Portforwarding via meerdere routers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hundi425
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-04 18:57
Mijn vraag:
Voor bepaalde spellen moet ik poorten openen op mijn netwerk.
mijn huidige situatie: Ik heb een modem van ziggo in bridge modus en 2 linksys smart wifi routers.

router 1:
192.168.1.1
Dhcp in range 192.168.1.100 + 50

router 2:
192.168.1.2
DHCP uitgezet
Zelfde SSID als router 1

Mijn pc is verbonden via wifi met router 2 met ip adres 192.168.1.130.
ik heb al geprobeerd de benodigde poorten te forwarden van router 1 naar router 2 en dan van router 2 naar mijn eigen pc maar dat werkte niet.
En hoe kan ik het beste checken of de poorten daadwerkelijk open zijn. Ik heb gekeken naar online port checkers alleen gaven ze aan dat alle poorten van mijn netwerk gesloten waren.

Kan iemand mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-06 20:15
Router 2 is alleen een access point, dus daar hoef je niets te doen gok ik aan de hand van je ip-adressen. Op router 1 moet je de forward maken van je externe wan naar binnen toe. Als het goed is laat router 1 een extern adres zien in de interface. Daarvandaan moet je dan een portforward maken naar je interne netwerk en specifiek je pc met .130 .Je interne netwerk is alleen afhankelijk van de forwards op router 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:12

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Om welke spellen gaat het als ik vragen mag? De meeste spellen maken vandaag de dag namelijk gebruik van UPnP om jou te verbinden met een tegenstander.

Weet je zeker dat het niet om poorten openen in de firewall gaat ipv port forwarding?

Wat jij beschrijft met van router 1 naar router 2 en dan naar je pc is natuurlijk precies de verkeerde volgorde als het om port forwarding gaat. Het is precies andersom. Je moet op router 2 aangeven dat je het verkeer van x.x.x.x (PC) en de poort wilt forwarden. Mocht router 2 alleen een access point zijn geld wat de Tweaker hier boven mij aangeeft.

Let wel op met port forwarden. Je zet delen van je netwerk open naar het internet toe met de risico's van dien. Lees je goed in, ook mbt het beveiligings aspect.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
BMW_Gizzmo schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:05:
Router 2 is alleen een access point, dus daar hoef je niets te doen gok ik aan de hand van je ip-adressen.
Nee, dat kan je nog niet concluderen. Als router 2 via zijn WAN poort aan router 1 hangt, dan is 'ie wel degelijk aan het routeren (enkel geen DHCP server).

Zorg dat router 2 enkel via LAN is aangesloten op router 1 en andere apparaten en dan zou je enkel op router 1 port-forwards hoeven te doen naar je PC.

En voor de zekerheid: heb je op de WAN-interface van router 1 inderdaad een publiek IP adres?