kwaliteit componenten die lang mee gaan
Ga je overklokken?
Zolang mogelijk zonder overklok, als het systeem over een aantal jaar traag wordt dan wil ik de mogelijkheid hebben
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
randapparatuur en windows niet nodig, gaat om de desktop zelf
Monitor die gebruikt wordt:
- Resolutie 3440x1440 Gamet
- 100 FPS (kan deze monitor aan, wellicht overweeg ik de Dell Alienware AW3418DW Zwart nog, zoek nu uit of deze 120Hz is zoals in sommige specs of 100Hz zoals die in de Tweaker pricewatch staat. Als 120 heeft deze mijn voorkeur, zelfde resolutie)
Desktop:
Zouden jullie advies kunnen geven over de gekozen componenten?
Ik kies bewust voor een vrij prijzig systeem, geen bang-for-bucks, dit heb ik ervoor over omdat ik hem veel gebruik en dan liever iets beter en een stukje duurder, dan het beste uit m'n geld te halen.
1. Past het & werkt het goed samen?
2. Zitten er componenten die beter zijn rond hetzelfde budget?
3. Zijn er componenten die hetzelfde zijn voor een lager budget?
4. Intern geheugen vrij weinig verstand van en is nu: 32GB • DDR4 • 4.000Mhz • kit van 2. Lees regelmatig dat 16GB meer dan genoeg is, zit er verschil met 32Gb of helemaal niks? Dezelfde vraag voor de 4.000Mhz. Is het gekozen geheugen OK?
5. Is de kast geschikt of zijn er beteren, dan vooral koeler, wellicht iets compacter
Hulp gewaardeerd!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
50% gamen - PUGB, Lol, Nieuwe spellen - Toekomst bestendig
20% 3D Cads zoals SolidWorks, Blender, NX, Keyshot
30% dagelijks gebruik, werk, surfen, Adobe, Office, video editten
Belangrijkste is dat games soepel lopen, hoge settings (3440x1440), hoge FPS (100 is max met monitor). Merk ook in mijn huidige systeem dat dit het eerste achteruit gaat. Renderen mag wat langer duren, gebeurd regelmatig 's nachts.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget +/- €2800,- (excl monitor)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, altijd zeer tevreden over geweest & Nvidea (G-Sync)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- zo stil mogelijk & goede koeling
- geen LED's, lampjes, lichtjes, kleurtjes, kermis etc. liefst focussen op de monitor..
- kwaliteit componenten die lang mee gaan
Ga je overklokken?
Zolang mogelijk zonder overklok, als het systeem over een aantal jaar traag wordt dan wil ik de mogelijkheid hebben
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
randapparatuur en windows niet nodig, gaat om de desktop zelf
Monitor die gebruikt wordt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart | € 1.089,- | € 1.089,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.089,- | |
- Resolutie 3440x1440 Gamet
- 100 FPS (kan deze monitor aan, wellicht overweeg ik de Dell Alienware AW3418DW Zwart nog, zoek nu uit of deze 120Hz is zoals in sommige specs of 100Hz zoals die in de Tweaker pricewatch staat. Als 120 heeft deze mijn voorkeur, zelfde resolutie)
Desktop:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8600K Tray | € 246,50 | € 246,50 |
| 1 | Asus ROG Maximus X Hero | € 274,50 | € 274,50 |
| 1 | Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING | € 916,- | € 916,- |
| 1 | Fractal Design Meshify C | € 85,99 | € 85,99 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 | € 391,95 | € 391,95 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Samsung 960 Pro 1TB | € 531,58 | € 531,58 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.576,46 | |
Zouden jullie advies kunnen geven over de gekozen componenten?
Ik kies bewust voor een vrij prijzig systeem, geen bang-for-bucks, dit heb ik ervoor over omdat ik hem veel gebruik en dan liever iets beter en een stukje duurder, dan het beste uit m'n geld te halen.
1. Past het & werkt het goed samen?
2. Zitten er componenten die beter zijn rond hetzelfde budget?
3. Zijn er componenten die hetzelfde zijn voor een lager budget?
4. Intern geheugen vrij weinig verstand van en is nu: 32GB • DDR4 • 4.000Mhz • kit van 2. Lees regelmatig dat 16GB meer dan genoeg is, zit er verschil met 32Gb of helemaal niks? Dezelfde vraag voor de 4.000Mhz. Is het gekozen geheugen OK?
5. Is de kast geschikt of zijn er beteren, dan vooral koeler, wellicht iets compacter
Hulp gewaardeerd!
[ Voor 4% gewijzigd door Bart.vP op 31-01-2018 19:52 ]