Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop gezocht - budget 1000,- programmeren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Omdat mijn huidige laptop uit elkaar valt, en op het moment letterlijk flexibel is (de laptop kan gewoon buigen). En de snelheid me ook flink tegen valt, en bijvoorbeeld ook de accuduur, ben ik opzoek naar een nieuwe laptop voor programmeren & school.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil gaan programmeren in meerdere programmeertalen zoals C#, verder wil ik misschien unity gaan gebruiken (Hobbymatig), wat adobe pakketen, en wordt hij ook dagelijks veel gebruikt op school en moet de laptop dus stevig zijn, en het liefst een forse accuduur hebben, visual studio moet bijvoorbeeld goed kunnen draaien, 30+ tabs in firefox ook, en af en toe een VM is ook wel iets wat ik wil gaan gebruiken.

Wat is je budget?
Ongeveer 1000,- krijg ik voor 100,- meer bijv een veel betere laptop kan dat ook.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop wordt veel verplaatst en wordt bijvoorbeeld ingezet in de trein, op school, en moet ook kunnen worden gebruikt op de bank, op de tafel of op het bureau. Bouwkwaliteit, en accuduur is dus erg belangrijk. Een goed toetsenbord is dus ook een must.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen merkvoorkeur, aangezien ik denk dat je rond de 1000,- toch wel van elk merk kwaliteitlaptops mag verwachten.

Ik had zelf ook gekeken voor een laptop en kwam mogelijk op deze uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1HP Envy 13-ad112nd€ 899,01€ 899,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 899,01

Met vriendelijke groet,
Ikheetzo

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:25
Ik zou kijken naar een wat groter model. Minimaal een X360 14 inch. Dan heb je ook meteen touch (handig onderweg).

Ik had zelf deze op het oog pricewatch: HP Pavilion x360 14-ba125nd (sterker nog, heb hem gekocht op V&A gezet :P) . Beetje model 'ik wil alles', dus met touch, i5 8250 4c/8t, 128SSD, 1 TB hdd, 940MX en 8 GB ram. Prijs daarvan is dat hij wel richting de 1.8kg gaat. Als je er niet serieus op wil gamen dikke prima http://www.userbenchmark.com/UserRun/7004053.

Ze staan in diverse configuraties bij de mediamarkt. Ben zelf uiteindelijk 'geupgrade' naar een non-touch 15.6 inch met een MX150 en tegelijk 'gedowngrade' naar de goedkopere x360 met de 7100U voor het mobiele werk. Maar wil je 1 apparaat onder de 1000 euro dan is de bovenstaande een mooi ding.

[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 01-02-2018 03:50 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• kdekker
  • Niet online
Programmeren is (meestal) ook veel typen. Controleer ook het toetsenbord. Visual Studio doet best wel wat aan I/O, dus een SSD is sterk aan te bevelen (om niet te zeggen verplicht). Met 8GB (krap zat, zeker met een VM erbij) of 16GB (beter) geheugen moet je er wel komen.

En 14"Full HD is wellicht best klein. een 15" is idd minder draagbaar. En het verschil glimmend/mat + maximale helderheid en kijkhoeken van een scherm is (zeker onderweg in de zon, bijv. in een trein) ook iets om rekening mee te houden.

• JelmerLoL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-11 08:51
Als ik jouw was, ik ga volgend jaar naar het MBO. Naar de applicatieontiwkkelaars opleiding en ik zit zo ook af en toe rond te kijken naar een laptop. Voor school en misschien een klein beetje gamen als ontspanning natuurlijk. Maar laatst was er een mooie deal, € 1104,- voor een laptop met een i7-7700 en een GTX 1060. Dan is hij misschien wel een beetje zwaar en lomp maar tegenwoordig bestaat er toch een studenten OV. Als het misschien nog een beetje te duur is kun je ook veel laptops met een i7-7700 en een GTX 1050 voor rond de € 1000,- of misschien zelfs met een GTX 1050 TI!

Maar ik ga zelf nog effe doorzoeken tot de echte aanbiedingen, misschien zijn er nog wat leuke laptops in de zomervakantie met de back2school acites.

Succes met verder zoeken!

• sdk1985
@JelmerLoL
Probleem met laptops met een chip beter dan de MX150 is dat ze heel snel heel zwaar en grof worden. Iets waar je alleen baat uit haalt wanneer je gaat gamen en wat de rest van de tijd alleen maar tegen je werkt. Voor programmeren heb ik zelf pricewatch: HP Pavilion 15-ck093nd dat is een 15.6 inch met hele smalle bezel (0.5cm) waardoor hij eigenlijk net zo draagbaar is als een 14 inch model. Echter voor in de trein is wellicht touch wel lekker. Daarmee kun je wel lekker door je code heen scrollen/zoomen namelijk (bij gebrek aan muis).

• JelmerLoL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-11 08:51
@sdk1985 Ja inderdaad, als het formaat en gewicht een grote rol speelt dan is dat wel een betere keuze.

Verwijderd

Topicstarter
sdk1985 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 01:11:
@JelmerLoL
Probleem met laptops met een chip beter dan de MX150 is dat ze heel snel heel zwaar en grof worden. Iets waar je alleen baat uit haalt wanneer je gaat gamen en wat de rest van de tijd alleen maar tegen je werkt. Voor programmeren heb ik zelf pricewatch: HP Pavilion 15-ck093nd dat is een 15.6 inch met hele smalle bezel (0.5cm) waardoor hij eigenlijk net zo draagbaar is als een 14 inch model. Echter voor in de trein is wellicht touch wel lekker. Daarmee kun je wel lekker door je code heen scrollen/zoomen namelijk (bij gebrek aan muis).
En hoe zit het met de bouwkwaliteit van die laptop, is die een beetje oke?

• sdk1985
Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:34:
[...]

En hoe zit het met de bouwkwaliteit van die laptop, is die een beetje oke?
Zeer degelijk. Ben alleen een issue tegengekomen met de thermal driver. Bij hoge belasting boost hij te snel te hoog en staat de max temp te laag. Gevolg dat hij 2800-3200 Mhz doet en dan later naar 400 Mhz zakt. De x360 met dezelfde cpu heeft dat niet. Die mag 80 graden worden. Is even afwachten of hp dit goed oppakt...

Pagina: 1