[iPhone 3GS] Simkaart niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een iPhone 6s+, en wil de accu laten vervangen. Omdat dit een werkdag of 10 gaat duren, wil ik mijn simkaart mijn oude iPhone 3GS gebruiken in de tussentijd.

Ik heb een tmobile sim only abbo, sinds 2 maanden.
Als ik mijn nano simkaart (in adapter) in mijn oude iPhone 3GS stop, staat er " geen simkaart " in beeld.

Ik heb alle instellingen/netwerkinstellingen al hersteld, naar de nieuwst mogelijke IOS versie geüpdatet en verschillende keren opnieuw opgestart.

Wat doe ik fout?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:30
Wellicht is je simkaart te nieuw? Waarschijnlijk ondersteunt je SIM 4G en daar kan je oude iPhone niet mee omgaan.

P.S. Het is iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:00
Volkan1984 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:37:
Waarschijnlijk ondersteunt je SIM 4G en daar kan je oude iPhone niet mee omgaan.
Dit zou toch geen issue mogen zijn? Als je een sim met 4G ondersteuning in een toestel stopt zonder 4G zou deze gewoon moeten werken op 2G/3G.

@Verwijderd weet je zeker dat je toestel geen sim-lock heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Superkanjo schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 00:15:
[...]

Dit zou toch geen issue mogen zijn? Als je een sim met 4G ondersteuning in een toestel stopt zonder 4G zou deze gewoon moeten werken op 2G/3G.

@Verwijderd weet je zeker dat je toestel geen sim-lock heeft?
Het toestel is gekocht in de tijd dat T-mobile het alleenrecht had, en het simkaartje is van T-mobile.
Als laatste heeft er overigens een Vodafone simkaart ingezeten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Superkanjo schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 00:15:
[...]

Er zijn intern ook veel verschillen in een simkaart.
De kans dat de huidige nano simkaart te nieuw is voor een 8 jaar oud toestel is inderdaad erg groot.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de simkaart net in mijn tig jaar oude Nokia N97 gedaan, deze herkent hem wel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:53:
ik heb de simkaart net in mijn tig jaar oude Nokia N97 gedaan, deze herkent hem wel :S
Nou dan die maar tijdelijk gebruiken :)
Opgelost!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1