laten zitten?

Pagina: 1
Acties:

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
twijfel een beetje..
heb een coolermaster op me tb1400@1522 zitten en hij wordt stressed 52C zonder speciale koeling in me kast..
heb hem er gewoon opgezet zonder speciale shit dus met de standaart koel prut die er al opzat.
nu lees ik dat ik die bruine prut er beter af had kunnen halen en er een dun laagje arctic silver tussen had kunnen doen.
opzich wordt ie niet echt warm maar stel je voor wat ik kan halen met arctic silver.. ben wel bang om me core te beschadigen, moest aardig kracht zetten om die coolermaster er op te krijgen.
gewoon lekker laten zitten of het risico nemen?
vraag me ook af hoe ik die plak troep eraf krijg die nu aan me cpu vast gekoekt zit...
ga binnenkort me kast modden en wil er wel het maximale uit halen:
[topic=183144]

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:32

Talon

Booooom !

dat bruine is een thermal pad ...
Dat is niet zulk fijn spul ...
Dat kan je er beter af halen en wat thermal paste ertussen gooien ...
Hoeft niet per se artic silver te zijn , maar alles is beter dan die thermal pad ...
Maar je draait nu 52 C stressed ... da's niet superheet of zo ...
dus laat lekker zitten ...
Maar hij zal een stuk koeler zijn als die thermal pad weg is ...
Succes :)

Verwijderd

Ik zou die troep er ook afnemen, gaat heel wat schelen in temp. Als je gewoon uitkijt met die cooler en geen schuivende bewegingen maakt over je core zal ie echt niet stuk gaan. Ik vond die collermaster juist een van de makelijkste om te monteren ;) succes.

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
maar hoe ga ik die shit van me koeler en me cpu afhalen?
zal wel aardig aangekoekt zitten onderhand..

• Talon
  • Laatst online: 08:32

Talon

Booooom !

maar hoe ga ik die shit van me koeler en me cpu afhalen?
zal wel aardig aangekoekt zitten onderhand..
Scheermesje ?
en een wattenstaafje met wasbenzine om de laatste restjes eraf te halen ...
maar let op : als je er weer thermal prut op doet : niet teveel ...
echt flinterdun ....
Is alleen maar om de kleine ruimtes op te vullen op de core en de heatsink ...
Dus dat mag echt heeeeeeeel weinig zijn ...
Succes :)

Verwijderd

Met een scheermesje er afhalen dan afflaken op een glas plaat met P1200 schuurpapier (alleen doen als de opp. niet vlak is).
Daarna schoonmaken met aceton of alcohol (geen wasbenzine of andere olie produkten, dit laat namelijk resten achter op je koelblok dus minder koel vermogen). koelpaste er op en terug monteren.

Verwijderd

Ik ben het er dus lekker helemaal niet mee eens.

1) Als je de koeler monteert en nooit meer loshaalt, is die thermische pad prima.
Pas als je de koeler er één keer afhaalt, gaat die slecht werken

2) NOOIT met een mesje aan je CPU of koeler zitten

3) gewoon lekker wel met wasbenzine werken als je dat hebt. Alcohol lost te weinig op, aceton(nagellak remover) is wel niet direct slecht voor je CPU maar wel ERRUG aggresief. :) En het stinkt. In de koelpasta zit dus meer vettigheid dan in wasbenzine. T'is maar dat je het weet.
Als laatste, gewoon met toiletpapier of een keukenrol alles schoon/droog maken.

4) dat schuren van je koeler.. als je met de hand en met schuurpapier gaat werken, zal je weinig resultaat halen. Wat ze 'lappen' noemen is op een glasplaat met polijst poeder een weekje zitten draaien met dat ding. Laat dus maar.

Oftewel,
als die Thermische pad goed vastzit, zal je met koelpasta er op ongeveer hetzelfde resultaat halen, zo'n twee graden beter.

Dat ze 8 graden lager uitkomen met Arctic Silver volgens sommigen, komt hoofdzakelijk omdat enthousiaste tweakers nogal eens vergeten dat de kast open maken voor de aanpassing, zelf al 5 tot 10 graden in temp scheelt :Y)

Overigens is 52 graden stressed op 1522 Mhz. een beste waarde, koeler dan de meesten op 1200 :P :9
Mazzl.

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

52C is echt neit raar hoor , de mijna word stressed wel iets minder

ik heb een 1.2 ddr geval zie sig

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Terpetine en pleepapier

Verwijderd

Haha volgens mij is je sensor gigantisch brak...
52 graden met een coolermaster op 1522 is bijna onmogelijk man. Ik heb nu 59 graden stressed met 2 dikke 80mm casefans erbij...
Voel eens aan die heatsink hoe warm ie is..? |:(

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
Op zaterdag 14 juli 2001 09:44 schreef Vo0 het volgende:
Haha volgens mij is je sensor gigantisch brak...
52 graden met een coolermaster op 1522 is bijna onmogelijk man. Ik heb nu 59 graden stressed met 2 dikke 80mm casefans erbij...
Voel eens aan die heatsink hoe warm ie is..? |:(
die heatsink is warm en dan meer naar de kant van lauw dan van heet.
Pagina: 1