Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Kan niet meer telefoneren met mijn Samsung Galaxy note 4vanuit mijn contacten of vanuit de logbestanden.

Als ik op contacten druk, dan krijg ik de mededeling:
Contactlijst bijwerken met gewijzigde taal ...

en daaronder het bekende draaiende -zoek-rondje.

Maar verder gebeurd er niks...
Staat al urenlang te zoeken

Dezelfde tekst bij de functie Logbestanden.

Ik kan alleen bellen als ik het telefoonnummer handmatig via de toetsenbordfunctie invoer.

En als ik gebeld wordt door iemand die in mijn contacten staat, dan zie ik ook zijn naam niet meer, enkel het telefoonnummer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
android...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

telefoon uit/aan/uit/aan gezet
batterij uit/in
simkaart uit/in

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27
Fabrieksinstellingen terugzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar die mogelijkheid heb ik gekeken, maar dan ben ik al mijn bestanden en apps kwijt ( denk ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 12:28
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:04:
Naar die mogelijkheid heb ik gekeken, maar dan ben ik al mijn bestanden en apps kwijt ( denk ik )
kwestie van een backup maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
van de netwerkinstelingen heb ik al een backup gedaan, maar geen nieuw resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:56:
van de netwerkinstelingen heb ik al een backup gedaan, maar geen nieuw resultaat
Is alles gekoppeld aan een Google account? Dan is er toch automagisch (aanname) een backup van 98% van alle settings. Voor die overige 2% (zoals Whatsapp) even zelf controleren, je foto's desnoods via USB even kopieren. Daarna factory-reset geven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Max3400 ... is inderdaad gekoppeld aan een Google account en de foto s, etc staan opgeslagen op de extra SD -kaart ....Moet ik die dan eerst uit de telefoon halen?
En wat doe ik dan verder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:56:
De backup zelf zal inderdaad weinig uithalen. Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen des te meer.

Wellicht kun je eerst nog proberen de cache van de contacten app te wissen of de systeemapp "opgeslagen contacten" in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:01:
Mijn vraag
Kan niet meer telefoneren met mijn Samsung Galaxy note 4vanuit mijn contacten of vanuit de logbestanden.

Als ik op contacten druk, dan krijg ik de mededeling:
Contactlijst bijwerken met gewijzigde taal ...
En als je de systeemtaal eens terug zet naar voordat het veranderd is (met wat voor een reden dan ook), werkt het dan wel weer?

Of als je een contact nummer aanpast met +31 ervoor, werkt dat contact dan wel op de juiste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gero71,
ga ik dat eens proberen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de synchronisatie-instellingen van het Samsung account krijg ik de mededeling:

Momenteel problemen met synchroniseren.
Binnenkort weer in bedrijf

Kan dit het probleem veroorzaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd dat zou inderdaad zomaar kunnen.

Wat je nog eens kan proberen is de cache van je contacten en telefoon app te verwijderen, wellicht geef dat net dat zetje om het synchroniseren te stoppen.

Mocht ook dat niet werken, dan zou ik een factory reset uitvoeren, zoals de rest ook al aangeeft.
Pagina: 1