Toon posts:

Als en Index samen gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
ik heb deze 2 formules en zou deze graag samen in 1 keer gebruiken.
wie kan mij helpen?

FOMULE STAAT IN "F"

=ALS.FOUT(INDEX('SMS Products Current Stock Xcel'!H:H;VERGELIJKEN('Sheet voor www'!A2;'SMS Products Current Stock Xcel'!A:A;0));"")

=ALS(F2<0;"5 weken";ALS(F2=0;"5 weken";ALS(F2>0;F2)))

De ALS.FOUT mag er uit in de eerste formule

ik heb dit al geprobeerd, wat helaas niet werkt:
=ALS(INDEX('SMS Products Current Stock Xcel'!H:H;VERGELIJKEN('Sheet voor www'!A2;'SMS Products Current Stock Xcel'!A:A;0))*F2<0;"5 weken";ALS(F2=0;"5 weken";ALS(F2>0;F2)))

wie o wie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Wat gaat er nu niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even wat meer uitleg geven,

Ik heb een artikellijst waar ik de voorraad uit wil ophalen. dit gaat prima met de eerste formule.
nu wil ik wat extra:
Als de opgehaalde waarde groter dan 0 is dan opgehaalde waarde weergeven bijvoorbeeld 6
Als de opgehaalde waarde 0 is dan "5 weken" weergeven
Als de opgehaalde negatief / kleiner dan 0 is dan "5 weken" weergeven

als dit lukt ben ik echt mega blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als het in één formule moet herhaal je de formule voor het ophalen. Schematisch weergegeven:
code:
1
=ALS(F.Ophalen>0;F.Ophalen;"5 weken")

Beter imho heb je twee kolommen, bv F:F & G:G, waarbij in F de voorraad komt en in G de levertijd.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg het met deze tip helaas niet voor elkaar

is het wel mogelijk om in 1 formule een waarde op te halen en vervolgens daar een ALS aan te hangen.
als ik dit nu in een Formule er achter zet dan krijg ik er een * tussen en de waarde is dan 0 en moet zijn 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
@Verwijderd Ja hoor, dat is prima mogelijk.... Maaarrrrrr, dan moet die opgehaalde waarde natuurlijk wel toetsbaar zijn aan een (ingesteld) criterium. Met #N/A of #WAARDE of #NAAM kan een ALS die checkt op ">0" niet zoveel (tenzij je daar natuurlijk weer specifiek iets voor geschreven hebt).

Tip: bouw je formule in delen op. Ggebruik een paar hulpkolommen voor tussenresultaten.
Op die manier kun je je berekening goed controleren / debuggen.

Als alles naar behoren werkt, bouw je dan je uiteindelijke sheet met een directe berekening.

NB: Geen idee hoe/wat je (be)rekent in je sheet, maar pas op dat floating-point-errors je ALS() niet verputsen...
Zo levert: (43,1 - 43,2) + 1 in excel niet 0,9 op (zoals je zou verwachten), maar 0,89999999999999900000000.
Lullig als jij net een ALS(A1 = 0,9) hebt zitten bouwen. Dan is dat ONWAAR.

[ Voor 51% gewijzigd door breew op 31-01-2018 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Breew,

ik ga er veder mee.
Pagina: 1