Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Mijn vraag
Kan ik mijn macbook pro retina 2015 13 inch upgrade met een grotere SSD en extra Ram geheugen? en zo ja is het verstandig dat zelf te doen of uitbesteden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook pro retina 2015 13 inch.
MAC OS High Siera

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
niet zeker wetende of het wel of niet mogelijk is.

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Beste antwoord (via thijmennabuurs op 31-01-2018 12:37)

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:36

Kek

3flix

SSD makkelijk te doen, echter is die SSD super prijzig, ram is niet mogelijk (vastgesoldeerd)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:57
Zoek je macbook op op ifixit.com, staat er voor alles dat er aan vervangen kan worden of en hoe dit kan, kan je zelf bepalen of je handig genoeg bent.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:36

Kek

3flix

SSD makkelijk te doen, echter is die SSD super prijzig, ram is niet mogelijk (vastgesoldeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:26

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Je kan zo'n SSD hier vinden bijvoorbeeld:
http://www.onlinemacwinke...ok-pro-retina-late-2.html

Maarja, meer dan 1 euro per GB. Je kan beter kijken naar een SD kaartje voor extra opslag. Dan doe je bijvoorbeeld downloads daar op bewaren. Dropbox, Onedrive etc kan je echter niet gebruiken op een SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:04
Wat meestal ook een probleem is met aftermarket ssd is dat de "sleep" functie niet meer werkt.

Zelf je warmtepomp geïnstalleerd en toch ISDE subsidie? DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-04 20:54
Dingen zoals dit bestaan ook, en dan kan je er een M.2 SSD in stoppen, scheelt iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaar.toet
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-03-2022
Ik heb mijn Macbook-Air met 128GB-SSD (early 2014), afgelopen week geupgrade naar 512GB m.b.v. een Samsung EVO-970. Kost nu gemiddeld +/- €.130.
Gebruik gemaakt van (in vorige reactie van Joon bedoelde) adaptertje om deze NVMe-SSD te kunnen gebruiken. Kost in NL €.20 a €.30 maar bij Ali-Expres grofweg €.5. Maar ontvangst duurt dan wel 2 weekjes.
Een (zo zegt men) verbeterde adapter wordt aangeboden bij Amazone.

Ik gebruik Mojave, geen problemen met "Power Nap", etc.

Het enige wat ik nog aan het uitzoeken ben: na het geluid bij opstarten (chime) duurt het 15 seconden (exact) voordat het witte appeltje verschijnt; hierna gaat het laden van het OS snel en werkt alles dus prima
Helemaal blij met zoveel schijfruimte !!

[ Voor 6% gewijzigd door klaar.toet op 02-02-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioG
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-10-2024
klaar.toet schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:20:
Ik heb mijn Macbook-Air met 128GB-SSD (early 2014), afgelopen week geupgrade naar 512GB m.b.v. een Samsung EVO-970. Kost nu gemiddeld +/- €.130.
Gebruik gemaakt van (in vorige reactie van Joon bedoelde) adaptertje om deze NVMe-SSD te kunnen gebruiken. Kost in NL €.20 a €.30 maar bij Ali-Expres grofweg €.5. Maar ontvangst duurt dan wel 2 weekjes.
Een (zo zegt men) verbeterde adapter wordt aangeboden bij Amazone.

Ik gebruik Mojave, geen problemen met "Power Nap", etc.

Het enige wat ik nog aan het uitzoeken ben: na het geluid bij opstarten (chime) duurt het 15 seconden (exact) voordat het witte appeltje verschijnt; hierna gaat het laden van het OS snel en werkt alles dus prima
Helemaal blij met zoveel schijfruimte !!
klaar.toet in "Kan ik mijn macbook pro retina 2015 13 i..."

Start/boot disk goed ingesteld bij instellingen? (In het verleden wel eens zo’n issue gehad bij vervanging van een primaire schijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 21:07
alternatief voor opslag die je wellicht niet direct nodig heb is een cloud opslag. Zelf gebruik ik bijv transip cloud opslag (1TB) en die heb ik gemount als harddisk op mijn laptop (windows) maar ook macbook en ipad.

Enige voorwaarde is dat je wel een internet verbinding nodig hebt om bij die data te kunnen. maar enigszins wat selectiever werken en je komt een heel eind. Zodoende heeft onze macbook pro 2015 (vergelijkbaar model) geen extra opslag nodig...

...

Pagina: 1