Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatchEmAll
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:07
Dag Tweakers,

Ik ben penningmeester bij een vereniging en gebruik al een aantal jaar PCleden als boekhoudsoftware. Nu vind ik deze software niet heel gebruiksvriendelijk en voor mijn gevoel erg verouderd. Ik ben dus opzoek naar een nieuw boekhoudpakket. Ik ben niet heel veel eisend het gaat mij vooral om dat ik boekingen in kan voeren en kan zorgen dat ik aan het eind van het jaar een afgerond grootboek heb. Daarnaast zou het handig zijn als de ledenadministratie ingevoerd kan worden. Incasso's en dergelijke doe ik nu via internetbankieren en hoeft niet perse via een dergelijk programma, wellicht dat ik het ga gebruiken als het wel kan.
Belangrijk is ook dat het niet te veel mag kosten.

Ik heb zelf al wat rond gekeken en ben nu op e-boekhouden.nl uitgekomen. Niet te duur en ziet er gebruiksvriendelijk uit.

Mijn vraag is eigenlijk zijn er mede tweakers die ook penningmeester zijn bij een vereniging en welke boekhoudsoftware gebruiken jullie of raden jullie aan?
Wat zijn volgens jullie de voor en nadelen van een offline softwareprogramma en een online programma zoals e-boekhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:31
Wat mis je precies in de huidige software? Ik zou niet zomaar overstappen als het verder gewoon goed werkt. Als ik zo op de website kijk lijkt PC Leden een aardig programma voor je wensenlijstje en het is ook niet echt duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:21
Heb je toevallig al eens gekeken op www.e-captain.nl? Dat is een voordelig totaalpakket voor een vereniging en bieden ook de onderdelen aan die jij aan geeft te willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatchEmAll
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:07
Crim schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:43:
Wat mis je precies in de huidige software? Ik zou niet zomaar overstappen als het verder gewoon goed werkt. Als ik zo op de website kijk lijkt PC Leden een aardig programma voor je wensenlijstje en het is ook niet echt duur.
Het probleem met PCLeden is vooral dat als je bijvoorbeeld een boeking verkeerd invoert je dit niet kan herstellen en je weer opnieuw kunt beginnen vanaf het moment dat je het laatst een backup hebt gemaakt.
Bij PCLeden blijven is ook zeker wel een optie maar ik hoop eigenlijk op iets wat meer gebruiksvriendelijk en modern Ik lees ook veel dat andere boekhoud programma bijvoorbeeld automatisch bankafschriften kunnen invoeren zodat je dit niet allemaal hoeft over te nemen. Dit zou ook erg veel tijd schelen aangezien met PCLeden alles handmatig ingevoerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Om hoe grote vereninging gaat het vroeger stelde Rabobank ook wel eens iets gratis ter beschikking en er zijn all in pakketten als Allunited maar die zijn duur.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Al eens gekeken naar https://www.e-boekhouden.nl/ ?
Ok, de servicedesk kan wat vriendelijker, maar verder is het prima geschikt voor hetgeen jij wil. (Er is ook een ledenadmin module beschikbaar.)

Voordeel is dat je de software nooit hoeft bij te werken en ook dingen als BTW aangifte direct vanuit het pakket kan. Daarbij kan het ook koppelen met diverse banken.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themus
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik ga ervan uit dat jullie vereniging is vrijgesteld van Btw en daardoor veel functies niet nodig hebt die e- boekhouden wel aanbiedt en andere online boekhoud pakketten. Voor kleine verenigingen heb ik wel een heel simpel kasboek based excel bestand waarin je simpel een factuur en een factuur register kan opmaken. Zodra iemand betaald koppelt hij dit met verticaal zoeken zodra je dit in excel ingeeft op het bank of kasblad. Via een kosten code komt het ook automatisch op een juist grootboek. En daaruit afgeleid een verkorte jaarrekening. Wil je meer via robotic accounting werken kan je ook maar Yuki kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:18
Bij mij op de club wordt Conscribo gebruikt, heb er zelf geen ervaring mee. Dit is speciaal voor verenigingen ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Kiki-1989 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:57:
[...]
Het probleem met PCLeden is vooral dat als je bijvoorbeeld een boeking verkeerd invoert je dit niet kan herstellen en je weer opnieuw kunt beginnen vanaf het moment dat je het laatst een backup hebt gemaakt.
Bijna alle boekhoudsoftware zal dit niet toestaan. Het is immers niet de bedoeling dat je kunt rommelen in een boekhouding.

Het beste is dan simpelweg de boel terugboeken als correctie en de boeking opnieuw te doen.

Geen idee hoe PCLeden werkt, maar wij werken in onze branche specifieke software met een boekingsbuffer. Boekingen zijn pas definitief als je de buffer doorverwerkt en het echte journaalposten worden.

Daarna kan je ze niet meer wijzigen.

Maar de buffer geeft je dus de kans om alle boekingen goed te controleren voordat je ze verwerkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Lethalis op 04-02-2018 14:13 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Pagina: 1