Toon posts:

RC5-64 client vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
'k ben pas begonnen met linux te verkennen.
Ik heb de linux client gedownload, gunzipt,geuntard en in een mooi mapje gezet. Enig probleem is dat ik niet weet hoe dat je het programma nu start...
tips ?

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Doet 'ie zelf, zodra je 'em start.
cd naar de directory (geen map!) waar de client staat, enter ./dnetc en vul e.e.a. in...

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
kewl ie doet het
wat is de bedoeling van ./ eigenlijk ?

Verwijderd

./ is huidige directory en wat je daarachter invult is dus de executable in die directory

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 10:20 schreef taranis het volgende:
kewl ie doet het
wat is de bedoeling van ./ eigenlijk ?
Dat het programma wat je opstart in de huidige dir staat. Normaal kun je alleen executables opstarten als ze in je pad staan. Analoog aan dit start ../aap de executable 'aap' die 1 dir hoger ligt op.

Verwijderd

/me vroeg me af of je dit al wist:

en in principe hoort jouw proggie ook thuis op /usr/local/distributed (ik weet niet of dit bij een andere distro anders is). Als je tar -xvzf <prog>.tgz in /usr/local dan maakt 'ie zelf de directorystructuur aan.

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de tips
alles werkt nu naar behoren
Op vrijdag 13 juli 2001 10:39 schreef CBravo het volgende:
/me vroeg me af of je dit al wist:

en in principe hoort jouw proggie ook thuis op /usr/local/distributed (ik weet niet of dit bij een andere distro anders is). Als je tar -xvzf <prog>.tgz in /usr/local dan maakt 'ie zelf de directorystructuur aan.
Dit deed ie niet.
Ik had wel een tar.gz file
eerst gzip -d file gedaan en dan tar -xvf file gedaan.
daarna mapje gemaakt...

Verwijderd

Ik had wel een tar.gz file
eerst gzip -d file gedaan en dan tar -xvf file gedaan.
Dat is dus tar zxvf
z om hem door gzip te halen
x om te extracten
v van verbose
f van force (zodat hij overschrijft enzo)

Verwijderd

Topicstarter
hehe :)
thx
alweer wat bijgeleerd vandaag :P

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 13 juli 2001 10:39 schreef CBravo het volgende:
/usr/local/distributed (ik weet niet of dit bij een andere distro anders is)
Volgens de LFHS (Linux File System Hierarchy) hoort /usr/local/ helemaal onder beheer van de gebruiker te staan, dus niet verzorgd te worden door het packaging system. Dus ja, ergens in /usr/local/ is de juiste plaats.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 13 juli 2001 10:50 schreef Oxonium het volgende:

[..]

Dat is dus tar zxvf
z om hem door gzip te halen
x om te extracten
v van verbose
f van force (zodat hij overschrijft enzo)
marcelm@something marcelm$ tar --help | grep -- "-f, --file"
-f, --file=ARCHIVE use archive file or device ARCHIVE

Dus met -f specifier je de file die hij moet untarren of tarren.

-f is overigens heel vaak --force ja, maar hier dus niet.

Verwijderd

deadinspace wrote

Oeps... Zelfs het beste paard heeft wel eens een steekje los hangen, nietwaar?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je de client bij het booten hidden wil starten moet je eens kijken in de distributed.net FAQ-O-Matic - http://n0cgi.distributed.net/faq/cache/84.html

Daar wordt in 'The long way - SysV' systems uitgelegd hoe je de client kan laten starten met de bekende Start/Kill System V init scripts.

Zelfs al heb je nu een werkende oplossing is het toch nog aan te raden dat eens te bekijken. Dan zie je duidelijk hoe je met SysV init scripts en de verschillende runlevels werkt.

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 11:29 schreef deadinspace het volgende:

[..]

marcelm@something marcelm$ tar --help | grep -- "-f, --file"
-f, --file=ARCHIVE use archive file or device ARCHIVE

Als we toch met tar bezig zijn, vergeet dan vooral neit de optie "p" te noemen. Zodat files hun originele permissies blijven behouden. Is een optie die eigenlijk altijd wel van pas komt en je dus eigenlijk ook bijna altijd gebruikt
Het hele riedeltje wordt dan dus "tar -xzvppf bestand"
Op woensdag 25 juli 2001 15:23 schreef SatCP het volgende:
Als je de client bij het booten hidden wil starten moet je eens kijken in de distributed.net FAQ-O-Matic - http://n0cgi.distributed.net/faq/cache/84.html

Daar wordt in 'The long way - SysV' systems uitgelegd hoe je de client kan laten starten met de bekende Start/Kill System V init scripts.

Zelfs al heb je nu een werkende oplossing is het toch nog aan te raden dat eens te bekijken. Dan zie je duidelijk hoe je met SysV init scripts en de verschillende runlevels werkt.
Ik heb de link niet gelezen. Sorry :)
Maar je kan sowieso de client in de achtergrond draaien door het "&" teken direct achter het commando te plakken, net zoals jij bij andere programma's kan doen. Verder kan je hem natuurlijk ook draaien via screen (als het geinstalleerd staat dan ;) ) en hem dan detachen. Dit laatste doe ik eigenlijk altijd.
Pagina: 1