NZXT Kraken kleinere USB kabel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_adie
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-07-2023
Beste Tweakers,

Zelf heb ik voor mijn build een Kraken X62 aangeschaft. Naast het feit dat hij mijn R1700x lekker koel houdt, ziet hij er ook nog eens goed uit.

Enig minpuntje; een achterlijk grote USB aansluiting; zie bijvoorbeeld deze foto.

Is er iemand die dit ook vervelend vind en hier wat aan gedaan heeft? Zijn er bijvoorbeeld kleinere stekkertjes die ik hierop aan kan sluiten? Ik neem aan dat dit gewoon USB is, en dus niets speciaals vereist?

Kan ik bijvoorbeeld een losse (extension) cable aansluiten voor de bestaande kabel? En zou ik ook een micro mini-USB naar USB 2.0 kabel kunnen gebruiken en deze aansluiten op mijn Internal USB hub van NZXT? Op deze manier zit hij dus niet op een interne USB header, maar op een interne USB 2.0 connector?

Beste antwoord (via mark_adie op 05-02-2018 22:24)

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 17:27
Neem aan dat je er niet aan wilt solderen ivm garantie.
Dus dan inderdaad een mini usb kabel kopen.

En ja je kan het op je internal USB hub aansluiten, wat ik zie is dat deze ook een sata aansluiting heeft en daar dus de power vandaan haalt. De USB zal dan alleen voor management zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door IplugNplay op 05-02-2018 21:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 17:27
Neem aan dat je er niet aan wilt solderen ivm garantie.
Dus dan inderdaad een mini usb kabel kopen.

En ja je kan het op je internal USB hub aansluiten, wat ik zie is dat deze ook een sata aansluiting heeft en daar dus de power vandaan haalt. De USB zal dan alleen voor management zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door IplugNplay op 05-02-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerHart
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-08 09:54

MeneerHart

Mess with the bull..

Volgens mij kun je, nadat je je X62 hebt ingesteld, die usb kabel zelfs helemaal weglaten. Ook als je je pc niet in stand-by zet, maar helemaal "uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_adie
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-07-2023
MeneerHart schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:44:
Volgens mij kun je, nadat je je X62 hebt ingesteld, die usb kabel zelfs helemaal weglaten. Ook als je je pc niet in stand-by zet, maar helemaal "uit".
Ik neem aan dat de koppeling van de X62 met NZCT CAM (besturingssoftware) werkt via deze USB? Met andere woorden, dan kan ik hem niet meer controleren?

Of je bedoeld dat hij het dus onthoudt? Eenmaal instellen en hij houdt verder die gegevens aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerHart

MeneerHart

Mess with the bull..

Ja, die usb is voor het instellen en daarna onthoud hij het.
Ik vind CAM echt een teleurstellend programma, dus tenzij je elke week andere kleurtjes en fancurves wil gebruik je het verder toch niet.

Zo heb ik mijn (X61) fans op mijn mb staan en de fancurves in het bios ingesteld.

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08 10:07
Bij mij gaan de fans van de X62 niet draaien, totdat ik CAM heb gestart ;/
USB lijkt, voor mij althans, nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerHart

MeneerHart

Mess with the bull..

Ik heb de fans ook op cpu1 en 2 van het moederbord staan, niet op de Kraken.
Pagina: 1