" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Meeeeer dan genoeg, aan een 486 zou je al genoeg hebben (voor print -server).Op vrijdag 13 juli 2001 10:16 schreef sanderb het volgende:
Waar moet ik dan aan denken? Is een oude P75 genoeg voor zoiets?
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
De gegevens worden toch op jouw pc gerasterd of zo en dan doorgestuurd naar de printer serverOp vrijdag 13 juli 2001 10:20 schreef sanderb het volgende:
Die photoprinter heeft natuurlijk bijna geen intern geheugen. Gaat een 486 dat wel aankunnen dan?
dus volgens mij maakt het niet zo veel uit..
toch
Eeuwige n00b
Naja, de printserver spoolt wel alle printopdrachten, dus het is altijd handig om er voldoende geheugen (16Mb zal meer dan genoeg zijn) in te zetten, anders gaat 'ie swappen.Op vrijdag 13 juli 2001 12:02 schreef fazer het volgende:
[..]
De gegevens worden toch op jouw pc gerasterd of zo en dan doorgestuurd naar de printer server
dus volgens mij maakt het niet zo veel uit..
toch![]()
Byteripper.
Verwijderd
Inderdaad ja..Op vrijdag 13 juli 2001 12:19 schreef Byteripper het volgende:
[..]
Naja, de printserver spoolt wel alle printopdrachten, dus het is altijd handig om er voldoende geheugen (16Mb zal meer dan genoeg zijn) in te zetten, anders gaat 'ie swappen.
Byteripper.
Heb hier een P1/233 staan (printserver/fileserver etc server) waar eerst 16 Mb inzat, nadat ik er 64 Mb van maakte ging het printen (okee, verwerken van de printopdrachten) merkbaar sneller..
Veel geheugen dus...Op vrijdag 13 juli 2001 12:30 schreef mistered het volgende:
[..]
Inderdaad ja..
Heb hier een P1/233 staan (printserver/fileserver etc server) waar eerst 16 Mb inzat, nadat ik er 64 Mb van maakte ging het printen (okee, verwerken van de printopdrachten) merkbaar sneller..
Lijkt me ook logisch maar doet de proc er nou echt toe
Hoeft toch alleen maar data door te passen
Eeuwige n00b
dus als ik het goed begrijp moet het zelfs met een 486 met voldoende geheugen kunnen werken?
Verwijderd
kweet niet precies hoeveel een zwik is...maar ik gok dat ik dat er niet voor over heb
Verwijderd
Printers zijn nl. redelijk traag, door die parallelle poort. Een 386 met 8mb en een antieke versie van win95 loopt zelfs voldoende. Bij zwaardere machines kun je zelfs aan een file-servertje erbij gaan denken.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
<edit> filservetje
Ik heb zelf een oude 486 met 20mb geheugen, een stokoude 40mb harddisk, extra kaartje met nog eens 2 parallelle poorten en een noname 10mbit utp kaartje. Draait als dedicated printserver in een windows netwerkje met momenteel twee printers er aan.
Wel beetje inlezen en uitproberen, niet te gek moeilijk. Zie http://www.freesco.org/ en de GOT afdeling Non Windows Operating Systems:
http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/23