Nieuwe schijf voor Netgear RNDU4000 (ReadyNAS Ultra 4)

Pagina: 1
Acties:

• svenjlkramer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-02-2019
Wie kan mij adviseren wat ik precies moet kopen nu ik een tweede schijf wil aanschaffen voor mijn RNDU4000? De huidige schijf is 2 Tb en ik wil dat deze automatische back-up draait naar de andere.
Bedankt

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:01
Het is hier geen persoonlijke helpdesk,je moet zelf ook wat inzet tonen.

Welke schijven heb je zelf al gevonden?

• svenjlkramer
Jammer, ik ben totaal geen computer expert. Met veel moeite heb ik uitgevonden welke schijf er in mijn NAS zit: WD20EFRX-68AX9N0
Ik neem aan dat ik nog een vergelijkbare WD20EFRX moet kopen, maar maakt het uit of dat ook -68AX9N0 is of een andere code en zo ja wat zou bijv. sneller lezen?

Ik zag bijv. een tweedehands WD20EFRX-68EUZN0 voor 55 euro.
Of een nieuwe WD Red WD20EFRX, 2TB SATA-600 • 5.400rpm voor 72 euro.

Bij voorbaat dank voor een technisch advies!
S

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-01 20:39

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Waarschijnlijk maakt het niet zoveel uit welke schijf je erin stop mits het een RED is (EFRX zegt dat volgens mij). Geen ervaring met Netgear maar het kan zijn dat dit soort apparaten moeilijk doen met andere hdd's of hdd's die meer energie verbruiken (7200rpm hdd, welke sowieso nutteloos is aangezien de extra snelheidspotentie toch niet gebruikt wordt).

Je kunt die 2e hdd (raid 1) overigens niet zien als backup; bij brand, blikseninslag of diefstal is alsnog alles weg.

[ Voor 33% gewijzigd door Tortelli op 25-05-2018 08:43 ]

• svenjlkramer
Bedankt voor je reactie. Ik realiseerde niet dat blikseminslag ook de schijf/schijven vernielde.
Ik ga er wel vanuit dat ik die tweede schijf eruit kan halen als ik bijv. op vakantie ga als back-up?

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-01 20:39

Tortelli

mixing gas and haulin ass

@svenjlkramer je kunt veel beter b.v. een USB hdd als backup gebruiken en b.v. bij familie (ouders, broer/zus) of kennissen opslaan. Issue is alleen dat veel mensen na een X tijd vergeten hun backups te maken (wekelijks/maandelijks.... ik deed dat eerder direct sowieso altijd na b.v. vakanties) en eea alsnog niet betrouwbaar is.

Gebruik nu zelf een NAS bij mijn ouders al backup locatie.

[ Voor 24% gewijzigd door Tortelli op 27-05-2018 23:49 ]

Pagina: 1