Wat is de beste optie voor goed ethernet, WiFi en bluetooth?

Pagina: 1
Acties:

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09-2025

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Ik heb een moederbord in mijn computer zitten waar een Killer-ethernet chip op zit. De drivers hiervan zijn ronduit slecht: na verleden updates hiervan heb ik al een paar keer een BSOD gehad en de Killer software veroorzaakt het heel vaak uitvallen van het internet. Maar alsnog valt op dit moment het internet een paar keer per dag weg.

Ook ben ik zo dom geweest niet een WiFi kaart met/en een bluetooth-oplossing te kopen bij aankoop van mijn PC. Ik had daarom een ASUS BT400 adapter gekocht voor bluetooth, maar het brengt vele problemen met zich mee: productreview: Asus USB-BT400 review door mrtnptrs

Ik ben dus op zoek naar een/meerdere hardwareoplossing om zowel ethernet, WiFi als een stabiele Bluetooth verbinding te hebben op mijn computer. Daarnaast heeft goede driversupport mijn voorkeur, dus zou het ook fijn zijn als de hardware recentelijk is uitgekomen. Ik heb al aardig wat rondgezocht, maar ik kom er niet goed uit, aangezien ik niet heel erg bekend ben met wat de beste opties zijn.

Wat is je budget?
Geld speelt geen rol.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel lijkt me goede driversupport te leveren, maar het merk maakt me over het algemeen niet veel uit. Maar graag geen goedkope troep XD Daarnaast krijg ik eind dit jaar glasvezel. Het zal dus fijn zijn als de hardware hoge snelheden ondersteund.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn computer bevat het GA-Z97X-Gaming 5 moederbord: https://www.gigabyte.com/...A-Z97X-Gaming-5-rev-10#sp

Ik weet dat de vraag misschien wat vaag is, sorry daarvoor. Ik hoop met wat feedback beter te weten te komen wat ik werkelijk zoek.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom wifi eis op een desktop? En waar is die BT voor nodig?
Ik zou zelf gewoon een goede netwerkkaart kopen en bedraad aansluiten. Done.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wired: pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter
WiFi/BT: pricewatch: Asus PCE-AC55BT B1

Veel beter/slimmer/prijstechnisch krijg je het niet. Weet alleen niet waarom je inderdaad wireless & wired & BT nodig hebt, zoals @The Eagle aangeeft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Ok, misschien hebben jullie wel een punt. Misschien is wireless inderdaad overbodig, maar leek me altijd handig als backup als het ethernet ooit het niet meer doet (als bijv. de draadloze verbindingsset die ik hiervoor heb, kapot gaat.) Ik wil graag Bluetooth voor mijn koptelefoon. @MAX3400 Ik zal eens kijken naar je suggesties.

Edit:

pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter Lijkt erg oud te zijn. Er is nog wel enigzins driversupport (7 jaar na release), maar ik zou niet graag hebben dat deze binnenkort wordt beeindigt en dat ik na een Windows 10 update weer met een brakke verbinding zit.

Daarnaast zijn de drivers voor de pricewatch: Asus PCE-AC55BT B1 al weer bijna 10 maanden niet bijgewerkt. Met het continu vernieuwende Windows 10 is dit wel nodig.

Samengevat: ik wil vooral producten kopen met goede driversupport, zodat ik zekerder ervan ben dat het goed blijft werken. (En natuurlijk dat het gewoon zijn functie verricht.) Wederom: geld speelt geen rol hierbij. Ik betaal liever extra dan dat ik later spijt ervan heb. (Bijv. zoals met de aankoop van die bluetooth adapter....)

[ Voor 58% gewijzigd door mrtnptrs op 30-01-2018 22:19 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 20:28

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@mrtnptrs Daadloze verbindingsset?
Dus je sluit je PC via ethernet aan, maar je komt via eoa WiFi ding bij je internet verbinding?

