Auto subwoofer aansluiten in huis met LED Power Supply

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_japes
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-04 20:25

jannes_japes

Really, I’m not being polite

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik weet dat het een redelijk veel besproken topic is, maar ik wil graag mijn autosub vervangen met mijn bestaande audiosub, omdat die neit genoeg power heeft.

Omdat ik een 12-14 inch sub heb met een 1000W versterker voor in de auto heb, heb ik dit gevonden op dx.com om van 230 naar 12V te gaan:
http://www.dx.com/p/input...strip-388182#.WnF_6KinHIU
Denken jullie dat die moet werken?

Ps. Er is een normaal audiodraad wat van mijn soundbar afkomt

i7 7700K 4,5 Ghz | MSI Z270 SLI Plus | Team Vulcan 3000Mhz 16GB | EVGA GeForce GTX 1070 Founders Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 16:04
jannes_japes schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:45:
Hallo allemaal,

Ik weet dat het een redelijk veel besproken topic is, maar ik wil graag mijn autosub vervangen met mijn bestaande audiosub, omdat die neit genoeg power heeft.

Omdat ik een 12-14 inch sub heb met een 1000W versterker voor in de auto heb, heb ik dit gevonden op dx.com om van 230 naar 12V te gaan:
http://www.dx.com/p/input...strip-388182#.WnF_6KinHIU
Denken jullie dat die moet werken?

Ps. Er is een normaal audiodraad wat van mijn soundbar afkomt
12v-30a-360w-switching-power-supply-
Ik denk dat je geen 1000w kan aansturen met die powersupply, op hoeveel is je autoversterker afgezekerd?

Maar waarom zou je een auto sub in je huis willen plaatsen, is het niet veel makkelijker om een eventueel 2ehands versterker met sub te kopen die bedoelt is voor homecinema?
Dat is gewoon direct aan te sluiten en je hebt ook veel meer mogelijkheden om apparaten aan te sluiten op je versterker ipv eenmaal een rca aansluiting.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 11:15

Nibbz

Postmaster General

Ik heb ooit eens een voeding gebruikt om de mijn auto versterker buiten de auto te gebruiken. Enige nadeels was wel dat ik een molex stekker kapot heb moeten knippen :o.

Maar dat werkte eigenlijk prima. Zijn een aantal how-to's te vinden

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_japes

jannes_japes

Topicstarter
Axewi schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:29:
[...]

12v-30a-360w-switching-power-supply-
Ik denk dat je geen 1000w kan aansturen met die powersupply, op hoeveel is je autoversterker afgezekerd?

Maar waarom zou je een auto sub in je huis willen plaatsen, is het niet veel makkelijker om een eventueel 2ehands versterker met sub te kopen die bedoelt is voor homecinema?
Dat is gewoon direct aan te sluiten en je hebt ook veel meer mogelijkheden om apparaten aan te sluiten op je versterker ipv eenmaal een rca aansluiting.
Omdat ik die versterker al heb en er anders niks mee doe.....

i7 7700K 4,5 Ghz | MSI Z270 SLI Plus | Team Vulcan 3000Mhz 16GB | EVGA GeForce GTX 1070 Founders Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
jannes_japes schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:37:
[...]
Omdat ik die versterker al heb en er anders niks mee doe.....
Verkopen incl de sub en dan een setje voor in huis halen?

Maargoed, hoeveel watt gebruikt de versterker daadwerkelijk? Daarmee weet je wat voor een powersupply je moet gebruiken.
Verder zal het wel werken.

Gewoon even kijken op hoeveel amperé de versterker afgezekert is, dan weet je ook wat deze maximaal kan pakken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Axewi op 31-01-2018 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
simpel vermogensmetertje ertussen geeft je inderdaad al een idee van of zo'n soort oplossing gaat werken.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_japes

jannes_japes

Topicstarter
oei, geen idee @Axewi , moet ik vanavond kijken
is er een subwoofer voor in huis je niet zo krachtig is al een auto sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
jannes_japes schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:46:
oei, geen idee @Axewi , moet ik vanavond kijken
is er een subwoofer voor in huis je niet zo krachtig is al een auto sub?
Genoeg

Ik heb zelf dit setje, en ik vind voor in huis de sub meer dan voldoende, deze staat amper aan maar als ik um harder zou zetten dan weet ik zeker dat ik de buren geen plezier doe.

Ik zou lekker je autosub+versterker verkopen en een 2e hands homecinnema setje halen, of als je dat al hebt en alleen een sub wil een nieuwe of 2e hands active sub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Kan en klare actieve sub is misschien een betere optie.

Als je echt wilt, wat je ook kan doen is een auto c.q. motoraccu pakken/kopen en deze aansluiten op de versterker, die trekt dat soort vermogens namelijk wél. Hoewel je dat meestal helemaal niet haalt want bij 1000 watt werkelijk vermogen bij je vrij snel doof.

Als je vervolgens bij de Action een acculader koopt (Dunlop ding met druppellaad mogelijkheid), dan blijft de accu netjes op niveau als je de versterker niet gebruikt.

Zorg er wel voor dat je meteen na de accu een zekering plaatst om ongelukjes (roodgloeiende kabels) te voorkomen en zorg voor een zuur resistent bakje onder de accu voor het geval dat (of gebruik een gelaccu).

Accu kun je ook gebruiken voor vooronderzoek, dan kun je het vermogen opmeten. Denk er wel aan, een simpele multimeter ploft bij 10A.

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 31-01-2018 20:19 ]

Pagina: 1