Volgens mij kun je trouwens die Killer ethernetkaart ook zonder al die meuk gebruiken. Standaard W10 drivers doen het dacht ik best goed. Anders kan er altijd nog een losse ethernet kaart in.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
@unezra Nee, het gaat dan via het stopcontact, zie hier: https://www.kpn.com/servi...adloze-verbindingsset.htm
(En ja, ik heb al de Draadloze verbindingsset uitgesloten als oorzaak van mijn problemen.)

En ja, ik heb ook alleen maar de pure drivers geinstalleerd. Dus niet de Killer Control Center BSOD-Memory leak-uitvallend internet-shit :P

Bovenstaande comment trouwens nog bewerkt met mijn mening over de aanbevelingen van @MAX3400

• unezra

unezra

Oh jakkiebah.
Powerline.

Dan kun je misschien beter met WiFi aan de slag.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
@unezra Ja, enige nadeel is dat ze hier ooit zo slim zijn geweest om het modem in de meterkast te plaatsen. Tussen mijn kantoortje en het modem zitten dus twee dikke stenen muren. Hierdoor is de WiFi verbinding in ons huis altijd traag en soms onstabiel. Dus het is helaas geen optie. Maar als backup zou het altijd handig kunnen zijn....

Ik ga wel proberen om misschien als we glasvezel krijgen, het modem in mijn kantoortje te laten plaatsen.

[ Voor 22% gewijzigd door mrtnptrs op 30-01-2018 22:32 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maar als je goede driver-support wil, ga je dan niet direct voorbij aan het feit dat iets zich al bewezen heeft en daardoor al jaren stabiel functioneert?

Voorbeeld: de meest "recente" launch van een Intel PCIe Gbit NIC is eind 2013 met de Intel I210 voor "pro-sumers". En dat spul wordt integrated geleverd op bijvoorbeeld pricewatch: Asus WS X299 PRO/SE en dat bord is amper weken leverbaar.

Dan vraag ik me een beetje af waar we heen moeten; hoe vaker een driver uitkomt, des te meer verbeteringen waren er blijkbaar mogelijk/nodig oftewel een apparaat heeft mogelijk nooit optimaal gewerkt. Doe ermee wat je wil; ik ga je zeker geen Intel NIC aanpraten maar de suggestie uit mijn vorige post is een voorbeeld.

Als geld inderdaad geen rol speelt; haal dan een 10Gbit kaart. Is nieuwer en dus beter?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• unezra

unezra

Also: Als geld geen rol speelt, laat een netwerkkabel trekken. (Of meerdere.)
Beter dan powerline of wifi.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
@MAX3400 Ik snap je punt wel, maar een bijna 10 jaar oud product is toch wel iets anders (https://www.intel.com/con...-adapters/ct-desktop.html). Maar ik heb gekeken en je lijkt inderdaad gelijk te hebben: Volgens de pricewatch heeft Intel al jaren geen nieuwe producten in deze lijn gelanceerd: https://www.intel.com/con...net/gigabit-adapters.html Je lijkt dus zeker een punt te hebben. Maar nog steeds vindt ik 10 jaar wel veel. Wat zeggen anderen hiervan? Lijkt die 10 jaar oude Ethernetadapter mijn beste optie?

@unezra Ja, als ze dat hier thuis nou ook maar wilden/niet zo koppig waren.... Dus dat is helaas ook geen optie. Klinkt kinderachtig, is het ook.. XD

[ Voor 5% gewijzigd door mrtnptrs op 30-01-2018 23:03 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor een BT headphone voldoet iedere fatsoenlijke dongle - en die zijn er zat :)
Kabel trekken is het meest stabiel uiteraard. Al eens gedacht om twee gaatjes in de buitenmuur te boren en via een buis buitenom te gaan met je ethernetkabel? Zie je van binnen niks van dan, en van buiten slechts een buisje dat de grond in gaat. Zo ligt de coax bij mijn ouders al minimaal 20 jaar buitenom :)

En als je glasvezel krijgt, pakken ze meestal de meterkast of het punt waar meer kabels binenkomen. Je wet zelf waar dat ergens in huis is ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1